داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
معرفی بهترین پروتئین کازئین برای بدنسازی | بهترین برندها از یوروویتال تا QNT

معرفی بهترین پروتئین کازئین برای بدنسازی | بهترین برندها از یوروویتال تا QNT

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، احتمالاً انتخاب بهترین کازئین دغدغه شماست. هر سال هزاران محصول و مکمل کازئین داخلی و خارجی وارد بازار می‌شوند؛ اما سؤال اینجاست که بهترین مکمل کازئین از بین این‌همه محصول کدام است؟ در این مقاله به بررسی بهترین پودرهای پروتئین کازئین در سال 2024 می‌پردازیم. سعی کردیم این گزینه‌ها را بر اساس قیمت، کیفیت، دوام و موارد دیگر رتبه‌بندی کنیم. در انتهای مقاله نیز تعدادی از بهترین کازئین‌های بدنسازی موجود در داروخانه آنلاین زیوش را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بهترین مارک مکمل کازئین بدنسازی باکیفیت و مطابق با نیازهای خود را پیدا کنید یا قصد خرید پروتئین ورزشی دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید و سپس برای خرید تصمیم بگیرید.

 

پودر کازئین چیست؟

پروتئین کازئین یکی از عمده‌ترین پروتئین‌های شیر و یکی از انواع مکمل بدنسازی است؛ به‌طوری‌که چیزی حدود 80 درصد از شیر از این پروتئین تشکیل شده است. رنگ سفید شیر نیز به خاطر وجود پروتئین کازئین در آن است. این پروتئین دیرهضم، علاوه بر شیر، در ماست، پنیر، کشک، کره و سایر لبنیات نیز وجود دارد. فواید مصرف این پروتئین برای افراد ورزشکار و افرادی که به دنبال جلوگیری از تحلیل رفتن عضلاتشان به هر علتی هستند، بسیار مفید است. البته فواید پودر پروتئین کازئین تنها به همین موارد ختم نمی‌شود؛ در بخش بعدی از مقاله، تعدادی از مهم‌ترین فواید این مکمل را بررسی می‌کنیم.

 

فواید کازئین

مکمل کازئین فواید اثبات شده‌ای برای سلامتی انسان‌ها و عملکرد ورزشی ورزشکاران دارد. تعدادی از فواید این مکمل پروتئینی عبارت‌اند از:

  • تأمین آمینواسیدهای ضروری برای بدن

  • کاهش سرعت تحلیل‌رفتن عضلات

  • افزایش رشد ماهیچه‌ها

  • تأمین کلسیم موردنیاز بدن

 

معرفی بهترین پروتئین کازئین برای بدنسازی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر ورزشکاری، انتخاب مکمل‌های باکیفیت و مناسب با شرایط جسمانی خود است. پروتئین کازئین از محصولاتی است که طبق تجویز متخصص تغذیه یا مربی ورزشی، توسط بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران استفاده و باعث افزایش رشد ماهیچه‌ها و کاهش تحلیل رفتن عضلات در دوره کاهش وزن می‌شود. در این بخش، به معرفی 4 مورد از بهترین کازئین های بدنسازی می‌پردازیم و ویژگی‌ها و فواید هر کدام را بررسی می‌کنیم.

1- پودر پروتئین کازئین کیو ان تی

پودر پروتئین کازئین برند کیو ان تی (QNT) یکی از بهترین مکمل‌ها از بهترین برند کازئین بدنسازی موجود در بازار ایران است که به طور خاص برای افزایش حجم توده عضلانی استفاده می‌شود. این محصول همچنین با ایجاد حس سیری، اشتهای افراد را کاهش می‌دهد و فاقد شکر است. بدین ترتیب در رژیم‌ها و دوره‌های کاهش وزن نیز قابل استفاده خواهد بود. نکته جذاب‌تر درباره این مکمل این است که در حین کاهش وزن، مانع از تحلیل عضلات شما می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی، توده چربی بدنی خود را کاهش دهید. مکمل کازئین برند QNT در بسته‌بندی‌های 908 گرمی تولید و در بازار عرضه شده‌اند و به جز کازئین، دارای ترکیباتی چون اسیدهای آمینه شاخه‌دار (BCAA)، گلوتامین و ال آرژنین است که به ریکاوری بعد از تمرینات سنگین بدنسازی کمک می‌کند. این مکمل همچنین به تأمین تمام آمینواسیدهای ضروری برای جلوگیری از عضله‌سوزی می‌پردازد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شوند کازئین کیو ان تی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید مکمل کازئین بدنسازی باشد. مکملی که برخی ورزشکاران آن را قویترین کازئین بدنسازی می‌نامند!

پودر پروتئین کازئین کیو ان تی

خرید پودر پروتئین کازئین کیو ان تی

 

2- پودر 100% کازئین پی ان سی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای مصرف مکمل کازئین می‌توانید درنظر بگیرید، پودر صددرصد کازئین برند پی ان سی (PNC) است. این محصول همانطور که از نامش پیداست، تمام ارزش غذایی خود را به پروتئین کازئین تلخیص شده از شیر اختصاص داده است. این مکمل به طور خاص برای عضله‌سازی و حجم‌دهی و جلوگیری از ریزش عضلات در دوره کاهش وزن تولید می‌شود و دارای مجموعه آنزیم‌هایی است که باعث جذب آسان‌تر و سریع‌تر پروتئین می‌شوند. شرکت تولید کننده این محصول در ایران، شرکت کارن است که این محصول را در بسته‌بندی‌های 1 کیلوگرمی به بازار عرضه و در اختیار ورزشکاران و سایر علاقه‌مندان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که مصرف کازئین، می‌بایست تحت نظر یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی باتجربه انجام شود.

پودر 100% کازئین پی ان سی

خرید پودر 100% کازئین پی ان سی

 

3- پودر خوراکی کازئین یوروویتال

پودر کازئین پرو یوروویتال، یکی از گزینه‌های بهترین کازئین برای بدنسازی حاوی فرم میسلار کازئین است که مانند سایر محصولات این دسته‌بندی، به حفظ توده عضلانی در حین کاهش وزن و افزایش حجم عضلات در دوره عضله‌سازی کمک می‌کند. این فرم از پروتئین کازئین نسبت به سایر فرم‌های آن هضم آهسته‌تری دارد و توسط افراد غیر ورزشکار نیز قابل استفاده است. کازئین پرو یورویتال در فرمولاسیون خود دارای انواع ویتامین‌ها و املاح اعم از سی، ای، ویتامین‌های گروه ب، کلسیم و منیزیم است. همچنین آمینواسیدهایی مثل BCAAs، ال آرژنین، ال سیستئین، ال آلانین و غیره در ترکیبات آن دیده می‌شود.

پودر خوراکی کازئین یوروویتال

خرید پودر خوراکی کازئین یوورویتال

 

4- قرص آمینو میلک آلامو

آخرین موردی که در لیست بهترین پروتئین کازئین‌های موجود در بازار به شما معرفی می‌کنیم، قرص آمینو میلک برند آلامو است. آمینو میلک آلامو به طور خاص یک مکمل کازئین محسوب نمی‌شود؛ چرا که در فرمولاسیون خود حاوی مقادیر زیادی از پروتئین وی ایزوله است. با این وجود، درصد کازئین بالای موجود در آن، باعث شده تا آن را در این دسته‌بندی معرفی کنیم. این محصول دارای خاصیت عضله‌سازی، به تعویق انداختن خستگی، افزایش حجم و گشادکردن رگ‌ها به منظور افزایش فرآیند خون‌رسانی است.

قرص آمینو میلک آلامو

خرید قرص آمینو میلک آلامو

 

 

سخن پایانی

در این مقاله، ابتدا با پودر پروتئین کازئین آشنا شدیم و فواید آن را برای افراد عادی و ورزشکاران برشمردیم. از جمله مهم‌ترین این فواید، کمک به فرآیند عضله‌سازی، بهبود ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی سنگین و کمک به حفظ عضلات در دوره‌های کاهش وزن بودند. در ادامه نیز بهترین کازئین‌های موجود در بازار مکمل‌های ورزشی ایران را بررسی کردیم. در انتخاب این محصولات، تمامی سعی بر این بود تا مکمل‌های باکیفیت و امکان دسترسی آسان در بازار را به شما معرفی کنیم. با این حال بهترین کازئین بدنسازی موجود در ایران گزینه ثابت و مشخصی نیست و هر شخص بسته به نیازهای ورزشی و جسمانی خود، می‌تواند محصول مناسبش را انتخاب کند.

 

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف پروتئین کازئین چه زمانی است؟

مصرف مکمل کازئین در هر زمانی از روز امکان‌پذیر است؛ اما به سبب دیرجذب بودن آن، بهترین زمان مصرف شب‌ها قبل از خواب خواهد بود.

آیا مصرف طولانی مدت پروتئین کازئین عوارضی دارد؟

افراد دارای حساسیت به شیر به دلیل عدم تحمل لاکتوز، معمولاً به پروتئین کازئین حساسیت دارند و مصرف آن باعث عوارض گوارشی در آن‌ها خواهد شد. همچنین افراد دارای نارسایی کبدی، کلیوی و پاتکراتیت نباید کازئین مصرف کنند.

پروتئین کازئین چه تفاوتی با پروتئین وی دارد؟

پروتئین کازئین یک پروتئین با قابلیت جذب کندتر و شامل 80 درصد از پروتئین‌های شیر است. پروتئین وی نیز یک پروتئین با قابلیت جذب سریع و شامل تمامی آمینواسیدهای ضروری است که شامل 20 درصد دیگر پروتئین‌های شیر می‌شود و از تغلیظ آب‌پنیر به دست ‌می‌آید. به این ترتیب وی تأثیر سریع‌تری در عضله‌سازی دارد.

آیا کازئین برای افراد گیاهخوار مناسب است؟

همانطور که گفتیم، پروتئین کازئین از شیر مشتق شده است. بدین ترتیب این مکمل برای گیاهخواران موسوم به وجترین مناسب است، اما برای وگان‌ها خیر.

 

نویسنده: رضا منصوری

ناظر علمی: دکتر علی سالاری تبار و حسن غیبی

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا