داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست معمولی | معرفی محصولات برتر

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست معمولی | معرفی محصولات برتر

محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) خورشید یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای داشتن پوستی سالم و جوان برای خود انجام دهید. برای افرادی که پوست معمولی دارند، با توجه به طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود در بازار، یافتن ضد آفتاب مناسب می‌تواند کمی سخت باشد. در این مطلب به صورت جامع درباره نکات کلیدی که باید در هنگام انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست معمولی در نظر بگیرید، توضیحاتی داده شده است که قطعا در انتها می‌تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما باشد. قبل از ورود به بحث انتخاب ضد آفتاب بیایید نکته‌های مهمی را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

نوع پوست خود را بشناسید

قبل از پرداختن به ویژگی‌های انتخاب کرم ضد آفتاب، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. پوست معمولی به عنوان پوستی نه خیلی خشک، نه خیلی چرب، به عبارتی نرمال شناخته می‌شود. افراد با پوست نرمال معمولاً ویژگی‌های زیر را تجربه می‌کنند:

  • تولید متعادل چربی: پوست معمولی مقدار مناسبی از روغن‌های طبیعی را تولید می‌کند و در نتیجه پوستی صاف و سالم به نظر می‌رسد که بیش از حد براق یا کدر نیست.
  • رنگ و بافت یکنواخت: سطح پوست نسبتاً یکنواخت به نظر می‌رسد، بدون خشکی، پوسته پوسته شدن یا لک بیش از حد.
  • حداقل حساسیت: پوست معمولی، معمولاً نسبت به محصولات مختلف مراقبت از پوست یا عوامل محیطی بیش از حد واکنش نشان نمی‌دهد. اطلاع داشتن از نوع پوست بسیار ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند تا به سمت کرم‌های ضد آفتابی هدایت شوید که مکمل پوست شما هستند و محافظت از پوست شما را بدون ایجاد عوارض جانبی ناخواسته فراهم می‌کنند.

 

شاخص‌های کلیدی هنگام انتخاب ضد آفتاب پوست معمولی 

هنگام خرید ضدآفتاب برای پوست معمولی، باید چندین فاکتور مهم را در نظر گرفت:

  1. فاکتور محافظت در برابر آفتاب: عدد SPF نشان دهنده سطح محافظتی است که کرم ضد آفتاب در برابر اشعه UVB، که علت اصلی آفتاب سوختگی است، ارائه می‌دهد. برای پوست‌های معمولی، آکادمی پوست آمریکا استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 را توصیه می‌کند که 97 درصد از اشعه‌های UVB را مسدود می‌کند.
  2. محافظت بسیار موثر: علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و اشعه‌های UVA، ضد آفتاب می‌تواند به عدم پیری زودرس و سرطان پوست کمک کند.
  3. بافت سبک و پوشانندگی بالا: بافت و پوشش ضد آفتاب می‌تواند تأثیر زیادی بر قابلیت محافظت آن داشته باشد. ضدآفتاب‌های پوست معمولی با فرمول‌های سبک و بدون چربی که ظاهر سنگین یا براقی روی پوست باقی نمی‌گذارد، خوب عمل می‌کنند.
  4. مواد تشکیل دهنده: برخی از ترکیبات ضد آفتاب، مانند فیلترهای شیمیایی (مانند اکسی بنزون، آووبنزون) و عطرها، به طور بالقوه می‌توانند باعث تحریک یا حساسیت در برخی افراد شوند. برای پوست‌های معمولی، بهتر است کرم‌های ضد آفتاب معدنی یا هیبریدی (ترکیبی از مواد معدنی و شیمیایی) با ترکیبات ملایم و غیر کومدون زا (غیر انسداد منافذ) را انتخاب کنید.
  5. مقاومت در برابر آب: انتخاب یک کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب می‌تواند به شما کمک کند حتی زمانی که پوست شما خیس می‌شود، اثرات محصول موثر باقی بماند.
  6. اولویت شخصی هر فرد: در حالی که عوامل ذکر شده ضروری هستند، همچنین مهم است که ترجیحات شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. مانند رایحه، بافت و برند مورد نظر، تا مطمئن شوید که از محصول مورد علاقه خود راضی هستید یا نه. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آنلاین داروخانه زیوش به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. ضد آفتاب مناسب برای پوست معمولی، معمولاً ترکیبات متنوعی در فرمولاسیون خود دارد که هدف اصلی آنها محافظت از پوست در برابر اشعه UV و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. برخی از این ترکیبات شامل:
  • SPF (Sun Protection Factor): آوابنزون، اوکتوکریلن، اوکتینوکسات، تیتانیوم دی‌اکسید، زینک اکسید
  • (UVA (Ultraviolet A: آووبنزون، مک‌تیل‌نیدیل‌هپتانوات، تیتانیوم دی‌اکسید، زینک اکسید
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: ویتامین C و E که از اکسیداسیون و ایجاد چین و چروک در سنین بالا جلوگیری می‌کنند.
  • ترکیبات مرطوب‌کننده: گلیسرین، هیالورونیک اسید، پانتنول، ویتامین B5 و اسکوالن
  • ترکیبات ضدآلودگی: زینک اکسید یا تیتانیوم دی‌اکسید
  • ترکیبات محافظ پوست: نیاسینامید، ویتامین B3 که از نفوذ آلایندها به پوست جلوگیری می‌کند.

قبل از خرید ضد آفتاب، حتما به دقت برچسب اطلاعات و ترکیبات موجود در محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید ترکیبات مورد نیاز پوست شما را دارد.

 

چند نکته برای تعیین سطح مناسب SPF ضد آفتاب پوست معمولی

سطح مناسب SPF به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. نوع پوست:

  • پوست روشن/روشن SPF 30-50
  • پوست متوسط SPF 30-50
  • پوست زیتونی/ تیره SPF 30-50
  1. قرار گرفتن در معرض آفتاب روزانه:

  • حداقل نوردهی (به عنوان مثال، بیشتر در داخل خانه) SPF 30
  • نوردهی متوسط (به عنوان مثال، رفت و آمد، انجام کارها) SPF 30-50
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب قابل توجه (به عنوان مثال، فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز): SPF 50+
  1. شدت تابش خورشید:

  • شدت کمتر (به عنوان مثال، روزهای ابری، ساعات اولیه) SPF 30
  • شدت بالاتر (به عنوان مثال، ظهر، ماه‌های تابستان) SPF 50+

 به عنوان یک دستورالعمل کلی برای پوست‌های معمولی با قرار گرفتن در معرض متوسط روزانه خورشید:

 - SPF 30 در برابر 97% اشعه UVB پوست شما را محافظت می‌کند.

 - SPF 50 در برابر 98 درصد اشعه UVBپوست شما را محافظت می‌کند.

 توصیه می‌شود از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیعی که در برابر اشعه‌های UVA و UVB پوست شما را محافظت می‌کنند، استفاده کنید. مقدار زیادی از آن را روی پوست خود بزنید و هر 2 ساعت یکبار یا در صورت شنا یا عرق کردن، دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب تنها بخشی از یک استراتژی جامع حفاظت از آفتاب است. به دنبال سایه باشید، از لوازم محافظ از آفتاب استفاده کنید و قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید را محدود کنید.

 

آیا استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی در فصول مختلف سال متفاوت است؟

برای پوست معمولی، موارد زیر را باید در نظر گرفته شود:

در فصل بهار و تابستان:

  • استفاده از ضد آفتاب با SPF بالاتر (حداقل 30) ضروری است؛ چرا که در این فصول، میزان تابش خورشید و اشعه ماوراء بنفش به‌شدت افزایش می‌یابد.

ضد آفتاب باید به‌طور مرتب و کافی در طول روز استفاده شود، مخصوصاً اگر فعالیت‌های بیرون از خانه داشته باشید.

در فصل پاییز و زمستان:

  • میزان تابش خورشید و اشعه ماوراء بنفش کمتر است؛ اما همچنان استفاده از ضد آفتاب لازم است.

استفاده از ضد آفتاب با SPF 15 تا 30 در این فصول معمولاً کافی است؛ نیاز به استفاده مکرر در طول روز نیست و یک بار در روز کفایت می‌کند.

در مجموع، برای پوست معمولی باید از ضد آفتاب مناسب فصل استفاده کرد و توجه به تکرر استفاده در طول روز نیز مهم است. این موارد باعث محافظت موثر پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خواهد شد.

 

معرفی چند محصول با کیفیت برای پوست های معمولی

اگر به دنبال این هستید که چند نمونه از ضد آفتاب های پر طرفدار را بشناسید پس در ادامه همراه ما باشید.

خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF 60 مناسب پوست معمولی تا خشک سینره یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که پوستی نرمال دارند. این ضد آفتاب دارای سرامید با خواص بازسازی و مرطوب‌كنندگی پوست است که می‌توانید آن را به راحتی و با قیمتی مناسب از سایت داروخانه زیوش خریداری کنید.

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF 60 مناسب پوست معمولی تا خشک سینره

خرید کرم ضد آفتاب پوست خشک و معمولی SPF 50 ژاک آندرل یکی دیگر از پیشنهادها برای پوست‌های معمولی است. این محصول ضمن کمک به آبرسانی پوست در افزایش انعطاف‌پذیری و قابلیت ارتجاعی آن هم تاثیر مثبتی داشته و برای حفظ جوانی و درخشندگی پوست مفید واقع می‌شود.  

کرم ضد آفتاب پوست خشک و معمولی SPF 50 ژاک آندرل

کرم ضد آفتاب روشن کننده و ضد چروک رنگی پوست معمولی و خشک SPF 50 آکوا سان بایومارین در اصل یکی از ضد آفتاب‌هایی است که حاوی ترکیبات فعالی است که به کاهش ظاهر چروک‌ها و خطوط ریز کمک می‌کند.  اگر پوست نرمالی دارید و به دنبال یک محصول هستید تا از پوست شما محافظت کند، یکی دیگر از پیشنهادهای ما خرید ضد آفتاب پوست معمولی و خشک بایومارین است.

کرم ضد آفتاب روشن کننده و ضد چروک رنگی پوست معمولی و خشک SPF 50 آکوا سان بایومارین

کرم ضد آفتاب مرطوب کننده SPF 30 سان پرو مناسب پوست معمولی تا خشک سی گل یکی از محصولاتی است که به دلیل کاهش التهابات ناشی از تابش مستقیم نور خورشید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کرم می‌تواند نیازهای یک پوست نرمال تا خشک را تامین کند و قابل خرید از سایت داروخانه آنلاین زیوش است.

کرم ضد آفتاب مرطوب کننده SPF 30 سان پرو مناسب پوست معمولی تا خشک سی گل

نکات کاربردی برای استفاده از ضد آفتاب پوست معمولی

صرف نظر از کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید، استفاده مناسب برای اطمینان از محافظت کافی از پوست شما ضروری است. در اینجا چند نکته برای استفاده موثر از ضد آفتاب بر روی پوست معمولی آورده شده است:

  1. به طور مکرر استفاده کنید: کرم ضد آفتاب باید هر 2 ساعت یکبار در شرایط عادی یا در صورت شنا و عرق کردن استفاده شود. استفاده مجدد برای اثربخشی محافظت از پوست شما به صورت مداوم در طول روز بسیار مهم است.
  2. از لوازم محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید: علاوه بر ضدآفتاب، پوشیدن لباس‌های محافظ مانند کلاه‌های لبه پهن، پیراهن‌های آستین بلند و عینک آفتابی می‌تواند محافظت بیشتری در برابر آفتاب داشته باشد.
  3. از ساعات اوج آفتاب پرهیز کنید: سعی کنید رفت و آمد خود را در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات اوج UV که معمولاً بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است، محدود کنید.

 

کلام آخر

محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید برای حفظ ظاهری سالم و جوان ضروری است. با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانندSPF، حفاظت وسیع و گسترده، بافت و مواد تشکیل دهنده، می‌توانید بهترین ضدآفتاب را بیابید که در برابر آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند. با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب می‌توانید با اطمینان خاطر از آفتاب لذت ببرید زیرا می‌دانید که پوست شما به خوبی محافظت می‌شود.

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا