داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
بررسی بهترین قرص‌های آهن برای مادران باردار

بررسی بهترین قرص‌های آهن برای مادران باردار

بهترین قرص آهن مادران باردار کدام است؟ چرا باید در دوران بارداری قرص آهن مصرف کنیم؟ قرص آهن در بارداری چه مزایایی دارد؟ آیا هنگام مصرف قرص آهن باید به نکات خاصی توجه کنیم؟  اینها سوالات رایج و پرتکراری هستند که معمولاً خانم‌ها در دوران بارداری با آن‌ها مواجه می‌شوند.

کمبود آهن در بدن انسان‌ها همواره مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد، اما بررسی این عامل مهم و توجه به آن در دوران بارداری باید با دقت و حساسیت بیشتری بررسی شود. در واقع خانم‌های باردار باید آهن موردنیاز بدن را برای سلامت خود و رشد جنین فراهم کنند تا بعداً با مشکلات بزرگی مواجه نشوند.

تنوع مکمل‌های آهن بسیار زیاد هستند، به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه‌ها مقداری سخت است. برای اینکه بتوانید بهترین قرص آهن مادران باردار را تهیه کنید، ابتدا باید اطلاعات جامعی درباره به دست بیاورید.

در ادامه این مطلب خرید مکمل آهن در دوران بارداری را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که انواع قرص آهن را از کجا تهیه کنید.

 

 

اهمیت مصرف قرص آهن در دوران بارداری

معمولاً بیشتر افراد با این سوال مواجه می‌شوند که چرا باید در دوران بارداری قرص آهن و مولتی ویتامین مصرف کنیم؟ از آنجایی‌ که کمبود آهن در بدن باعث کم‌خونی می‌شود، خانم‌های باردار باید توجه بسیار زیادی به وضعیت خود در این بازه زمانی داشته باشند. کمبود آهن در بدن آن‌ها علاوه بر سلامتی خود، سلامتی جنین را هم به خطر می‌اندازد.

فقر آهن و کم‌خونی عوارض مختلفی مانند خستگی، ضعف، عفونت، زایمان زودرس و خونریزی پس از زایمان را برای مادران به همراه دارد. همچنین در صورت فقر آهن، جنین هم با مشکلات مختلفی مانند محدودیت رشد داخل رحمی (مختل شدن جریان اکسیژن و مواد مغذی به جنین در حال رشد)، تأخیرهای رشد عصبی و ضربان قلب نامنظم مواجه می‌شود. به طور کلی خانم‌های باردار برای اینکه سلامت خود و جنین در حال رشد را تضمین کنند، باید در طول دوران بارداری بهترین قرصهای آهن را مصرف کنند.

 

چه زمانی باید قرص آهن مصرف کنیم؟

آیا تمام خانم‌های باردار باید برای خرید انواع مولتی ویتامین و قرص آهن اقدام کنند؟

معمولاً برخی از خانم‌ها به دلیل حساسیت و وسواس زیاد، مصرف قرص آهن را بدون مشورت با پزشک شروع می‌کنند و بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می‌شوند. دقت داشته باشید که مصرف قرص آهن باید در شرایط خاصی صورت بگیرد، هنگامی که علایم زیر را در دوران بارداری مشاهده کردید، سریعاً نزد پزشک خود بروید تا اجازه مصرف قرص آهن را به شما بدهد.

  • احساس ضعف و خستگی
  • مشاهده ریزش موهای سر
  • شکستگی ناخن‌ها
  • رنگ‌پریدگی پوست
  • احساس تنگی نفس
  • نامنظم بودن ضربان قلب
  • احساس درد در ناحیه قفسه سینه
  • مشکلات خواب
  • سردی دست‌ها و پاها
  • احساس سردرد و سرگیجه

 

مزایای مصرف قرص آهن در دوران بارداری

جلوگیری از کم‌خونی تنها مزیت خرید مولتی ویتامین و مکمل بانوان نیست، مصرف این نوع از داروها مزایای دیگری هم به همراه دارند که سلامت جنین و رشد آن را بهتر خواهند کرد. البته مصرف قرص آهن علاوه بر جنین، مزایای بسیار خوبی را برای مادران باردار به همراه خواهد داشت. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله مزایای بهترین قرص آهن مادران باردار به شمار می‌آیند:

  • وزن‌گیری نوزاد بهبود پیدا می‌کند.
  • رشد سیستم عصبی نوزاد را بهبود می‌بخشد.
  • از نقص سیستم ایمنی بدن نوزاد جلوگیری می‌کند.
  • از مبتلا شدن نوزاد به فقر آهن جلوگیری خواهد کرد.

انواع قرص آهن در دوران بارداری

آشنایی با انواع قرص آهن در بارداری اولین و مهم‌ترین کاری است که باید خانم‌های باردار انجام دهند. ازآنجایی‌که امکان خرید آنلاین انواع دارو فراهم شده است، خانم‌های باردار بدون داشتن اطلاعات اولیه فرایند خرید را انجام می‌دهند. با اینکه داروهای مکمل عوارض خاصی ندارند، اما ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شوید و سپس بر اساس اطلاعات دقیق، بهترین قرص آهن مادران باردار را انتخاب کنید.

به‌طورکلی داروهای مکمل مولتی ویتامین به اشکال مختلفی تولید می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها قرص، کپسول و نوع مایع هستند. همچنین نوعی از مولتی ویتامین‌ها به‌ شکل قرص جوشان تولید می‌شوند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

 نکته دیگری که باید درباره انواع قرص آهن در بارداری بدانید، تولید آن‌ها به‌ صورت گیاهی است، یعنی شما علاوه بر داروهای شیمیایی، می‌توانید مدل گیاهی آن‌ها را هم خریداری کنید.

 

بهترین قرص آهن مادران باردار

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران باردار، انتخاب بهترین قرص آهن است. در حال حاضر قرص‌های زیادی در داروخانه‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها گیاهی و برخی دیگر غیر گیاهی هستند. برای خرید مکمل گیاهی مادران، کپسول نرم فنلین باریج گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

در طرف مقابل، مکمل‌های غیر گیاهی تنوع زیادی دارند و باید بر اساس دستور پزشک خریداری شوند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم،  بهترین قرص آهن مادران باردار به شمار می‌آیند:

  • کپسول آهن ففول (Fefol)
  • قرص آهن فرفولیک (Ferfolic)
  • قرص فرورال گلدن لایف (FerOral Golden Life)
  • کپسول فرامکس 100 بیوساینت (BioSynet FeraMax 100 30Cap)
  • قرص آهن آیزن آپوویتال (Apovital Eisen)
  • قرص اسید فولیک 800 آپوویتال (Apovital 800 folic acid)
  • کپسول سیدرال فورت فارمانوترا (Pharmanutra Sideral)
  • کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد (Easy Iron Natural World)
  • کپسول سیدرال فولیک فارمانوترا (Sideral Folic Capsule)

نکات مهم هنگام خرید بهترین قرص آهن مادران باردار

برای خرید آنلاین انواع داروی آهن، باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشد. یکی از این نکات مهم، خرید دارو از طریق داروخانه‌های معتبر است. در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی داروی آهن و مولتی ویتامین را به افراد جامعه عرضه می‌کنند که طبیعتاً تمامی آنها اعتبار لازم را ندارند. در صورتی‌ که داروخانه‌های معتبر را انتخاب کنید، خیالتان از اصالت دارو راحت است.

نکته دومی که باید قبل از مصرف داروی مکمل بارداری بدانید، تجویز دارو بر اساس ماه‌های بارداری است. برای مثال، داروی مکمل سه ماه اول با داروهای مکمل سه ماه دوم فرق دارد.

سومین نکته که نسبت به بقیه نکات اهمیت بالاتری دارد، اطمینان از کمبود آهن در بدن است، یعنی شما باید ابتدا با انجام آزمایش‌های لازم اطمینان حاصل کنید که بدن شما در دوران بارداری به داروی مکمل نیاز دارد.

 

خرید بهترین قرص آهن مادران باردار در داروخانه زیوش

همان‌طور که گفتیم، برای خرید آنلاین بهترین قرص آهن در بارداری باید داروخانه معتبری را انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین داروخانه علاوه بر نماد اعتماد الکترونیک، آدرس حضوری، داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و فعالیت تحت‌نظر سازمان غذا و دارو و موارد دیگری مانند تنوع برند و ضمانت اصالت کالا بایستی مورد بررسی قرار بگیرند.

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد. در این داروخانه علاوه بر قرص آهن و مولتی ویتامین، انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی هم وجود دارند. برای خرید بهترین قرص آهن مادران باردار و سایر مکمل‌های دوره بارداری، کافی است به سایت zeevash.ir مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

  1. قرص آهن برای خانم‌های باردار چه اهمیتی دارد؟

قرص آهن از کم‌خونی خانم‌های باردار و آسیب دیدن جنین جلوگیری می‌کند.

 

  1. فقر آهن و کم‌خونی چه آسیبی به جنین وارد می‌کند؟

درصورتی‌که فقر آهن و کم‌خونی داشته باشید، جنین شما با مشکلاتی مانند محدودیت رشد داخل رحمی، تأخیر در رشد عصبی و ضربان قلب نامنظم مواجه می‌شود.

 

  1. آیا تمام خانم‌های باردار می‌توانند قرص آهن مصرف کنند؟

خیر خانم‌هایی که باردار هستند، ابتدا باید از فقر آهن اطمینان حاصل کنند.

 

  1. بهترین و آسان‌ترین راه برای خرید قرص آهن و مولتی ویتامین کدام است؟

مراجعه به سایت زیوش (zeevash.ir) و خرید دارو به‌صورت آنلاین بهترین و آسان‌ترین راه محسوب می‌شود.

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا