داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
انواع کاندوم و بررسی کامل هر مدل

انواع کاندوم و بررسی کامل هر مدل

قطعاً می‌دانید که استفاده از کاندوم، یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که می‌تواند از انتقال عفونت‌‌های مقاربتی نیز جلوگیری کند و آشنایی با انواع کاندوم باعث می‌شود که اطلاعات شما در زمینه مسائل جنسی بالاتر برود و با آگاهی بیشتری روابط جنسی را جلو ببرید.

کاندوم‌ها از لاتکس بسیار نازک (لاستیک)، پلی‌اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته می‌شوند و برای جلوگیری از برخورد اسپرم با تخمک طراحی شده‌اند. درواقع کاندوم به‌عنوان یک مانع عمل می‌کند و از ورود مایع منی به واژن و بارور شدن تخمک جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب انواع کاندوم را به همراه مزایای آن‌ها معرفی می‌کنیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

 

استفاده از کاندوم حتی در دوران باستان

استفاده از وسایل و لوازم زناشویی، به دوران باستان برمی‌گردد. در زمان قدیم علم بشر به درجه‌ای رسید که غلاف‌هایی از روده حیوانات بسازند تا از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنند. البته در اروپا هنگامی استفاده از کاندوم عمومی شد که بیماری واگیردار سفلیس، جان انسان‌ها را به خطر انداخت.

 امروزه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تولید کاندوم صورت گرفته است. در واقع سازندگان انواع کاندوم، به غیر از جلوگیری از بیماری و بارداری، رفع مشکلات جنسی را هم در برنامه خود قرار داده‌اند.

 

بررسی انواع کاندوم

کاندوم‌ها در مدل‌های مختلف مردانه، زنانه، دهانی و انگشتی تولید می‌شوند. هریک از این محصولات کاربرد خاص خود را دارند که شما قبل از خرید باید با تمام آن‌ها آشنا شوید. از انواع کاندوم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

●       کاندوم مردانه:

 این نوع کاندوم برای جلوگیری از ریزش مایع منی در واژن، بر روی آلت تناسلی در حالت نعوظ قرار می‌گیرد. کاندوم مردانه در انواع مختلفی ارائه می‌شود.

●       کاندوم زنانه:

 کاندوم‌های زنانه در داخل واژن قرار می‌گیرند تا از ورود اسپرم به رحم پیشگیری کنند. معمولا خرید کاندوم زنانه برای افرادی  مناسب است که به لاتکس  حساسیت دارند.

●       کاندوم دهانی:

این کاندوم از لایه‌نازک لاتکس یا پلی‌اورتان ساخته می‌شود و در رابطه جنسی دهانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل کاندوم از انتقال بیماری‌‌های مقاربتی مانند HPV جلوگیری می‌کند.

●       کاندوم انگشتی:

کاندوم‌های انگشتی در زمان دخول با انگشت استفاده می‌شوند. این کاندوم‌ها می‌توانند امکان ابتلا به عفونت‌‌های مقاربتی را کاهش دهند.

 

مزایای استفاده از انواع کاندوم

در گذشته تصور بر این بوده‌ است که مصرف کاندوم لذت جنسی را کاهش می‌دهد، اما امروزه ساخت انواع کاندوم در مدل‌های مختلف این مشکل را برطرف کرده‌ است. به عنوان مثال، خرید کاندوم خاردار به علت جنس سیلیکونی خود و خارهای ریز و درشت، لذت جنسی را چندین برابر خواهد کرد. به‌طور کلی کاندوم‌های امروزی مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • احتمال بارداری ناخواسته را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.
  • استفاده از کاندوم خطر مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی را به حداقل می‌رساند.
  • برای درمان زودانزالی مردان مفید است.
  • نسبت به قرص‌ها و محلول‌های مورد استفاده در زمینه پیشگیری، عوارض کمتری دارد.
  • روشی کم‌هزینه و بی‌خطر برای پیشگیری از بارداری است.

 

نکات استفاده از انواع کاندوم

در ابتدا لازم است ذکر کنیم که از مصرف همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون)، وازلین و… برای چرب‌تر کردن انواع کاندوم خودداری کنید. در واقع این مواد می‌توانند سبب پارگی یا سوراخ‌شدن کاندوم شوند.  برای چرب کردن کاندوم، فقط از محصولات بهداشتی اعم از ژل‌ها یا کرم‌های مخصوص (که محلول در آب هستند) و یا اسپرم‌کش‌های مکمل مخصوص استفاده کنید. از دیگر نکات مهم در زمان استفاده از کاندوم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاندوم را با دقت و به آرامی باز کنید و به هیچ عنوان از قیچی و اجسام نوک تیز استفاده نکنید.
  • کاندوم را قبل از انجام نزدیکی استفاده کنید، زیرا امکان وجود ویروس یا اسپرم در ترشحات مرد (قبل از انزال) وجود دارد.
  • کاندوم باید تمامی طول آلت تا قاعده را بپوشاند.
  • طی هر بار برقراری رابطه‌ی جنسی از یک کاندوم جدید استفاده کنید.
  • پیش از استفاده از انواع کاندوم، به تاریخ انقضاء آن توجه کنید.
  • از استفاده از کاندوم‌های تاریخ‌گذشته، چسبناک و شکننده به علت افزایش احتمال پارگی اجتناب کنید.
  • کاندوم‌ها را به دور از حرارت، نور، فشار و رطوبت دائمی نگاه دارید، زیرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن‌ها بیشتر می‌شود.

انتخاب جنس کاندوم

کاندوم‌ها نه تنها از نظر شکل و اندازه متنوع هستند، بلکه حاوی مواد مختلفی مانند لاتکس، پلی‌اورتان و پوست روده‌ی بره هستند. در حالی که بیشتر تولیدکنندگان از لاتکس برای ساخت کاندوم‌ها استفاده می‌کنند، برخی برندها جایگزین‌های مناسبی برای لاتکس پیدا کرده‌اند تا مشکل حساسیت افراد به لاتکس برطرف شود.

از آنجایی‌ که جنس کاندوم تأثیر زیادی در انتخاب شما دارد، باید بررسی انواع کاندوم را دقیق‌تر انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و برای خرید انواع کاندوم اقدام کنید.

 

-         کاندوم لاتکس

کاندوم‌های لاتکس به عنوان سد محافظ در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها شناخته می‌شوند. با این حال جنس لاتکس عایق گرما است و ممکن است لذت جنسی را کاهش دهد. موقع استفاده از این نوع کاندوم، هرگز از روان‌کننده‌های بر پایه‌ی روغن استفاده نکنید، چون ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت کاندوم شود.

-         کاندوم پلی اورتان

پلی‌اورتان یک ماده پلاستیکی است که در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان، عموماً نازک‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند و در انتقال گرما، بهتر عمل می‌کنند. همچنین این نوع از کاندوم در مقابل ویروس HIV و عفونت‌های مقاربتی و باکتریایی تاثیر زیادی دارد. البته کاندوم پلی اورتان نسبت به لاتکس انعطاف‌‌پذیری کمتری دارد.

-         کاندوم پلی ایزوپرن

جنس پلی‌ایزوپرن شباهت بسیاری به لاتکس دارد. این کاندوم فاقد پروتئین‌هایی است که موجب واکنش آلرژیک می‌شود و می‌توان با خیال راحت از آن‌ها استفاده کرد. با اینکه پلی‌ایزوپرن نسبت به پلی‌اورتان ضخیم‌تر است، اما نرم‌تر و طبیعی‌تر احساس می‌شود.

 

نکات مهم هنگام خرید کاندوم

هنگام تهیه انواع کاندوم، می‌توانید به فروشنده اطلاعاتی ارائه دهید تا بهترین گزینه را برای شما پیدا کند. برای مثال اگر به لاتکس حساسیت دارید، این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید تا خرید کاندوم ضد حساسیت را به شما پیشنهاد دهد.

اگر مایل هستید از کاندوم برای هدف خاصی مانند تأخیر در انزال استفاده کنید، خرید کاندوم تاخیری را در دستور کار قرار دهید. برخی از کاندوم‌ها خصوصیات ویژه‌ای دارند که معمولا برای شرایط خاص مناسب‌ هستند. در صورت نیاز به خرید کاندوم ساده یا کاندوم با ویژگی‌های خاص، با فروشنده مشورت کنید.

 

و در آخر؛ خرید انواع کاندوم بدون مراجعه حضوری

یکی از موثرترین راه‌‌های پیشگیری از بارداری و عفونت‌‌های مقاربتی، استفاده از انواع کاندوم است. در واقع شما با استفاده از این وسیله بهداشتی می‌توانید احتمال بارداری را  تا بیش از 80 درصد کاهش دهید. اگر نمی‌خواهید برای خرید دارو به‌صورت حضوری مراجعه کنید، مراجعه به داروخانه آنلاین زیوش بهترین گزینه‌ ممکن است.

داروخانه آنلاین زیوش یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین کشور است که خرید آنلاین و سریع دارو را برایتان میسر می‌کند. برای خرید انواع کاندوم به‌صورت آنلاین، کافی است به سایت zeevash.ir بروید و در آنجا محصول موردنظرتان را سفارش دهید.

 

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان به طور همزمان از کاندوم زنانه و مردانه استفاده کرد؟

خیر، شما باید یا از کاندوم زنانه استفاده کنید یا مردانه. مصرف همزمان این دو کاندوم هرگز پیشنهاد نمی‌شود.

 

  1. چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟

کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری از بارداری مهم‌ترین دلیل برای استفاده از کاندوم است.

 

  1. آیا امکان استفاده از ز ژل لوبریکانت روی کاندوم وجود دارد؟

همه کاندوم‌ها دارای ژل لوبریکانت هستند، اما در صورت نیاز به ژل لوبریکانت بیشتر، می‌توانید از این ژل روی کاندوم استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که ژل لوبریکانت بر پایه‌ی آب باشد که آسیبی به کاندوم نرسد.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا