داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
فواید رابطه جنسی منظم برای مردان

فواید رابطه جنسی منظم برای مردان

بدون شک رابطه جنسی، بخش بسیار مهمی از یک رابطه عاطفی است که علاوه بر تأثیر فراوان بر نوع رابطه و دوام آن، بر سلامت جسمانی و روحی طرفین نیز تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. به عبارت بهتر، رابطه جنسی علاوه بر اینکه در تولید مثل و بقا نقش دارد، دارای فواید مختلف زیادی نیز است که کیفیت زندگی افراد را ارتقا می‌دهد. بر‌ اساس مطالعات اخیر، رابطه جنسی منظم می‌تواند باعث افزایش سلامتی مردان شود و شامل مزایای فراوانی است؛ از کاهش استرس گرفته تا کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات یا مشکلات قلبی. در ادامه، به فواید رابطه جنسی منظم برای مردان می‌پردازیم.

 

بهبود و افزایش سیستم ایمنی بدن

بر‌اساس تحقیقات منتشر شده در Psychological Reports، داشتن رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند. در واقع افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به افرادی که رابطه جنسی ندارند، دارای پادتن یا آنتی‌بادی بیشتری هستند. سیستم ایمنی با تولید پادتن ایمونوگلوبین A به عوامل عفونی پاسخ می‌دهد و می‌تواند به محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک کند. به طور کلی، افرادی که زندگی جنسی فعالی دارند، نسبت به افراد دیگر کم‌تر در معرض مشکلات و بیماری‌های عفونی قرار دارند.

 

کمک به سلامت قلب

فعالیت‌های بدنی که قلب را ورزش می‌دهد برای سلامتی بسیار مفید هستند. در حالت ایده‌آل باید سه تا پنج بار در هفته ورزش کنید تا قلب خود را سالم نگه دارید. داشتن رابطه جنسی نیز نوعی فعالیت بدنی به حساب می‌آید و در سلامت قلب و عروق نقش دارد. درست مانند یک تمرین ورزشی شدید، برانگیختگی جنسی نیز باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و تعداد ضربان قلب در طول ارگاسم به اوج خود می‌رسد. مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است نشان می‌دهد، مردان 50 ساله‌ای که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، در مقایسه با مردانی که کمتر رابطه جنسی دارند، کمتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه هستند.

 

کاهش فشار خون

یکی از فواید رابطه برای مردان و زنان، کاهش فشار خون است. فشار خون بالا نه تنها خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند منجر به اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی نیز شود. داشتن رابطه جنسی منظم و با‌کیفیت به کاهش فشار خون، به ویژه در مردان کمک زیادی می‌کند. برای داشتن رابطه جنسی با‌کیفیت و سالم، استفاده از محصولات جنسی مختلف مانند محصولات مراقبتی، بسیار مهم و کمک کننده است. این محصولات، در اغلب داروخانه‌های سراسر کشور به راحتی در دسترس هستند. برای آشنایی با این محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نکات مهم قبل از خرید محصولات جنسی را بخوانید.

 

تسکین درد

عصب شناسان دریافته‌اند که فعالیت جنسی می‌تواند سر درد مرتبط با میگرن یا سردرد خوشه‌ای را در برخی افراد تسکین دهد و تعداد و شدت سردرد‌ها را کاهش دهد. به طوری که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، 60 درصد از افراد مبتلا به میگرن، با داشتن رابطه جنسی منظم تا حدودی بهبود داشته‌اند. این به این دلیل است که رابطه جنسی می‌تواند باعث ترشح اندورفین، یکی از مسکن‌های طبیعی بدن شود.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی منظم برای مردان، محافظت در برابر سرطان پروستات، شایع‌ترین سرطان در بین مردان است. یک مطالعه که توسط Micheal Leitzmann از موسسه ملی سرطان بر روی تقریباً 32000 مرد انجام شد، نشان داد که هر چه مردان بیشتر انزال داشته باشند، خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها کمتر می‌شود. در واقع، کسانی که بیش از 20 بار در ماه انزال دارند، در مقایسه با افرادی که 4 تا 7 بار در ماه انزال دارند، حدود 20 درصد کم‌تر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

 

بهبود کیفیت خواب

مردان زیادی از مشکلات خواب رنج می‌برند که داشتن رابطه جنسی مرتب و منظم می‌تواند آن را بهبود ببخشد. این به این دلیل است که در طول رابطه جنسی و ارگاسم، ترکیبی از مواد شیمیایی از جمله اکسی توسین، دوپامین و هجوم اندورفین در مغز ترشح می‌شود. ترکیب همه این هورمون‌ها می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. در مردان، قشر جلویی مغز، ناحیه‌ای از مغز که به هوشیاری و فعالیت ذهنی کمک می‌کند، پس از ارگاسم "خاموش" می‌شود و به خواب بهتر آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

 

کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث انواع مشکلات سلامتی از جمله سردرد، بی خوابی، تنش عضلانی و ناراحتی معده، ضعف سیستم ایمنی و افسردگی مزمن شود. روش‌های مختلفی بر کاهش استرس تاثیر می‌گذارد که یکی از آن‌ها داشتن رابطه جنسی منظم است.

 

افزایش توانایی مغز

تحقیقات منتشر شده در Archives of Sexual Behavior نشان می‌دهد که یکی از فواید داشتن رابطه جنسی منظم در مردان و زنان، بهبود حافظه و عملکرد آن است. این به دلیل تحریک جنسی هیپوکامپ مغز است که در یادگیری و حافظه نقش دارد. در این زمینه، مطالعه‌ای بر روی بزرگسالان 50 ساله و بالاتر که در سال 2018 در Archives of Sexual Behavior منتشر شد که نشان می‌داد، فعالیت جنسی منظم با عملکرد بهتر حافظه رابطه مستقیم دارد.

افزایش طول عمر

مطالعه‌ای که در The BMJ منتشر شد، مرگ و میر تقریباً 1000 مرد بین 45 تا 59 سال را طی 10 سال مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه دست یافت که خطر مرگ در مردانی که اغلب در طول زندگی خود رابطه جنسی منظم داشتند، 50 درصد کمتر از مردانی بود که نداشتند. زمانی که فرد به ارگاسم می‌رسد، هورمونی به نام دهیدرواپی آندروسترون ترشح می‌شود که باعث بهبود ایمنی، ترمیم بافت و حفظ سلامت پوست می‌شود.

 

افزایش عزت نفس

علاوه بر تمام فواید فیزیکی، داشتن رابطه جنسی منظم می‌تواند در سلامت عاطفی مانند افزایش عزت نفس مردان و‌زنان نیز نقش تاثیر گذاری داشته باشد. تحقیقات منتشر شده در حوزه‌ی روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیتی نشان می‌دهد که کسانی که رابطه جنسی منظم دارند، در مقایسه با دیگر افراد، سطح عزت نفس بالاتری دارند.

 

افزایش گردش خون

از آنجایی که ضربان قلب هنگام رابطه جنسی افزایش می‌یابد، خون بیشتری به اندام‌ها و سلول‌ها می‌رسد. در این شرایط، گردش خون افزایش می‌یابد و بدن سموم و سایر موادی که باعث احساس خستگی می‌شود را دفع می‌کند.

 

بهبود تناسب اندام

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی منظم، بهبود تناسب اندام است. رابطه جنسی منظم برای کاهش وزن معجزه می‌کند؛ چرا که در مطالعه‌ای که در مجله PLOS One منتشر شد، محققان کانادایی دریافتند که مردان در طول یک رابطه جنسی 24 دقیقه‌ای، به طور متوسط ​​101 کالری می‌سوزانند. این نتایج نشان می‌دهد که فعالیت جنسی ممکن است گاهی اوقات به عنوان یک تمرین ورزشی هم در نظر گرفته شود.

 

افزایش سطح هورمون تستوسترون

هورمون تستوسترون در مردان، هورمونی است که در فعالیت جنسی نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند. این هورمون همچنین باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید، عضلات و استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد، قلب شما را سالم نگه می‌دارد و کلسترول شما را کنترل می‌کند. داشتن رابطه جنسی منظم، با افزایش سطح هورمون تستوسترون رابطه مستقیم دارد.

 

داشتن احساس بهتر در طول روز

بر اساس یک تحقیق، مردانی که صبح‌ها رابطه جنسی داشتند، بهتر با استرس روزانه خود کنار آمدند و حتی در طول روز با روحیه‌ای خوب فعالیت کردند. دلیل این امر، ترشح هورمون‌های شادی است که پس از برقراری رابطه جنسی رخ می‌دهد. رابطه جنسی منظم کمک می‌کند تا مردان در محل کار خود نیز عملکرد و کارایی بالاتری داشته باشند. همچنین، مجموعه وسیعی از تحقیقات نشان داده‌اند که فعالیت جنسی منظم در مردان با میزان کمتر افسردگی، اضطراب و احساس انزوا مرتبط است و می‌تواند شادی و خلق و خوی مثبت را نیز تا حد بالایی افزایش دهد.

 

افزایش کیفیت اسپرم مردان

یکی دیگر از فواید رابطه برای مردان، افزایش کیفیت اسپرم در آنان است. طبق تحقیقات انجام شده، مردانی که به طور مرتب در طول یک هفته، چهار الی هفت مرتبه رابطه دارند، کمتر دچار مشکلات مربوط به پروستات می‌شوند. به همین دلیل است که بیشتر تحقیقات تاکید دارند، داشتن رابطه جنسی منظم، بر کیفیت و سلامت اسپرم مردان تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

 

سخن پایانی

رابطه جنسی به عنوان بخش مهمی از روابط عاطفی میان زن و مرد، اگرچه بیشتر به عنوان راهی برای تولید مثل و کسب لذت شناخته می‌شود، اما در عین حال فواید بسیار زیادی برای سلامتی نیز دارد. فواید رابطه جنسی منظم برای مردان و زنان بسیار گسترده است و  منجر به بهبود سلامت روانی و جسمانی افراد و به طور کلی بهبود کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود. افرادی که به طور منظم و مرتب با شریک عاطفی خود رابطه جنسی برقرار می‌کنند، از مزایای فراوانی مانند داشتن احساس بهتر، تناسب اندام، توانایی مغزی بالا، روحیه بهتر، خواب بهتر، سیستم ایمنی قوی و … برخوردار هستند.

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا