داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
بهترین قرص های کلسیم را بشناسید

بهترین قرص های کلسیم را بشناسید

وقتی می‌خواهیم از آدم‌های با اصل و نسب و صاحب قدرت و منزلت حرف بزنیم، می‌گوییم فلانی آدم استخوان‌داری است. دلیل‌اش هم این است که هیچ قامتی بدون استخوانِ محکم و درست و درمان، ممکن نیست استوار بایستد. خورد و خوراک اولین شرط قوام استخوان یا به قول قدیمی‌ها «استخوان ترکاندن» است. اما سؤال این است که این ستون‌های ساختمان بدن به چه چیز نیاز دارند که قوی و قوی‌تر شوند؟ پاسخش را احتمالاً همه می‌دانید: کلسیم. اصلی‌ترین منبع دستیابی به کلسیم هم که فرآورده‌های لبنی است، از جمله شیر و پنیر و ماست و الی آخر. اما همیشه مقدار لازم کلسیم، آن چنانکه باید و شاید، به دلایل مختلف که بعداً خواهیم گفت، به بدن نمی‌رسد و بایستی به قرص‌های کلسیم یا سایر مکمل‌های کلسیم برای تأمین این ماده‌ی ارزشمند روی آورد.

اما اصلاً این کلسیم چیست؟ بهترین مکمل‌های کلسیم کدام‌اند؟ برای خرید کلسیم باید به چه نکاتی توجه کرد و اساساً چه کسانی به قرص‌های کلسیم محتاج‌اند؟

اگر مایلید به جوابی جامع و به دور از هرگونه ابهام و البته استخوان‌دار برسید، پای این مطلب بنشینید!     

 

کلسیم چیست؟

در پاسخ به پرسش «کلسیم چیست؟»، باید گفت که یکی از کانی‌هایی است که به وفور در بدن یافت می‌شود و مخزن‌اش هم استخوان‌ها و دندان‌هاست. اگرچه هرگاه از فواید کلسیم صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد سلامت استخوان‌هاست، اما این عنصر در فرآیندهای مهم دیگری هم در بدن دخیل است، مثلاً:

  • ارسال پیام‌های عصبی
  • انقباض و انبساط عضلات
  • لخته‌سازی خون
  • تنظیم ضربان قلب

علاوه بر موارد فوق، مصرف کلسیم، چه از طریق خوراکی‌های حاوی این ماده و چه از طریق قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم، ممکن است در پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش خطر ابتلا به سرطان، اختلالات متابولیک، چاقی مفرط و بیماری‌هایی نظیر پری‌اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی مؤثر باشد.  

کلسیم در محصولات لبنی مانند شیر و ماست و پنیر، ماهی سالمون و ساردین و سبزیجاتی نظیر اسفناج و کلم‌برگ موجود است و با گنجاندن این دسته از خوراکی‌ها در برنامه‌ی غذایی سالم به صورت منظم و متعادل، می‌توان نیاز بدن به این ماده‌ی معدنی را برآورده کرد. باری، اگر کلسیم خواه به علت پیروی از رژیم‌های غذایی خاص، خواه به علت مشکلات در جذب کافی و وافی آن بر اثر بیماری یا حتی بدغذایی به درستی تأمین نشود، آن‌وقت استفاده از قرص‌های کلسیم لازم می‌افتد. ولی آیا هر نوع مکمل کلسیم برای ما مناسب است و ما را به نتیجه‌ی مطلوب رهسپار می‌کند؟ مسلماً هر گردی گردو نیست و برای نیل به بیشترین سود، باید سراغ بهترین‌ها رفت. در بخش بعد بهترین قرص‌های کلسیم را برای شما گلچین کرده‌ایم. 

 

بهترین قرص‌های کلسیم کدام‌اند؟

مکمل‌های کلسیم نیز مثل هر متاع دیگری با برندینگ‌های گوناگون و طرح و ادعاهای رنگ به رنگ در بازار عرضه می‌شود و مطمئناً هر خریداری در مواجهه با این همه کالا دچار شک و تردید می‌شود. در این بخش از این نوشتار سعی ما بر این بوده که خوش‌نام‌ترین و در عین حال ثمربخش‌ترین قرص‌های کلسیم را به شما معرفی کنیم تا هم روند انتخاب از بین انبوه گزینه‌ها را آسان کرده باشیم و هم قدم کوچکی برداشته باشیم برای پاس‌داشت سلامت شما.

 

کلسیم سیترات ویتاتنس؛ هضم خوب، جذب توپ!       

این محصول که اخیراً به بازار دارویی راه پیدا کرده و در مدت کوتاهی توانسته نظرها را به خود جلب کند، با دربرداشتن 210 میلی‌گرم کلسیم در هر قرص به کسانی که قادر به تأمین تمام و کمال این عنصر از طریق رژیم غذایی نیستند، کمک می‌کند. وجه شاخص این قرص کلسیم در قیاس با سایر مکمل‌ها، استفاده از شکل سیترات کلسیم است. این نوع از کلسیم در قیاس با سایر اشکال کلسیم، جذب مطلوب‌تر و هضم آسان‌تری دارد و مشکلات گوارشی نظیر یبوست و تهوع و ... در فرمولاسیون آن به حداقل رسیده است. کلسیم سیترات برای جذب‌شدن نیازی به اسید معده ندارد، لذا برای افرادی که دچار مشکل ترشح اسید معده هستند گزینه‌ی بسیار مناسبی است و با معده‌ی خالی نیز می‌توان آن را مصرف کرد.

کلسیم سیترات ویتاتنس، علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین د3، منیزیم و زینک است که جملگی برای جذب بهینه‌ی کلسیم لازم و مفیدند و به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها به نحو احسن کمک می‌کنند.

calcium-citrate-vitatense

کلسیم 600 یوروویتال؛ مکملی با نژاد ژرمن

یکی دیگر از مکمل‌های استخوان‌پرور و دندان‌ساز، کلسیم 600 یوروویتال است که تحت لیسانس شرکت آلمانی یوروویتال در کشورمان تولید می‌شود. این فرآورده، چنانکه از نام آن پیداست، دارای 600 میلی‌گرم کلسیم کربنات در هر قرص است. کلسیم کربنات اگرچه برای جذب نیاز به اسید معده دارد و بر خلاف ملح سیترات نمی‌توان آن را با شکم خالی به اصطلاح مصرف کرد، اما حاوی مقدار کلسیم بیشتری نسبت به کلسیمِ فرم سیترات است. قرص کلسیم 600 یوروویتال همچنین دارای 600 واحد ویتامین D و 80 میکروگرم ویتامین K2 است که علاوه بر کمک به حفظ و ارتقای سلامت استخوان‌ها، نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین‌های ضروری را به طور کامل تأمین می‌کند. افزون بر این، ویتامین E به کار رفته در این فرآورده از استرس اکسیداتیو و تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

calcium-600-eurhovital

 

بون پاور نچرال ورلد؛ چفت و بست استخوان

بون پاور نچرال ورلد از جمله مکمل‌های کلسیم است که در آن از ملح گلوکونات به اضافه‌ی کربنات استفاده شده است و به دریافت بهینه‌ی کلسیم کمک می‌کند. مصرف روزانه دو کپلت بون پاور در کنار یک برنامه‌ی خورد و خوراک سالم و متعادل، کمبود کلسیم را برطرف می‌کند. گفتنی است که کپلت بودن این فرآورده، که در واقع تلفیقی است از کپسول و قرص (capsule+tablet)، بلعیدن آن را راحت‌تر می‌کند و مزه‌ی ناخوشایند قرص را ندارد. منیزیم موجود در کپلت بون پاور، گذشته از کارکرد آن در جذب بهتر کلسیم، برای عملکرد مطلوب عضلات و سلامت سیستم عصبی نیز سودمند است. این محصول علاوه بر کلسیم و منیزیم، دارای ویتامین د3 و زینک است و اگر دنبال یک مکمل کلسیم مرغوب هستید، بون پاور نچرال ورلد یکی از پیشنهادهای ماست.

bone-power-natural-world

 

سوپراکل نیچرز اونلی؛ سوپرمن کلسیم‌ها

یکی از قرص‌های کلسیم ریشه‌دار و امتحان پس‌داده‌ی بازار است و هر قرص آن حاوی 210 میلی‌گرم کلسیم است. گذشته از سیترات بودن نوع کلسیم این فرآورده که پیش‌تر فواید آن را برشمردیم، این محصول برای آن دسته از افرادی که مایل به مصرف مقدار بالای کلسیم نیستند، گزینه‌ی مناسبی است و استفاده از آن در کنار سایر مکمل‌ها نظیر مولتی‌ویتامین‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. قرص سوپراکل فاقد رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی، سویا، گندم، نشاسته، شکر و مخمر است و تمامی مردان و زنان بالغ در همه‌ی سنین می‌توانند از این فرآورده برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن خود بهره ببرند. سوپراکل نیچرز اونلی نیز علاوه بر کلسیم، دارای منیزیم و ویتامین D3 و زینک است. منیزیم همراه با کلسیم برای تشکیل و حفظ مواد معدنی در ساختار استخوان‌ها و دندان‌ها، زینک جهت تشکیل مواد بنیادی برای استخوان‌ها و سایر بافت‌های همبند، و ویتامین D3  به منظور جذب افزایش جذب کلسیم از روده و کاهش دفع آن، مؤثر است.

supracal-natures-only

 

یونی بُن بِلِند ابیان؛ یک تیر و دو نشان

یونی بن بلند یکی دیگر از مکمل‌های کلسیم معروف برای تقویت سلامت و رشد استخوان‌ها و دندان‌هاست که به صورت قرص آهسته‌رهش عرضه می‌شود. این محصول دربردارنده ترکیبی از کلسیم سیترات و کربنات است و به این ترتیب هم مزایای بهره‌وری از فرم کربنات (مقدار بالای کلسیم) و هم مزایای بهره‌وری از فرم سیترات (هضم و جذب خوب) را به ارمغان می‌آورد و با هر وعده مصرف آن که شامل دو قرص است، 720 میلی‌گرم کلسیم کربنات و 106 میلی‌گرم کلسیم سیترات فراهم می‌شود. قرص کلسیم یونی بن بلند به دلیل داشتن فرمولاسیون آهسته‌رهش به آرامی در دستگاه گوارش باز می‌شود و از این روی بدن فرصت کافی برای جذب کامل کلسیم را خواهد داشت. این مکمل علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین D3، ویتامین K، منیزیم و زینک است که جملگی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها لازم و نافع‌اند.

unibone-blend-abian

 

استئوکینون هولیستیکا؛ برای استخوان‌هایی پرمغز

یکی از پیامدهای کمبود کلسیم و ویتامین D و استمرار آن، کاهش تراکم استخوان و نهایتاً پوکی آن است. قرص کلسیم استئوکینون، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، یکی از مکمل‌های مؤثر در پیشگیری از استئوپروز یا همان پوکی استخوان است و با دربرداشتن کلسیم کربنات و ویتامین D و K، نیاز بدن به این عناصر ضروری برای سلامت و استحکام استخوان‌ها را مرتفع می‌کند. کاربرد ویتامین D و K در کنار کلسیم موجود در این فرآورده، علاوه بر بهبود افزایش جذب کلسیم، از رسوب کلسیم در رگ‌ها  و کلیه‌ها و سایر بافت‌های نرم که یکی از نگرانی‌های رایج نسبت به مصرف مکمل کلسیم است، جلوگیری می‌کند. قرص استئوکینون هولیستیکا فاقد گلوتن و قند و مواد نگه‌دارنده و تراریخته است و افراد دیابتی نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند.      

osteoquinone-holistica

 

 

 

جدول مقایسه‌ی بهترین مکمل‌های کلسیم

نام محصول

نوع کلسیم

درصد تأمین نیاز روزانه در هر وعده

مقدار وعده

مواد فعال

کلسیم سیترات ویتاتنس

سیترات

33%

دو قرص

کلسیم، ویتامین D، منیزیم، زینک

کلسیم 600 یوروویتال

کربنات

75%

یک قرص

کلسیم، ویتامین D، K2 و E

بون پاور نچرال ورلد

کربنات و گلوکونات

67%

دو قرص

کلسیم، ویتامین D، منیزیم، زینک

سوپراکل نیچرز اونلی

سیترات

63%

سه قرص

کلسیم، ویتامین D، منیزیم، زینک

یونی بن بلند ابیان

کربنات و سیترات

72%

دو قرص

کلسیم، ویتامین D و K، منیزیم، زینک

استئوکینون هولیستیکا

کربنات

25%

یک قرص

کلسیم، ویتامین D، K2

 

برای خرید قرص کلسیم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به طور کل، هنگام خرید کلسیم بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید که ذیلاً به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اطمینان از اصالت کالا: همیشه محتویات محصول را با آنچه روی بسته‌بندی درج شده، مطابقت دهید و صحت آن را بررسی کنید. برای اطمینان از اصالت تمام محصولات سلامت‌محور از جمله قرص کلسیم می‌توانید از طریق سامانه TTAC درباره اصالت محصول استعلام بگیرید. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد:
  1. ارسال کد اصالت کالا به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲
  2. شماره‌گیری تلفن گویای ۰۲۱۶۱۸۵
  3. استفاده از نرم افزار TTAC
  4. استعلام از طریق سایتttac.ir 

فراموش نکنید که برچسب اصالت معتبر، همیشه به رنگ سفید است و یک حاشیه‌ی زرد رنگ دارد. روی برچسب علاوه بر کد اصالت که زیر یک لایه طوسی رنگ قابل خراشیدن درج شده است، کد  GTIN، UID، سری ساخت، تاریخ انقضا و یک بارکد دو بعدی حاوی همین اطلاعات وجود دارد.

  • نوع کلسیم: چنانکه گفتیم کلسیم در اشکال مختلفی از جمله کربنات و سیترات و گلوکونات و ... عرضه می‌شود که هریک واجد محاسن و معایب خاص خود است. مثلاً کلسیم کربنات اگرچه دارای مقدار کلسیم بیشتری است، اما گاهی باعث ایجاد عوارض گوارشی می‌شود و باید آن را با معده‌ی پر مصرف کرد. یا کلسیم سیترات دارای غلظت کلسیم کمتر اما تقریباً بدون عوارض گوارشی است و معمولاً هم گران‌تر از فرم کربنات یا گلوکونات است. لذا هر فرد بایستی با توجه به نیازها و آمادگی جسمانی خود در انتخاب مکمل کلسیم دقت کند.
  • ترکیبات: بررسی ترکیبات هرگونه مکمل از جمله مکمل کلسیم یکی از نکات مهم پیش از خرید است. وجود برخی از افزودنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی و نگه‌دارنده‌ها در مکمل‌های درمانی یکی از عوامل خطرساز برای سلامتی است و حتی‌الامکان از مصرف این دسته از محصولات بایستی بپرهیزید. ضمناً همان‌طور که گفتیم، اکثر قرص‌های کلسیم شامل مواد فعال دیگری نظیر ویتامین D و منیزیم و ویتامین K است که به اثربخشی بهتر فرآورده کمک می‌کند.
  • غلظت دارویی (دوز): بدن انسان به 1000 تا 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارد و با عنایت به اینکه بخشی از این میزان از طریق خورد و خوراک روزمره قابل تأمین است، بایستی به دوز فرآورده پیش از خرید توجه کنید تا در مصرف کلسیم زیاده‌روی نشود.

در آخر، علاوه بر آنچه ذکر شد، توصیه‌ی همیشگی ما این است که پیش از خرید اینترنتی دارو و هرگونه مکمل با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا در انتخاب مناسب‌ترین گزینه شما را یاری کنند.

 

چه کسانی به قرص‌های کلسیم نیازمندند؟

مصرف مکمل کلسیم در کنار رژیم غذایی متعادل ساده‌ترین راه برای دریافت مقدار کلسیم مورد نیاز بدن است. غالباً این دسته از افراد نیاز مبرم به مصرف قرص‌های کلسیم دارند:

  • افرادی که برنامه‌ی خورد و خوراک روزمره‌شان به دلیل بدغذایی یا پیروی از رژیم‌های غذایی خاص مانند گیاه‌خواری، مقدار لازم کلسیم را در بر ندارد
  • خانم‌های یائسه، چرا که با کاهش استروژن مقدار جذب کلسیم رو به افول می‌رود و ممکن است مشکلاتی نظیر پوکی استخوان بر اثر کمبود کلسیم ایجاد شود
  • افرادی که به طور کل به دلیل ابتلا به بیماری‌های خاص دچار مشکل جذب کلسیم هستند
  • افراد حساس به لاکتوز موجود در فرآورده‌های لبنی

 

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-21-91007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا