داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
بهترین مکمل بی سی ای ای bcaa بدنسازی | فواید آمینو اسیدهای شاخه دار

بهترین مکمل بی سی ای ای bcaa بدنسازی | فواید آمینو اسیدهای شاخه دار

ورزشکاران و بدنسازان برای تقویت جسم و افزایش حجم عضلات خود، از مکمل‌های مختلفی استفاده می‌کنند. مکمل‌هایی نظیر کراتین، پروتئین وی، hmb و... برای بهبود عملکرد ورزشی بدنسازان بسیار مفید و موثر هستند. یکی از مکمل‌های محبوب که به تازگی جایگاه خاصی در میان بدنسازان و ورزشکاران پیدا کرده است، مکمل بی سی ای ای bcaa نام دارد. از آن‌جایی که این مکمل ارتباط مستقیمی با سلامتی ورزشکاران دارد، ما تصمیم گرفته‌ایم بهترین مکمل بی سی ای ای را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید و با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهیم، بهترین مارک مکمل بی سی ای ای را بشناسید و یک خرید آگاهانه انجام دهید.

 

مکمل بی سی ای ای چیست؟

bcaa در واقع مخفف عبارت لاتین Branched Chain Amino Acids است که در زبان فارسی به نام آمینواسیدهای شاخه‌دار شناخته شده است. این اسم از آن جهت برای این آمینو اسیدها انتخاب شده است که ساختار مولکولی آن‌ها، به صورت شاخه به شاخه است. بدن ما انسان‌ها برای سلامتی خود به 8 نوع آمینو اسید نیاز دارد. 3 آمینو اسید ضروری، در مکمل بی سی ای ای وجود دارند که شامل والین، لوسین و ایزولوسین هستند. به سبب آن که بدن ما توانایی ساخت بی سی ای ای را ندارد، بنابراین باید آن را از طریق غذا و مکمل به جسم خود برسانیم. افرادی که به صورت حرفه‌ای به ورزش‌هایی مانند بدنسازی مشغول هستند، می‌توانند با مشورت مربی یا متخصص تغذیه خویش، از بهترین بی سی ای ای استفاده کنند. این مکمل برای افزایش توده عضلانی بسیار مفید است و در عین حال از تجزیه عضلات جلوگیری می‌کند.

مطالعه بیشتر: با انواع مکمل های ورزشی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

 

فواید مکمل بی سی ای ای برای ورزشکاران و بدنسازان

ورزشکاران و بدنسازان برای آن که حجم عضلات خود را افزایش دهند و توان جسمی خود را در هنگام تمرینات ورزشی حفظ کنند، از مکمل‌های مختلفی استفاده می‌کنند. از جمله بهترین نوع این مکمل‌ها، بی سی ای ای است که در این قسمت از مقاله، برخی از فواید آن را با شما در میان می‌گذاریم:

کمک به رشد عضلات

یکی از مهم‌ترین پارامترها برای ورزشکاران و بدنسازان، رشد عضلات و قدرتمند شدن آن‌هاست. مکمل بی سی ای ای، به روند رشد عضلات کمک فراوانی می‌کند. این مکمل به سبب دارا بودن آمینو اسید لوسین، باعث سنتز پروتئین عضلانی می‌شود. این امر روند رشد عضلات را بهبود می‌بخشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عضلات قدرتمند و زیبایی برای بدنسازان به ارمغان می‌آورد.

رفع درد عضلات پس از ورزش

زمانی که تمرینات سخت و سنگین ورزشی را انجام دهید، ممکن است دچار درد عضلات پس از ورزش شوید. تجربه نشان داده است که مصرف مکمل بی سی ای ای، از درد و گرفتگی عضلات پس از تمرین جلوگیری به عمل می‌آورد. با این مکمل، آسیب دیدگی عضلات در هنگام تمرینات ورزشی کاهش پیدا می‌کند. اگر هم عضلات پس از تمرینات سخت و سنگین دچار درد شود، با مصرف این مکمل درد کوتاه‌تر و قابل تحمل‌تر از قبل می‌شود.

جلوگیری از عضله‌سوزی

مربیان حرفه‌ای برای جلوگیری از عضله سوزی بدنسازان، به آن‌ها مصرف مکمل بی سی ای ای را پیشنهاد می‌کنند. پروتئین‌هایی که در عضلات وجود دارند، به صورت مکرر تجزیه و ساخته می‌شوند. مصرف این مکمل، باعث ایجاد تعادل میان تجزیه و سنتز پروتئین عضلات می‌شود. بنابراین ورزشکاران با خیال راحت و بدون نگرانی از عضله سوزی، می‌توانند تمرینات ورزشی خود را انجام دهند.

رفع خستگی پس از تمرینات ورزشی

برخی از ورزشکاران، پس از مدت زمان کوتاهی که از شروع تمرینات ورزشی گذشت، دچار احساس خستگی می‌شوند. کاهش سطح اسیدهای آمینه شاخه‌دار در خون، باعث ایجاد خستگی عضلانی می‌شود. بنابراین با مصرف مکمل بی سی ای ای و تامین این اسیدهای آمینه، می‌توان با خستگی پس از تمرینات ورزشی مقابله کرد. این مکمل به ورزشکاران کمک می‌کند برای مدت زمان طولانی و بدن احساس خستگی، تمرین کنند.

بهبود عملکرد هوازی و بی‌هوازی

تحقیقات و بررسی‌هایی که در طول چند سال اخیر انجام شد، نشان داد که مصرف مکمل بی سی ای ای، بر روی عملکرد هوازی و بی‌هوازی ورزشکاران موثر است. ورزشکارانی که از این مکمل استفاده می‌کنند، علاوه بر توان عضلانی بالا، درصد بالایی از اکسیژن را هم جذب می‌کنند.

مطالعه بیشتر: تاثیر مکمل bcaa در بدنسازی

 

معرفی بهترین مکمل بی سی ای ای bcaa بدنسازی

از آ‌ن‌جایی که مکمل بی سی ای ای، نقش مهمی در سلامتی جسمانی بدنسازان دارد، بنابراین ضروری است که با بهترین برندهای آن آشنا شویم و سپس با آگاهی کامل، به سراغ خرید مکمل bcaa برویم. در این بخش از مقاله، به معرفی بهترین مارک بی سی ای ای bcaa موجود در داروخانه زیوش می‌پردازیم.

1. پودر گلد کر لاین بی سی ای ای های اسپید ترک نوتریشن

یکی از محصولاتی که امروز به عنوان بهترین مارک بی سی ای ای bcaa به شما معرفی می‌کنیم، پودر گلد کر لاین بی سی ای ای های اسپید ترک نوتریشن نام دارد. ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرینات ورزشی در سطوح مختلف، می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. مکمل بی سی ای ای اسپید ترک نوتریشن با تحریک سنتز پروتئین، نقش مهمی در پرورش عضلات دارد. ورزشکاران پس از مصرف آن می‌توانند بدون خستگی و برای مدت زمان طولانی، تمرینات خود را انجام دهند. این مکمل برای افرادی که به دنبال راهی برای ریکاوری سریع پس از ورزش هستند، بسیار مفید و موثر است.

پودر گلد کر لاین بی سی ای ای های اسپید ترک نوتریشن

خرید پودر گلد کر لاین بی سی ای ای های اسپید ترک نوتریشن

 

2. قرص بی سی ای ای ژن استار

زمانی که تحت نظر متخصص تغذیه یا مربی خود از قرص بی سی ای ای ژن استار استفاده کنید، بخشی از آمینواسیدهایی که عضلات برای رشد و سلامتی خود به آن‌ها نیاز دارند را تامین می‌کنید. این مکمل به عنوان یکی از انواع بهترین bcaa، باعث افزایش قدرت عضلات و بازسازی بافت عضلانی می‌شود. در ساختار این قرص آمینواسیدهای شاخه‌ای مانند لوسین، ایزولوسین و والین وجود دارند. با مصرف این قرص، ریکاوری و ترمیم عضلات پس از انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی، به سرعت اتفاق می‌افتد.

 قرص بی سی ای ای ژن استار

خرید قرص بی سی ای ای ژن استار

 

3. پودر پرو بی سی ای ای مکس ماسل نوتریشن

در لیست بهترین برند بی سی ای ای bcaa، نام پودر پرو بی سی ای ای مکس ماسل نوتریشن نیز به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پودر، طعم دلنشین آن است. بنابراین ورزشکاران به راحتی آن را مصرف می‌کنند و از تمام فواید آن برخوردار می‌شوند. فرمولاسیون قدرتمند این پودر، باعث ریکاوری عضلات پس از ورزش می‌شود. بنابراین ورزشکاران با مشکلاتی مانند خستگی و گرفتگی عضلات پس از ورزش روبرو نمی‌شوند. این پودر علاوه بر داشتن آمینواسیدهای ضروری، بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز ورزشکاران از جمله ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین B12 و بیوتین را تامین می‌کند.

پودر پرو بی سی ای ای مکس ماسل نوتریشن

خرید پودر پرو بی سی ای ای مکس ماسل نوتریشن

 

4. پودر بی سی ای ای 8500 کیو ان تی

اگر به دنبال قویترین مکمل بی سی ای ای bcaa هستید، ما به شما پودر بی سی ای ای 8500 کیو ان تی را معرفی می‌کنیم. این مکمل نقش مهمی در عضله سازی و ریکاوری سریع پس از تمرینات ورزشی ایفا می‌کند. به همین سبب است که بدنسازان در دوران حجم‌گیری عضلات و چربی سوزی خود، از این مکمل استفاده می‌کنند. در ترکیبات این مکمل نیز (مانند سایر مکمل‌های بی سی ای ای) شاهد وجود آمینو اسیدهای شاخه‌دار از جمله لوسین، والین و ایزولوسین هستیم. مصرف این مکمل به تنظیم قند خون کمک می‌کند و انرژی مورد نیاز ورزشکاران در هنگام تمرینات ورزشی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

پودر بی سی ای ای 8500 کیو ان تی

خرید پودر بی سی ای ای 8500 کیو ان تی

 

5. ویال خوراکی بی سی ای ای پلاس یوروویتال

ویال خوراکی بی سی ای ای پلاس یوروویتال، به صورت مایع است و پس از مصرف به سرعت جذب بدن می‌شود. جذب سریع این مکمل، از تحلیل رفتن عضلات و ماهیچه‌ها در هنگام ورزش و پس از تمرینات ورزشی، جلوگیری می‌کند. با این مکمل می‌توان تمام آمینو اسیدهای شاخه‌دار مورد نیاز بدن را تامین کرد. این مکمل را می‌توان به عنوان یک منبع قدرتمند برای تامین انرژی سلول‌ها و بافت عضلات نامید. این محصول، خستگی پس از تمرینات سخت ورزشی را به سرعت از بین می‌برد و بدن ورزشکاران را به سرعت ریکاوری می‌کند.

 ویال خوراکی بی سی ای ای پلاس یوروویتال

خرید ویال خوراکی بی سی ای ای پلاس یوروویتال

 

سخن پایانی

ماهیچه‌ها و عضلات ما برای آن که به خوبی رشد کنند، به آمینو اسیدها که در واقع واحد‌های سازنده پروتئین هستند نیاز دارند. گروه خاصی از آمینو اسیدها که در اصطلاح بی سی ای ای یا آمینو اسیدهای شاخه‌دار نام دارند، برای عضله سازی و جلوگیری از عضله سوزی مفید هستند. به همین دلیل است که بدنسازان سعی می‌کنند با مصرف بهترین مکمل bcaa، توان جسمانی خود را افزایش دهند و عضلات قوی بسازند. ما در این مقاله بهترین مارک بی سی ای ای bcaa موجود در ایران را به شما معرفی کردیم و در مورد فواید مصرف این مکمل، به نکاتی اشاره کردیم. فراموش نکنید که برای برخورداری از تاثیرات این مکمل و در امان ماندن از عوارض آن، حتماً از یک مربی حرفه‌ای ورزشی یا متخصص تغذیه مشورت بگیرید.

 

نویسنده: لیلا خدابخشی

ناظر علمی: دکتر علی سالاری تبار، سعیده قمصری

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا