داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
مکمل گینر چیست؟ |‌ آشنایی کامل با انواع گینر

مکمل گینر چیست؟ |‌ آشنایی کامل با انواع گینر

آیا شما هم به دنبال یک مکمل جادویی می‌گردید که هرچه سریع‌تر عضلات شما را پر حجم و جذاب کند؟ مکمل گینر (Gainer) از آن دسته محصولات تقویتی است که اغلب مربیان بدنسازی آن را به خوبی می‌شناسند. راز محبوبیت گینر در ترکیبات بی‌نظیر آن است، از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی. از آنجا که این مکمل انواع مختلفی دارد، خیلی مهم است که حتماً با توجه به وضعیت بدنی خود و با مشورت مربی آن را مصرف کنید. در ادامه این مطلب به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم که گینر چیست و مصرف آن چه تأثیری روی شما می‌گذارد.

 

انواع مکمل گینر و تفاوت‌های آن‌ها

تمرکز اصلی Gainer بر افزایش سریع وزن است. با این حال، این محصول انواع مختلفی دارد که با کربوهیدرات بالا و مواد اولیه برای ساخت و ترمیم عضلات، به ذخیره انرژی در بدن و افزایش وزن کمک می‌کند. در واقع با خرید گینر می‌توانید عضلات خود را بزرگ و حجیم کنید.

گینرها شامل دو نوع وزنی و حجمی می‌شوند. هر دو محصول منبعی از کربوهیدرات هستند و انرژی لازم را به خصوص برای ورزشکاران فراهم می‌آورند.

 

گینر وزن (Weight Gainer)

گینر وزن همان‌ طور که از نامش پیداست، برای افزایش سریع وزن به کار می‌رود. پروتئینی که در این مکمل موجود است به ساخت و ترمیم عضله‌ها کمک می‌کند. اگر ورزشکار هستید، مصرف منظم آن می‌تواند قدرت و توان شما را بالا برده و با ساخت و ترمیم عضلات به حجم‌گیری آن‌ها کمک کند.

گینر وزن، طعم‌های مختلف شکلاتی، وانیلی، توت‌فرنگی و … دارد که باعث می‌شود، مصرف آن برای شما لذت‌بخش‌تر شود.

 

گینر حجم (Mass Gainer)

پروتئین ماده اصلی ساخت عضلات است. گینر حجم نیز دارای مقادیر زیادی پروتئین است، به همین دلیل در حجم‌سازی و افزایش عضله ورزشکاران نقش مهمی دارد. از آنجا که چربی‌ها منبعی از انرژی هستند، در این نوع از گینر مقدار کمی چربی استفاده شده تا میزان کالری‌ای که دریافت می‌کنید، کنترل‌شده باشد.

به طور متوسط مس گینر در هر وعده ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ کالری به بدن ورزشکار می‌رساند که این رقم به مراتب بیشتر از کالری دریافتی روزانه افراد عادی است. در ترکیب گینرهای متعادل از پروتئین‌های باکیفیت کازئین و پروتئین سویا استفاده شده که به راحتی جذب بدن می‌شوند.

 

کار مکمل گینر چیست و چه اهمیتی دارد؟

در پاسخ به این سوال که نقش گینر چیست و چه کاری دقیقاً انجام می‌دهد، باید گفت هر وعده از مکمل Gainer می‌تواند ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری وارد بدن شما کند و این مقدار بیش‌تر از مقدار دریافت روزا‌نه‌ افراد است. همین کالری اضافی، سوخت لازم را برای ساخت عضلات به بدن می‌دهد. پروتئین موجود در این پودر تقویتی، افزایش قدرت عضلات و بهبود عملکرد ورزشی شما را بالا می‌برد.

 

نحوه مصرف مکمل گینر

بهترین روش مصرف گینر همراه با محصول به فرد ارائه می‌شود. Gainer برندهای مختلفی دارد که هر کدام فرمولاسیون خاص خود را دارند. از طرفی ممکن است میزان مواد مغذی و کالری در هر وعده با همدیگر متفاوت باشد؛ بنابراین لازم است به طور کامل دستور مصرف را مطالعه کنید. این محصول بیش‌تر به صورت پودر عرضه می‌شود و همراه با آب فراوان یا آب میوه قابل مصرف است.

هنگام خرید مکمل ورزشی، سراغ برندهای معتبر و شناخته‌شده بروید. خرید از برندهای معروف تا حد زیادی کیفیت محصولات و اورجینال بودن آنها را تضمین می‌کند.

اگر به دنبال خرید این محصول با قیمت مناسب و ارسال سریع هستید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق داروخانه آنلاین زیوش، نسبت به ثبت سفارش آن اقدام کنید. برای خرید انواع مکمل از این داروخانه، کافی است به وب‌سایت زیوش مراجعه کرده و پس از انتخاب محصول و مراحل خرید، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

گینر برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از سؤالات مهمی که بسیاری از علاقه‌مندان به رشته بدنسازی می‌پرسند، این است که چه کسانی باید از گینر استفاده کنند؟ در پاسخ باید گفت افرادی که به طور ژنتیکی لاغر هستند و به سختی وزن اضافه می‌کنند، می‌توانند از گینر وزن به عنوان بهترین محصول برای افزایش وزن بهره ببرند. همچنین افرادی که اشتهای کمی دارند و یا کسانی که کالری کافی در طول روز دریافت نمی‌کنند، گزینه‌‌های مناسبی برای مصرف این پودر تقویتی هستند. با این حال، مصرف Gainer برای همه افراد مناسب نیست.

افرادی که مشکلات گوارشی دارند، باید با دوز کم مصرف گینر را شروع کنند و سپس به مرور زمان مقدار آن را افزایش دهند. چنانچه چربی اضافه یا سابقه بیماری خاصی دارید یا در مورد مصرف این محصول یا سایر مکمل‌های بدنسازی سؤالی دارید، می‌توانید با یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی مشورت کنید.

 

مکمل گینر چه عوارضی دارد؟

مکمل‌ Gainer در کنار فواید متعددی که دارد در صورت مصرف نادرست یا مصرف بیش از حد، می‌تواند معکوس عمل کرده و عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به طور کلی عوارض مصرف گینر شامل موارد زیر می‌شود:

  • یکی از عوارض شایع مکمل Gainer، بروز مشکلات گوارشی در فرد مانند نفخ، دل‌درد، اسهال و یبوست است. این مشکلات به دنبال افزایش ناگهانی کالری و فیبر در رژیم غذایی ایجاد می‌شود.
  • اگر کالری دریافتی از طریق مکمل گینر بیش از کالری سوزانده شده باشد، احتمال افزایش وزن غیر طبیعی و چربی اضافه بسیار زیاد است.
  • مصرف بیش از حد این محصول با دوز بالا ممکن است به کلیه‌ها فشار زیادی وارد کند و سبب بروز مشکلات کلیوی شود.
  • یکی دیگر از مشکلات شایع استفاده از مکمل گینر، حساسیت به مواد تشکیل‌دهنده موجود در آن است که ممکن است در برخی از افراد دیده شود.

 

بهترین مکمل گینر کدام است؟

اولین نکته‌ای که باید در تشخیص بهترین مکمل گینر به آن توجه کرد، نسبت کربوهیدرات به پروتئین است. این نسبت باید تقریباً ۳ به ۱ باشد. این به این معنی است که این مکمل باید کربوهیدرات بیشتری نسبت به پروتئین داشته باشد، چرا که کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی بدن هستند و کالری مازاد مورد نیاز برای ذخیره انرژی و ساخت عضلات را فراهم می‌کنند. بهترین برندهای مکمل گینر موجود در بازار عبارتند از:

  • پودر مسیو وی کارن
  • پودر ایزی گین آیرون مکس
  • پودر گین ویت ویتاپی
  • پودر گینر دوبیس
  • پودر گینر اس ان ان
  • گینر گلد دکتر سان
  • پودر فست گین فارما پلاس
  • پودر گین افزایش وزن ژن استار

 

نکات پایانی درباره‌ی مکمل گینر

در پایان خوب است به این نکته اشاره کنیم که هرچند مکمل Gainer یکی از بهترین محصولات برای افزایش وزن محسوب می‌شود، اما هرگز نباید آن را به طور خودسرانه و بدون مشورت با مربی یا متخصص بدنسازی مصرف کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر نوع مکمل با پزشک یا افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. از آنجا که این محصول به صورت پودر موجود است، می‌توان به راحتی آن‌ را با آب یا شیر مخلوط و مصرف کرد. در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که گینر چیست و چه کاربردی دارد. آیا شما هم این محصول را مصرف کرده‌اید؟ چقدر روی افزایش وزن شما تأثیر داشته است؟

 

سوالات متداول در باب مکمل گینر

  • مکمل گینر چیست؟

مکمل گینر نوعی پودر یا مایع است که به منظور افزایش وزن و حجم عضلات مصرف می‌شود. این مکمل‌ها حاوی مقادیر زیادی کالری، پروتئین، کربوهیدرات و گاهی اوقات چربی هستند.

 

  • چه کسانی نباید گینر مصرف کنند؟

کودکان زیر 18 سال، افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی نباید گینر مصرف کنند.

 

  • انواع مکمل گینر چیست؟

این مکمل در دو نوع گینر وزن و گینر حجم در بازار به فروش می‌رسد.

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا