داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
مراقبت از پوست در تابستان |‌ 7 نکته مهم برای روتین پوستی در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان |‌ 7 نکته مهم برای روتین پوستی در تابستان

تعطیلات، گرما و آفتاب بی‌پایان در تابستان ممکن است رویایی به نظر برسند؛ اما بدون محافظت مناسب، می‌توانند پوست شما را دچار مشکل کنند. خوشبختانه چند تغییر ظریف در روتین مراقبت از پوست کافی است تا درخشش خورشید، درخشش شما را از بین نبرد. در واقع نیازهای پوست شما در طول سال تغییر‌ می‌کند؛ بنابراین شاید به یک روتین کاملا جدید نیاز نداشته باشید، اما چند تغییر کوچک‌ می‌تواند تاثیر زیادی در مراقبت از پوست داشته باشد. دقیقا مثل تغییری که کمد لباس‌تان در فصول سرد و گرم سال دارد، مراقبت از انواع پوست در تابستان نیز با مراقبت‌های فصول سرد متفاوت است. 

در این بخش نکات مراقبت از پوست در تابستان را بخوانید تا با روتین پوستی در فصول گرم آشنا شوید و نگران نور خورشید و روزهای گرم پیش‌رو نباشید!

 

نور خورشید در تابستان چه تأثیری روی پوست دارد؟

روزهای بلند و آفتابی تابستان شاید حال‌و‌هوای بهتری در ما ایجاد کنند، اما برای پوستمان یک چالش اساسی هستند. ما در طول تابستان به مراقبت ویژه از پوست خود نیاز داریم تا به اندازه کافی با اثرات هوای گرم و رطوبت مقابله کنیم. 

برخی از اثرات هوای گرم تابستانی روی پوست عبارتند از:

  • خورشید در تابستان بسیار قوی‌تر است و باعث قرمزی و سوختگی‌ می‌شود؛ همچنین پوست نیاز به محافظت قوی‌تری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. 
  • رطوبت هوا بیشتر است و نیاز به مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر داریم.
  • درجه حرارت بالا و رطوبت هوا باعث باز شدن منافذ پوست‌ می‌شود و پوست را در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد آسیب‌پذیرتر‌ می‌کند؛ از این رو، نیاز به غلظت بالاتری از آنتی‌اکسیدان‌ها داریم.
  • رطوبت بیشتر باعث افزایش تولید سبوم‌ (چربی طبیعی پوست) می‌شود که نتیجه‌ی آن، پوست چرب و جوش‌های صورت‌ است؛ در نتیجه نیاز به لایه‌برداری و پاکسازی بیشتری خواهیم داشت.

 

روتین پوستی در فصول گرم

برای مراقبت از پوست در تابستان، شاید لازم باشد به سراغ خرید محصولات پوست متناسب با این فصل بروید. برای داشتن روتین مراقبتی مناسب در فصول گرم، انواع محصولات آبرسان در کنار ضد آفتاب ضروری هستند. در ادامه با محصولاتی که باید در تابستان روی میز خود داشته باشید بیشتر آشنا می‌شویم.

 

پاک‌کننده و شوینده‌ آبرسان 

اولین قدم‌ مراقبت از انواع پوست در تابستان، استفاده از یک پاک‌کننده است. متخصصین توصیه می‌کنند در زمان خرید شوینده پوست محصولی را انتخاب کنید که چربی‌های طبیعی‌ پوست را از بین نبرد و آبرسان باشد. 

در تابستان گرما و رطوبت باعث باز شدن‌ منافذ پوست می‌شوند و از طرف دیگر تعریق زیاد و آلودگی‌های هوا، منافذ پوست را مسدود می‌کند. این عوامل منجر به جوش، تیرگی پوست و چین‌وچروک خواهد شد. به همین دلیل شست و شوی صورت، 2 بار در روز برای تمیز نگه داشتن‌ منافذ ضروری است. 

برای انتخاب شوینده مناسب، حتما نوع پوست خودتان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال فوم شستشوی پوست چرب وچه یک انتخاب عالی برای افرادی است که پوست‌شان مستعد آکنه است؛ اما برای افراد دارای پوست حساس، کرم شوینده ملایم پوست خشک درماتیپیک انتخاب مناسب خواهد بود.

 

تونر آبرسان

استفاده از تونر آبرسان، گام‌ بعدی روتین پوستی در فصول گرم است. این محصول، لایه‌ای از رطوبت‌ ملایم را برای پوست تأمین می‌کند. در واقع تونرها محصولات‌ ملایمی هستند که برای استفاده در روتین‌ صبح و شب مناسب‌اند. همچنین می‌توانید بسته به نیازتان، فقط یک بار در طول روز از آن استفاده کنید. حتماً تونر را بعد از شست و شوی کامل‌ صورت استفاده کنید، مگر اینکه دستورالعمل روی محصول، ترتیب‌ متفاوتی را مشخص کرده باشد. 

آب‌وهوای گرم و مرطوب، منافذ پوست را باز کرده و پوست را در برابر اثرات مخرب‌ رادیکال‌های آزاد، آسیب‌پذیرتر می‌کند. اگر پوست‌ چرب و مستعد‌ جوش دارید، از تونر ملایم حاوی مواد‌ خنک‌کننده، مثل خیار و چای سبز، برای بستن‌ منافذ و سفت کردن‌ پوست استفاده کنید. پیشنهاد ما تونر پوست چرب درمالوگ است.

 

محصولات پوستی حاوی آنتی‌اکسیدان

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از محصولات پوست حاوی آنتی‌آکسیدان است. همانطورکه پیش‌تر اشاره کردیم، پوست ما در فصل تابستان در برابر رادیکال‌های آزاد آسیب‌پذیرتر می‌شود. اما آنتی‌اکسیدان‌های موجود در محصولات مراقبت از پوست، می‌توانند از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت‌ کنند. آنتی‌اکسیدان‌های رایج موجود در سرم‌ها و کرم‌ها عبارتند از: 

  • ویتامین C: قدرتمندترین آنتی‌اکسیدان در محصولات مراقبت از پوست است؛ زیرا از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت‌ می‌کند و ملاسما، تغییر رنگ و سایر مشکلات پوستی را بهبود‌ می‌بخشد.
  • ویتامین E: یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های عالی مراقبت از پوست که به ترمیم پوست در سطح سلولی کمک‌ می‌کند و اثر آرام‌بخش روی پوست آفتاب‌سوخته دارد.
  • ویتامین A: محبوب همیشگی در روتین شبانه که پوست آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و به کاهش لک‌های تیره و آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.
  • ویتامین B3: این ویتامین معمولاً در محصولات حاوی SPF به کار می‌رود؛ زیرا در تقویت سد طبیعی پوست و جلوگیری از آسیب پرتوهای UV موثر است. 
  • اسید هیالورونیک: یک آنتی‌اکسیدان عالی برای آبرسانی فوری و حفظ رطوبت که در تابستان ضروری است.

زمان استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان به فرمول محصول و نیازهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال محصولات حاوی ویتامین A به طور معمول در شب استفاده‌ می‌شوند؛ زیرا حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش‌ می‌دهند. اما سرم‌های ویتامین C اغلب در طول روز برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید به کار می‌رود.

 

سرم آبرسان

قدم بعدی مراقبت از انواع پوست در تابستان، استفاده از سرم است. سرم، یک لایه‌ی آبرسان را بدون‌ خفگی‌ پوست، اضافه می‌کند. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند از سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید، نیاسینامید، سرامید، اسکوالان و آلوئه‌ورا برای رفع‌ تشنگی‌ پوست استفاده کنید. 

استفاده از سرم برای افرادی که پوست‌ خشک دارند، ضروری‌تر است. از طرف دیگر این افراد می‌توانند چندین سرم را به صورت لایه‌لایه به پوست خود اضافه کنند. سرم پوست خشک آکوا دیتوکس بایومارین یکی از محصولات پیشنهادی برای افراد دارای پوست خشک است.

 

مرطوب‌کننده‌ و آبرسان پوست

به طور معمول، در تابستان رطوبت‌ کافی در هوا وجود دارد که پوست را آبرسانی کند. با این حال رطوبت و گرما باعث افزایش‌ تعریق نیز می‌شود و در نتیجه، رطوبت پوست از دست می‌رود. پس حالا نوبت‌ آن است که با یک مرطوب‌کننده‌ی سبک، رطوبت را در پوست‌ خود حبس کنید. مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر آب، پوست را بدون‌ ایجاد‌ حس‌ سنگینی، مرطوب نگه می‌دارند.

برای خرید مرطوب کننده و آبرسان بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین، اوره، آلوئه‌ورا و... هستند. اما پیش از خرید انواع مرطوب‌کننده و آبرسان، حتما تفاوت آن‌ها را در این مطلب بخوانید. 

 

ضد آفتاب

متخصصان پوست هشدار‌ می‌دهند که علائم پیری زودرس پوست تا حد زیادی ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، به ویژه در تابستان است. بنابراین بهترین راه برای جوان نگه داشتن پوست، محافظت از آن با خرید ضد آفتاب مناسب خواهد بود. 

اما منظور از ضد آفتاب مناسب چیست؟ ضد آفتاب به محصولاتی اطلاق می‌شود که فاکتور حفاظتی SPF30 یا بیشتر را دارند و می‌توانند طیف وسیعی از پرتوهای UVA و UVB را خنثی کنند. 

فراموش نکنید یکی از نکات مراقبت از پوست در تابستان این است که از محصولات ضد آفتاب برای تمام نواحیِ در معرض آفتاب استفاده کنید؛ یعنی صورت، لب‌ها و بدن. همچنین در صورت گذراندن وقت در فضای باز، هر 2 ساعت یکبار، ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

خوشبختانه امروزه راه‌حل‌های نوآورانه آرایشی، ترکیبی از مواد آرایشی و ضد آفتاب را ارائه می‌دهند. یعنی به جای اینکه ضد آفتاب را به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست خود بزنید،‌ می‌توانید از محصولات آرایشی دارای SPF یا حتی محصولات مراقبت از پوست (مثلاً مرطوب‌کننده) که حاوی ضد آفتاب هستند نیز استفاده کنید. کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده SPF60 پرودرما یکی از بهترین مثال‌ها برای این موضوع است.

 

اسکراب و لایه‌بردار ملایم

آخرین قدم از روتین پوستی در فصول گرم استفاده از لایه‌بردارهای ملایم است. هوای مرطوب و تعریق زیاد در تابستان باعث افزایش تجمع سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها روی پوست‌ می‌شود. 

بنابراین برای تمیز نگه داشتن پوست و آماده‌سازی آن برای محصولاتی که آن را تغذیه و محافظت‌ می‌کنند، حداقل 2 یا 3 بار در هفته بعد از شستن صورت در صبح، از اسکراب ملایم استفاده کنید.

 

 

مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان

حالا که با روتین مراقبتی پوست در تابستان آشنا شدیم، به سراغ نکاتی می‌رویم که اگر آن‌ها را بدانید، از دردسرهای پوستی فصول گرم نجات پیدا خواهید کرد. 8 نکته‌ی زیر دستورالعمل‌های کلی مراقبت از انواع پوست در تابستان است تا در تمام روزهای گرم سال پوستی سالم و زیبا داشته باشید. 

 

  • از محصولات آرایشی و مراقبتی با فرمول سبک استفاده کنید

هوای تابستان بسیار مرطوب است و باعث تعریق بیشتر ما‌ می‌شود؛ بنابراین برای مسدود کردن بیشتر منافذ به محصولات قوی نیاز نداریم! به جای کرم‌ها و روغن‌های پاک‌کننده، از فوم‌های پاک‌کننده استفاده کنید که دارای اثر ملایم‌تری روی پوست هستند.

همچنین در طول روز از سرم‌هایی استفاده کنید که رطوبت پوست را حفظ کرده و آبرسانی فوری به پوست بدهند؛ مانند محصولاتی که حاوی هیومکتانت‌ها یا همان مواد جاذب رطوبت (مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین) و سرامیدها هستند.

برای شب نیز به دنبال سرم‌های سبک باشید که تغذیه عمیقی به پوست برسانند. اگر پوست شما خیلی چرب است شب‌ها از مرطوب‌کننده استفاده نکنید.

 

  • از آرایش‌های غلیظ خودداری کنید

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی در تابستان، نیاز به لایه‌های کمتر از محصولات پوستی وجود دارد. پس از آرایش غلیظ خودداری کنید و به دنبال محصولات آرایشی باشید که دو محصول را در یک محصول ترکیب کنند؛ مانند کرم مرطوب‌کننده پوست چرب SPF 30 پریم.

به عنوان مثال، ضد آفتاب رنگی مینرال Hydratint Pro Alastin حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر آفتاب محافظت‌ می‌کند و یک کرم پودر سبک است که در عین حال پوشش قابل توجهی را ارائه‌ می‌دهد.

درمان‌های زیبایی مانند لیفت مژه یا لمینیت ابرو نیز می‌توانند بدون آرایش شما را زیبا کرده و در خدمت روتین پوستی در فصول گرم باشند. 

 

  • از آلوئه‌ورا برای پوست آفتاب‌سوخته استفاده کنید

احتمالا این نکته را قبلاً شنیده‌اید که ژل آلوئه‌ورا یک آرامش‌بخش طبیعی و عالی برای پوست، به ویژه برای آفتاب‌سوختگی است. یکی از نکات مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از ژل طبیعی آلوئه‌ورا یا محصولات دارای این ماده‌ی گیاهی است تا آفتاب‌سوختگی‌ها در کوتاه‌ترین زمان درمان شوند. 

ژل آبرسان آلوئه‌ورا کامان می‌تواند یکی از همراهان دوست‌داشتنی در روزهای داغ سال باشد. 

 

  • لایه‌برداری فقط ملایم مجاز است!

برای اینکه پوست شما صاف، تمیز و آماده‌ی مراحل بعدی مراقبت‌های پوستی شود، 2 بار در روز از یک لایه‌بردار مایع و ملایم استفاده کنید. کافی‌ است شفاف‌کننده‌ی مناسب با نوع پوست خود را پیدا کنید و صبح و شب برای پاک کردن آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی اضافی پوست از آن استفاده کنید. 

اگر مستعد جوش هستید، شفا‌ف‌کنندها‌ی ضد جوش را امتحان کنید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند تا به کاهش چربی اضافی و تمیز نگه داشتن منافذ کمک کند.

 

  • محصولات غیرجوش‌زا بخرید

ازآنجایی‌که رطوبت باعث تجمع عرق و آلودگی روی پوست شده و منافذ را مسدود‌ می‌کند و منجر به جوش‌ می‌شود، حتماً از محصولات غیرجوش‌زا برای مراقبت از انواع پوست در تابستان استفاده کنید. 

روی برچسب محصولات به دنبال اطلاعاتی باشید که نشان دهد مواد تشکیل‌دهنده، منافذ را مسدود‌ نمی‌کنند. از پاک‌کننده‌های غیرچرب و کرم‌هایی با مواد سبک و آبرسان مانند آلوئه‌ورا، گلیسیرین، اسید هیالورونیک و لایه‌بردارهای ملایم مانند AHA و BHA استفاده کنید. 

اگر پوست مستعد آکنه دارید، در تابستان تا جایی که می‌توانید از روغن نارگیل، آووکادو و زیتون پرهیز کنید.

  • آب بیشتری بنوشید و از محصولات آبرسان استفاده کنید

هوای تابستان اغلب مرطوب است، اما ما همچنان با تعریق، رطوبت زیادی از دست می‌دهیم؛ بنابراین مراقبت از پوست در تابستان نیازمند آبرسانی بیشتر است. نوشیدن آب کافی (حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان در روز) ضروری است. میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار مانند هندوانه، خربزه، آناناس، کیوی، خیار و گوجه‌فرنگی را زیاد مصرف کنید. ماسک‌های صورت آبرسان حاوی خیار یا چای سبز نیز به آبرسانی پوست کمک می‌کنند.

 

  • ویتامین‌های بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها در مبارزه با آسیب‌های ناشی از نور خورشید نقش داشته و باعث جوان‌سازی و درخشش پوست می‌شوند. برای افزایش غلظت آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تازه بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف مکمل‌های مولتی‌ویتامین نیز یک راه آسان برای دریافت مقدار روزانه‌ی مورد نیاز ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و سرعت بخشیدن به جذب آن‌هاست. مولتی ویتامین و مینرال وان دیلی بانوان سان نچرال می‌تواند همراه ارزشمند شما در روزهای گرم سال باشد. 

 

جمع‌بندی

یک روتین پوستی در فصول گرم برای حفظ ظاهری جوان، به ویژه در تابستان ضروری است. با رعایت نکات مراقبت از پوست در تابستان که در این بخش گفته شد، می‌توانید از پوست خود در برابر پرتوهای مضر خورشید در روزهای داغ سال محافظت کنید. علاوه بر این می‌توانید تمامی محصولات مراقبت از انواع پوست در تابستان را از داروخانه آنلاین زیوش با تضمین کیفیت تهیه کنید تا نگران سلامت و زیبایی پوست خود در تابستان نباشید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا