داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
محصولاتی که باید بعد از ارتودنسی برای مراقبت از دندان‌ ها خریداری کنیم

محصولاتی که باید بعد از ارتودنسی برای مراقبت از دندان‌ ها خریداری کنیم

ارتودنسی یکی از موثرترین راهکارها برای بهبود ظاهر دندان‌ها و به ارمغان آوردن لبخندی زیباست، اما پس از شروع این درمان، مراقبت‌های ویژه‌ای برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری است. ارتودنسی به رغم آنکه دندان‌هایی یکدست و سالم را به شما هدیه می‌دهد، در صورت عدم مراقبت ممکن است باعث پوسیدگی و جرم و زردی دندان‌ها شود. از آنجایی که ارتودنسی روشی طولانی مدت برای زیبایی دندان‌ها است، لازم است محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی را بهتر بشناسیم. برای آشنایی با این محصولات پیشنهاد می‌کنیم با پزشک یا راهنمایان آنلاین ما مشورت کنید تا در انتخاب محصول مناسب شما را یاری کنند.

چرا باید از محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی استفاده کرد؟

ارتودنسی هر چند روشی نسبتا دردناک اما بسیار موثر برای بهبود ظاهر دندان‌ها و داشتن لبخندی زیباست. برای رسیدن به بهترین نتیجه و پیشگیری از بروز مشکلات، آشنایی با محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی حائز اهمیت است. ارتودنسی باعث جابه‌جایی دندان‌ها می‌شود. مراقبت نادرست و غفلت از رعایت بهداشت دندان‌ها در دوره بر جای بودن ارتودنسی و پس از آن، باعث ایجاد بی‌ثباتی در دندان‌ها و بازگشت به وضعیت پیشین می‌شود. در ادامه به نکات و مسائلی که پس از ارتودنسی بایستی مد نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

پیشگیری از مشکلات بهداشتی

بریس‌ها و اجزای ارتودنسی محلی مستعد برای تجمع پلاک‌ها و باکتری‌ها هستند که باعث التهاب لثه، درد دندان‌ها و سایر مشکلات بهداشتی دهان می‌شود. برای جلوگیری از بروز مشکلاتی از دست، آشنایی با محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی امری ضروری است.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

عدم دسترسی به برخی از نواحی دندان‌ها و بریس‌ها پس از ارتودنسی ممکن است مشکل‌ساز شود. مراقبت مستمر با استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه کمک بزرگی به جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفظ بهداشت دهان می‌کند.

حفظ بهداشت لثه

مراقبت از لثه نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. التهابات لثه ممکن است به دندان‌های تازه تنظیم‌شده آسیب بزند. بنابراین مراقبت منظم از لثه باعث حفظ سلامت آن و پیشگیری از مشکلات ناشی از التهاب می‌شود.

جلوگیری از شکستگی بریس‌ها

بریس‌ها و سیم‌های ارتودنسی ممکن است دچار شکستگی یا خراشیدگی شود. مراقبت و استفاده صحیح از وسایل مراقبتی مانند موم ارتودنسی می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک می‌کند.

حفظ زیبایی و لبخند

دندان‌ها به شرط رعایت کلیه اصول مراقبتی پس از پایان ارتودنسی شکلی به مراتب مطلوب‌تر از قبل پیدا خواهد کرد. حفظ بهداشت ارتودنسی دندان‌ها، لبخندی زیبا با دندان‌های سفید و صاف را به شما هدیه می‌دهد.

محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی چه چیزهایی هستند؟

برداشتن ارتودنسی به معنی پایان مراقبت از دندان‌ها نیست و گام بعدی، تهیه وسایل مناسب برای حفظ و تثبیت زیبایی دندان‌هاست. علاوه بر خوب مسواک‌زدن، استفاده از محصولاتی برای ممانعت از جمع‌شدن پلاکت و جرم در اطراف بریس‌ها و ضعیف‌شدن دندان‌ها و عفونت لثه‌ها لازم است. از جمله محصولاتی که با مشورت پزشک می‌توانید به راحتی آن‌ها را از داروخانه آنلاین خریداری کنید به شرح زیر هستند:

  1. مسواک و فرچه‌ نرم

اولین مورد از محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی، مسواک‌های مخصوص است. این مسواک‌ها باید مجهز به فرچه‌ای نرم باشند و قابلیت تمیزکردن فضای بین بریس‌ها و سیم‌ها را داشته باشند تا مانع از تجمع باکتری و زردشدن دندان‌ها شوند. بسته به نوع ارتودنسی، مسواکی که دکتر به شما پیشنهاد می‌دهد، ممکن است متفاوت باشد. همچنین پس از ارتودنسی مسواک‌زدن و استفاده از دهان‌شویه بسیار مهم است.

  1. نخ دندان

ممکن است روند شست و شوی دندان‌ها بعد از ارتودنسی بسیار وقت‌گیر باشد اما به نتیجه‌ آن می‌ارزد. تهیه یک نخ دندان خوب از جمله الزامات برای رعایت بهداشت دهان و دندان است. در دوره استفاده از ارتودنسی بایستی نخ دندان را به آرامی میان سیم ارتودنسی رد کنید و بالا و پایین دندان را تمیز کنید.

  1. محلول آب و نمک

2 تا 3 بار در هفته حتماً دهان خود را با محلول آب و نمک بشویید. این دهانشویه خانگی به شدت به کاهش التهابات لثه و تحریکات آن کمک می‌کند. همچنین باکتری‌ها را از بین می‌برد و از بروز مشکلاتی مانند تاول‌های دهانی جلوگیری می‌کند.

  1. خمیردندان حاوی فلوراید

کسانی که ارتودنسی کرده‌اند برای حفظ مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی حتماً باید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.

  1. دهانشویه‌های آنتی‌باکتریال

استفاده از دهانشویه پس از مسواک‌زدن یکی دیگر از تمهیدات مراقبتی بعد از ارتودنسی به شمار می‌رود. پس از مسواک‌زدن حتماً 30 ثانیه دهان را با دهان‌شویه آنتی باکتریال یا چند منظوره، به منظور جلوگیری از بروز التهابات و عفونت‌ها بشویید.

  1. مسواک ارتودنسی و مسواک بین‌دندانی

یکی از جدیدترین محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی در کنار مسواک‌های معمول، مسواک مخصوص بین دندانی است. این مسواک به صورت اختصاصی برای تمیز کردن بریس‌ها و فضای بین دندان‌ها طراحی شده و مانع از جمع‌شدن پلاکت در اطراف بریس‌ها می‌شود. این مسواک همچنین به راحتی با اندازه کوچکی که دارد قابلیت تمیزکردن تمام قسمت‌های دندان را دارد.

  1. موم ارتودنسی

موم ارتودنسی از جمله محصولاتی است که باید در سبد خرید محصولات مراقبتی بعد از ارتودنسی قرار گیرد. موم ارتودنسی که دندان پزشک به شما معرفی می‌کند تماس بین بریس‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین زبری براکت‌ها، یعنی قطعاتی که به دندان‌ها چسبیده و سیم از آن‌ها عبور می‌کند، ممکن است آزاردهنده باشد. فاصله‌ای که موم ارتودنسی میان دندان و لب‌ها ایجاد می‌کند، به رفع این احساس ناخوشایند کمک می‌کند. پس از استفاده از موم چند دقیقه دهان خود را باز کنید و نفس عمیق بکشید تا خشک شود.

  1. پک‌های ارتودنسی

پک‌های ارتودنسی شامل ابزارهای مراقبتی مخصوص هستند که به بهداشت بهتر دهان کمک می‌کنند. برای مثال پنس مخصوص برای درآوردن غذاهایی که بین دندان گیر کرده‌اند در این پک قرار دارد و به شما کمک می‌کند غذاهایی را که بین دندان‌ها گیر کرده و با هیچ چیز بیرون نمی‌آیند، به راحتی خارج کنید.

  1. کنترل رژیم غذایی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید رژیم غذایی است. در هفته‌های اول بهتر است از غذاهای نرم، آبکی یا سوپ استفاده کنید و پس از این که دندان به ارتودنسی عا‌دت کرد غذاهای دیگر را به رژیم خود اضافه کنید. این کار به محکم شدن بریس‌ها کمک شایانی می‌کند.

  1. پنس ارتودنسی

علاوه بر پنس ارتودنسی که پک قبلی به آن اشاره شد، دکتر به شما کش‌هایی می‌دهد که باید بین بریس‌ها انداخته تا فاصله بین دندان‌ها کاهش پیدا کند. این کار را در نهایت پس از شستشوی شبانه باید انجام دهید.

  1. کنترل دوره مراجعات

پایبندی به ملاقات‌هایی (ویزیت) که دکتر برای شما می‌نویسد و مراجعه‌ دوره‌ای، از ضروریات پس از انجام ارتودنسی است. مادامی که از ارتودنسی استفاده می‌کنید، باید هر چند وقت یک مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم و احیاناً تنظیمات جدید در مورد دندان‌هایتان اعمال شود.

چند قدم تا دندان‌ها و لبخندی زیبا با محصول مراقبتی بعد از ارتودنسی

با محصولات مراقبتی که بعد از ارتودنسی خریداری می‌کنید هم به خودتان و هم به پزشک کمک می‌کنید تا این دوران بهتر و راحت‌تر پیش برود. در نهایت مطمئن باشید زیباترین لبخند دنیا را خواهید داشت. پس حتماً به مواردی که اشاره شد، اهمیت دهید. در نهایت می‌توانید کلیه این وسایل را از داروخانه آنلاین فقط با چند کلیک خریداری کنید بدون این که از خانه بیرون بروید و در صف‌های طولانی منتظر بمانید. 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-910-6506070

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا