داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
ویتامین ها و مواد مفید برای درمان فشار خون بالا

ویتامین ها و مواد مفید برای درمان فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از بیماری‌های شایع است که موجب افزایش فشار خون در برابر دیواره رگ‌ها می‌شود. با گذشت زمان، فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب عروق خونی شود که منجر به بیماری قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی می‌شود. فشار خون بالا گاهی اوقات قاتل خاموش نامیده می‌شود، زیرا هیچ علامتی ندارد و ممکن است سال‌ها بدون توجه و بدون درمان باقی بماند. براساس گفته پزشکان، بسیاری از عوامل ابتلا به فشار خون بالا از کنترل ما خارج هستند، مانند سن، سابقه خانوادگی، جنسیت و نژاد، اما راه‌هایی وجود دارد که با در پیش گرفتن آن می‌توانیم از بروز این بیماری پیشگیری کنیم یا آن را مهار کنیم، مانند ورزش و رژیم غذایی. استفاده از مکمل‌ها، و رژیم غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب، در درمان فشار خون بالا نقش مهمی ایفا می‌کند. از این رو در این مطلب قصد داریم ویتامین‌ها و مواد مفید برای درمان این بیماری را معرفی کنیم.

 

خوراکی‌های مؤثر در کاهش و درمان فشار خون بالا

اگرچه فشار خون بالا اغلب با داروهای تجویزی درمان می‌شود، اما برخی از افراد روند درمان طبیعی را ترجیح می‌دهند و مکمل‌های غذایی و گیاهی را به برنامه درمانی خود اضافه می‌کنند. اگر به همراه ورزش، رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از مکمل‌های فشار خون استفاده کنید، می‌توانید تا حد زیادی این بیماری را کنترل کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب که حاوی ویتامین‌ها و مواد ضروری مورد نیاز بدن است، می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درمان فشار خون بالا نقش مهمی داشته باشد. اگر شما هم به فشار خون بالا مبتلا هستید، می‌توانید با استفاده از مواد غذایی معرفی شده، تا حد زیادی این بیماری را کنترل کنید.

 

سبزی‌های برگ دار

سبزیجات برگ‌دار سرشار از پتاسیم هستند. پتاسیم به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سدیم بیشتری را از طریق ادرار دفع کنند که این کار باعث کاهش فشار خون شما می‌شود. کاهو، کلم‌پیچ و اسفناج از جمله سبزیجات برگ‌دار حائز ویژگی پیش‌گفته هستند که در کاهش فشار خون مؤثرند.

 

توت‌ها

انواع توت‌ها مانند توت فرنگی، شاه توت و زغال اخته، سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئیدها هستند که مصرف روزانه آن‌ها از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. زغال اخته، تمشک و توت فرنگی را می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید و صبح‌ها میل کنید.

 

چغندر قرمز

چغندر منبع غنی اکسید نیتریک است که می‌تواند در گشاد شدن دیواره رگ‌های خونی نقش داشته باشد و باعث کاهش فشار خون بالا شود. بنا بر اظهارات پزشکان نیترات‌های موجود در آب چغندر می‌تواند فشار خون بالا را در عرض چند ساعت کاهش دهد.

 

شیر و ماست بدون چربی

شیر و ماست بدون چربی منبع عالی کلسیم هستند که چربی کمی دارند و مصرف مداوم و روزانه آن‌ها می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

 

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر فیبر بالا، چربی و سدیم کمی دارد که برای کاهش فشار خون مناسب است و می‌توانید آن را به همراه صبحانه با شیر و میوه‌های تازه و یا در غذاهای خود مصرف کنید.

 

موز

موز منبع غنی پتاسیم است که خوردن آن در صبحانه به همراه پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

 

ماهی

ماهی منبع عالی پروتئین و سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است که می‌تواند باعث کاهش چربی و فشار خون شود. علاوه بر این ماهی حاوی ویتامین D است که می‌تواند در تنظیم فشار خون نیز موثر باشد.

 

انواع آجیل

انواع آجیل‌ها سرشار از پتاسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی شناخته شده برای کاهش فشار خون هستند که می‌توانید روزانه مقدار مناسبی را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

 

سیر

مطالعاتی که در رابطه با خواص سیر انجام شده، نشان می‌دهد که سیر می‌تواند با افزایش میزان اکسید نیتریک در بدن، به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

 

شکلات تلخ

برخلاف باور عموم مردم، خوردن شکلات تلخ باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بالا می‌شود. شکلات تلخ حاوی بیش از 60 درصد کاکائو است و قند کمتری نسبت به شکلات معمولی دارد. شما می‌توانید شکلات تلخ را به ماست اضافه کنید یا آن را با میوه‌هایی مانند توت فرنگی یا تمشک میل کنید.

 

کدام ویتامین‌ها و مغذی‌ها برای درمان فشار خون بالا خوب‌اند؟

بیش از 30 درصد از جمعیت جهان دارای فشار خون بالا هستند که به عنوان عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی و مرگ زودرس در نظر گرفته می‌شود که در صورت عدم درمان، فشار خون بالا می‌تواند به اندام‌ها آسیب برساند و منجر به نگرانی های جدی سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی یا بیماری‌های کلیوی شود.

 با این حال، روش‌های متعددی می‌تواند به شما در درمان فشار خون بالا کمک کند، مانند پیروی از یک رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، کاهش مصرف الکل، ورزش و سوخت چربی اضافی بدن. علاوه بر‌این‌ها، استفاده از مکمل‌های فشار خون می‌تواند در تنظیم فشار خون و کاهش آن نقش مهمی ایفا کند. از جمله مکمل‌هایی که اغلب پزشکان آن‌ها را برای کاهش فشار خون بالا تجویز می‌کنند، عبارت‌اند از:

 

منیزیم

منیزیم یک مکمل فشار خون بالا است که برای تنظیم فشار خون حیاتی است. مطالعاتی که در رابطه با این ماده معدنی انجام شده است، نشان می‌دهد که مکمل‌های منیزیم ممکن است با افزایش تولید اکسید نیتریک  به کاهش فشار خون کمک کند.

 

ویتامین D

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به فشار خون بالا، نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند سطوح پایین‌تری از ویتامین D دارند. طبق گفته پزشکان، سطوح بالاتر ویتامین D در خون ممکن است از ابتلا به فشار خون در سال‌های آینده نیز جلوگیری کند. از این رو مصرف مکمل‌های ویتامین D در افراد مبتلا به فشار خون بالا، ضروری است.

 

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B نیز جزو مکمل‌هایی هستند که در کاهش سطح فشار خون نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مکمل‌های اسید فولیک و فولات - ویتامین B9 - همچنین می‌توانند فشار خون را در افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهند. علاوه بر این، مصرف بیشتر فولات در بزرگسالی ممکن است از ابتلا به فشار خون بالا در آینده جلوگیری کند.

 

پتاسیم

پتاسیم بهترین مکمل غذایی شناخته شده برای تنظیم فشار خون است. مطالعاتی که دراین‌باره انجام شده است، نشان می‌دهد که افزایش مصرف پتاسیم از طریق مکمل‌ها، به کاهش سطح فشار خون بالا کمک می‌کند

 

CoQ10

کوآنزیم Q10  یک مولکول ویتامین‌مانند است که در بدن ساخته می‌شود و در برخی غذاها نیز یافت می‌شود. مصرف کوآنزیم به عنوان مکمل، می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. برای خرید این مکمل و همچنین خرید اینترنتی دارو می‌توانید به داروخانه‌های آنلاین و یا حضوری مراجعه کنید.

 

کلسیم

کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی است که به گشاد شدن دیواره رگ‌های خونی کمک کرده و در تنظیم فشار خون نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

ال آرژنین

ال-آرژنین یک اسید آمینه است که اگر به صورت مکمل و با تجویز پزشک مصرف شود، می‌تواند عملکرد عروق خونی و جریان خون را بهبود بخشیده و در کاهش سطح فشار خون بالا نقش مهمی ایفا کند.

 

ویتامین C

ویتامین C جزو ویتامین‌های محلول در آب است که برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. طبق گفته پزشکان، مصرف مکمل‌های ویتامین C باعث گشاد شدن دیواره رگ‌های خونی شده و در درمان فشار خون بالا موثر است. تحقیقات همچنین نشان داده است، افرادی که سطح پایینی از این ویتامین را دارند، احتمالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.

 

امگا-3

مکمل‌های امگا-3  با کاهش سطح چربی خون، التهاب و فشار خون بالا، سلامت قلب را بهبود می‌بخشند. مطالعاتی که در رابطه با تاثیر این ماده انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف مداوم مکمل‌های امگا-3 در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، در افراد مبتلا به فشار خون بالا که دارویی مصرف نمی‌کردند، موثر واقع شده است.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های بسیار رایجی است که عموم مردم در جهان به آن مبتلا هستند و تحت درمان پزشک می‌باشند. علاوه بر داروهای خاصی که برای کنترل این بیماری تجویز می‌شود، مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌هایی مانند پتاسیم، ویتامین B، ویتامین D، منیزیم و امگا-3 نیز می‌تواند در کاهش فشار خون بالا و تنظیم آن نقش مهمی داشته باشد. همچنین مصرف روزانه این مکمل‌ها در جوانی و ابتدای بزرگسالی، احتمال ابتلا به فشار خون بالا را در آینده کاهش می‌دهد. اگر شما هم به این بیماری مبتلا هستید، برای خرید مکمل فشار خون می‌توانید به داروخانه‌های حضوری و وب‌سایت‌های خرید اینترنتی دارو مراجعه کنید. اما توجه داشته باشید که حتما این مکمل‌‌ها را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا