داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
معرفی مولتی ویتامین‌های بارداری و شیردهی

معرفی مولتی ویتامین‌های بارداری و شیردهی

دوران بارداری یکی از مهم‌ترین دوران‌های زندگی هر زنی است. دورانی دلچسب که در آن مادر علاوه بر تغذیه خود باید به رسیدن مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز نوزاد نیز توجه داشته باشد. در این دوران و پس از آن، یعنی در دوران شیردهی، اغلب زنان درگیر مشکلاتی مانند کمبود ویتامین و املاح معدنی می‌شوند که به طور مستقیم می‌تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد. اینجاست که مصرف مولتی ویتامین بارداری و مولتی ویتامین شیردهی اهمیت پیدا می‌کند. باید اشاره کرد زنانی که قصد بارداری دارند حتی از ماه‌ها قبل باید به فکر تقویت بدن خود باشند. علاوه بر رژیم غذایی خوب و کامل، بدن مادر نیاز به دریافت ویتامین‌های بیشتری دارد که مولتی ویتامین بارداری این مشکل را برطرف می‌کند، به‌خصوص اگر مادر نسبت به غذای خاصی در دوران بارداری حساسیت داشته باشد و نتواند برخی از غذاها را بخورد. با ما همراه باشید تا در این مطلب مواد مهم در مولتی‌ویتامین‌های بارداری و شیردهی را به شما معرفی ‌کنیم.  

 

 

مواد مهم در مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری نیاز به ویتامین‌ها و املاح معدنی افزایش می‌یابد. مادران باردار به دلیل تغذیه نوزاد بیش از سایرین نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فولیک اسید دارند. در این دوران نیاز به مصرف ویتامین A افزایش می‌یابد. ویتامینی که به برای تقویت قوه‌ی بینایی، تقویت حافظه و سیستم عصبی مرکزی جنین ضروری است. این ویتامین به طور طبیعی در مواد غذایی و سبزیجاتی مانند هویج وجود دارد اما به دلیل نیاز بیشتر مادران بهتر است از مولتی ویتامین بارداری حاوی ویتامین A استفاده شود. دقت داشته باشید مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند به جنین نیز آسیب برساند، پس به اندازه و طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید.

 

 

اسید فولیک؛ نیاز همیشگی مادران باردار

فولیک اسید نام آشناترین مولتی ویتامین بارداری و حتی پیش از بارداری برای کسانی است که درگیر مشکل کم خونی هستند. فولیک اسید همچنین با نام ویتامین B9 یا فولات نیز شناخته می‌‌شود. مصرف این ویتامین در دوران بارداری اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کنید زیرا مانع از بروز نقص‌های مادرزادی مانند نقص در شکل‌گیری ستون فقرات و سیستم عصبی می‌شود. به همین دلیل مصرف مولتی ویتامین بارداری شامل فولیک اسید یکی از مهم‌ترین مکمل‌هایی است که باید در نظر داشت. به بسیاری از زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که حداقل یک ماه قبل از بارداری مصرف فولیک اسید را شروع کنند اما اگر بارداری ناخواسته باشد برای تامین این ویتامین ضروری مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم ویتامین B9 توصیه می‌شود. دقت کنید که مصرف مولتی ویتامین بارداری حتما باید با مشورت پزشک باشد زیرا هر تغذیه‌ و تغییری در ر‌ژیم غذایی و سبک زندگی مادر بر سلامت جنین تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر مولتی ویتامین حاوی فولیک اسید می‌توانید مصرف سبزی‌های تازه مانند کاهو و خیار را در برنامه غذایی خود برای تامین اسید فولیک افزایش دهید اما از پایان ماه چهارم نیاز بدن مادر به مولتی ویتامین بارداری بیشتر می‌شود، بنابراین استفاده از مکمل‌های ترکیبی آهن و اسید فولیک می‌تواند جایگزین استفاده از قرص اسید فولیک شود.

 

ید؛ ضامن سلامت جنین

یکی دیگر از املاح معدنی ضروری برای جنین ید است. تامین ید برای رشد و تکامل سیستم عصبی و مغز جنین ضروری است و دریافت ناکافی آن در دوران بارداری می‌تواند باعث بروز عوارض در مادر و اختلال تکاملی در سیستم عصبی جنین و نوزاد شود. به همین دلیل بهتر است زنانی که قصد بارداری دارند از سه ماه پیش از مادر شدن شروع به مصرف مولتی‌ویتامین‌های بارداری حاوی ید به همراه اسید فولیک کرده و تا سه ماه اول بارداری آن را ادامه دهند زیرا در این دوران رشد مغزی و سیستم عصبی جنین شروع و تکمیل می‌شود.

ماهی، شیر، پنیر و نمک ید دار و ماست منابع خوبی از ید هستند اما مصرف بیش از حد نمک و برخی از ماهی‌ها به دلیل داشتن جیوه در روزهای بارداری می‌تواند برای سلامت مادر و جنین مضر باشد. همچنین باید بدانید کمبود ید منجر به سقط جنین، مرگ داخلی رحمی و مشکلات غیرقابل درمان فعالیت‌‌های مغزی نوزاد شود. بنابراین دقت داشته باشید مولتی ویتامین باردای حتما حاوی مقادیر مناسب ید باشد.

 

کلسیم؛ ستون مادر و نوزاد

کلسیم یکی از اصلی‌ترین مواد معدنی مادر و نوزاد در بارداری است. کمبود کلسیم منجر به پوکی استخوان مادر می‌شود و خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. در مقابل وقتی مولتی ویتامین بارداری شما حاوی مقادیر مناسب کلسیم باشد رشد استخوان، دندان، سیستم قلبی و عروقی، عضلات و اعصاب جنین به خوبی شکل گرفته و مادر نیز درگیر مشکل کمبود کلسیم نمی‌شود. هر چند که منابع غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند تا حدی نیاز مادر به این ماده معدنی را تامین کنند اما برای فراهم‌کردن تمام و کمال این ماده گاهی استفاده از مولتی ویتامین بارداری لازم است.

 

ویتامین D؛ دوست کلسیم

ویتامین D یا ویتامین خورشید، نیز از آن دسته ویتامین‌های اساسی و ضروری به شمار می‌رود که باید در دوران بارداری استفاده شود. این ویتامین جذب کلسیم را افزایش داده و به حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. به همین دلیل به مادران باردار توصیه می‌شود روزانه حتما در معرض نور آفتاب باشند زیرا ویتامین D به پیشگیری از دیابت بارداری، دیابت نوع ۲، بیماری‌های خود ایمنی و انواع سرطان نیز کمک می‌کند. این ویتامین حتی فراتر از همه این‌ها با کنترل فشار خون مادر اجازه نمی‌دهد در معرض مسمومیت بارداری قرار گیرد.

 

آهن؛ همراه با خون در رگ‌های مادر

زنان باردار ۲ برابر بیش از زنان دیگر به آهن نیاز دارند. از پایان ماه چهارم بارداری تا ۳ ماه پس از زایمان برای پیشگیری از کمبود آهن و کم خونی ناشی از بارداری و شیردهی مصرف مولتی ویتامین بارداری و شیردهی حاوی آهن به مادران توصیه می‌شود. در این دوران مصرف روزانه یک قرص آهن می‌تواند نیاز مادر به آهن را تامین کند. کمبود آهن عوارض غیرقابل جبرانی مانند مرگ و میر مادران حین زایمان، زایمان زودرس، رشد ناکافی جنین و سقط جنین را به دنبال دارد. در مورد آهن بهتر است بدانید مکمل‌های آهن بیشتر از مولتی ویتامین های معمولی آهن دارند. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است ذخیره آهن بدن بعد از بارداری و زایمان تمام یا کم شده باشد. این مورد به خصوص در زنانی دیده می‌شود که سزارین داشته‌اند. سطح پایین آهن، خستگی و ناراحتی و خطر افسردگی پس از زایمان را افزایش می‌دهد به همین دلیل اغلب پزشکان مصرف قرص آهن پس از غذا را به مادرانی که تازه زایمان کرده یا در دوران شیردهی هستند، توصیه می‌کنند. بهتر است مکمل آهن را شب‌ها پس از شامی سبک و سالم نوش جان کنید تا از عوارض جانبی آن مانند اسهال، تهوع، معده درد یا یبوست بکاهید.

 

سایر ویتامین‌ها و املاح لازم در مولتی‌ویتامین دوران بارداری و شیردهی

در دوران شیردهی تامین مواد غذایی مورد نیاز کودک از طریق شیر مادر است که اهمیت بسیار بالایی دارد. باید بدانید که حتی یک رژیم کامل، سالم و خوب غذایی به تنهایی پاسخگوی تامین نیازهای کودک به ویتامین‌ها و املاح معدنی نیست بنابراین باید از مولتی ویتامین شیردهی استفاده شود. امگا ۳، کلسیم، ید، انواع ویتامین‌ها و غیره از جمله املاح و ویتامین‌های ضروری مورد نیاز مادر و کودک در این دوران هستند. از جمله ترکیباتی که باید در یک مولتی ویتامین شیردهی خوب وجود داشته باشد می‌توان موارد زیر را نام برد تا شما هم بتوانید انتخاب راحت‌تری برای خرید مولتی ویتامین شیردهی و بارداری داشته باشید:

  • ویتامین‌های محلول در چربی: ویتامین A، E، D و K از جمله ویتامین‌های ضروری این دسته هستند که به رشد استخوانی کودک کمک کرده و تحلیل ویتامین‌های مادر را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین‌های محلول در آب: زنان شیرده به ویتامین C و ویتامین‌های گروه B نیاز بیشتری دارند. این ماده ترشح شیر را افزایش داده و مانع از تغییرات خلق و خوی مادر پس از زایمان می‌شود.
  • ید: برای این که سیستم عصبی نوزاد رشد مناسبی داشته باشد در دوران شیردهی مادر باید ۲۹۰ میکرو گرم در روز ید دریافت کند. به همین دلیل استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین شیردهی مینرال که حاوی ید پتاسیم هستند در کنار استفاده از نمک خوراکی یددار می‌تواند نیاز مادر و کودک را تامین کند.

بارداری و شیردهی پر از ویتامین!

دوران بارداری و شیردهی دورانی است که خانم‌ها علاوه بر خود باید مراقب نوزاد و جنین باشند تا به این سفر ۹ ماهه و سال‌های پس از آن برای مسافر کوچک دوست داشتنی‌شان به شیرین‌ترین شکل تمام شود و مادر و کودک هر دو در سلامت کامل باشند. به همین دلیل بهتر است مولتی ویتامین بارداری و شیردهی را بشناسید. این روزها شما می‌توانید حتی بدون بیرون رفتن از خانه با خواندن مطالب مفید، مشورت پزشک و مشاوران از داروخانه آنلاین برای خرید مولتی ویتامین بارداری و شیردهی اقدام کنید. پس نگران هیچ چیز نباشید و از این دوران نهایت لذت را ببرید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا