داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
آیا مکمل های کاهش اشتها واقعاً موثرند؟

آیا مکمل های کاهش اشتها واقعاً موثرند؟

این روزها بازار قرص‌ها و مکمل کاهش اشتها به منظور رسیدن به اندام ایده‌آل و لاغری، حسابی گرم است. اما سوال اصلی این جاست که آیا این مکمل‌ها واقعا موثر هستند؟ آیا ترکیبات موجود در این مکمل‌ها باعث کاهش اشتها می‌شوند؟ بهترین مکمل کاهخش اشتها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بهترین تاثیر را بگذارد؟

ابتدا بیاید کمی فکر کنیم چه می‌شود که به استفاده از مکمل کاهش اشتها روی می‌آوریم. شاید وقتی غذا می‌خورید بلافاصله یا کمی بعد دوباره احساس گرسنگی دارید یا حتی با وجود سیر شدن همچنان دوست دارید به غذا خوردن ادامه دهید. در این حالت است که اشتها بیش از حد زیاد شده و می‌تواند باعث افزایش وزن، چاقی و مشکلات دیگر شود. بنابراین به عنوان یک راه حل، استفاده از یک مکمل لاغری و کاهش اشتها به ذهن ما می‌رسد. اما وقتی متوجه الگوی غلط تغذیه می‌شوید کمی صبر کنید و با اطلاعات کافی و حتی مشورت پزشک از یک مکمل خوب استفاده کنید. خرید قرص کاهش اشتها کار آسانی است و هروقت اراده کنید می‌توانید مصرف این نوع مکمل‌ها را شروع کنید، اما بهتر است ابتدا با این مکمل‌ها آشنا شده و بدانید هر نوع مکملی از شربت‌ها تا قرص‌ها و پودرهای کاهش اشتها مناسب شما هستند یا نه؟

 

a woman with a tape measure in his plate

 آشنایی با مکمل کاهش اشتها

مکمل‌‌های کاهش اشتها که اغلب به صورت قرص هستند بخشی از یک برنامه درمانی برای افرادی به شمار می‌روند که کنترلی بر غذا خوردن خود ندارند. اما این مکمل‌ها تا چه حد می‌توانند کمک رسان باشند؟ داروهای کاهش اشتها تکمیل‌کننده درمان‌هایی برای کاهش وزن، افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و مدیریت وزن هستند که بهتر است توسط پزشک یا متخصص تغذیه تجویز شوند. هر داروی ضد اشتهایی اثرات جانبی و محدودیت‌هایی دارد که با توجه به شرایط و اهداف فرد استفاده می‌شود. استفاده از یک مکمل کاهش اشتها زمانی به خوبی جواب می‌دهد که تحت نظر پزشک و همراه با ورزش و یک ر‌ژیم غذایی خوب باشد. باید بدانید که مصرف خودسرانه این داروها چنان تاثیرات بدی دارد که می‌تواند خطر حمله عصبی، افسردگی، میگرن‌های بی‌ پایان و حتی حمله قلبی را افزایش دهد بنابراین حتما باید از مراکز یا سایت‌های معتبر خرید اینترنتی دارو، آن‌ها را تهیه کنید.

پیش از شروع شاید بهتر باشد بدانید که چه چیزهایی باعث می‌شوند که اشتهای زیادی داشته باشید و سپس به سراغ آشنایی با قرص‌‌ها و مکمل کاهش اشتها می‌رویم و با عملکرد آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

دلایل افزایش اشتها و مهارناپذیری آن

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود کنترل بر اشتهایش را از دست بدهد و بنا به دلایل مختلف درگیر افزایش اشتها شود. از جمله رایج‌ترین دلایل افزایش اشتها می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

a man with an eager look at a cake

فیزیولو‌ژی و سیستم بدن:

 دوران‌های مختلف به خصوص برای بانوان مانند عادت ماهیانه، یائسگی یا بارداری می‌تواند شرایطی به وجود بیاورد که باعث افزایش اشتها شود. همچنین رشد سریع در کودک یا نوجوانی نیز در آینده فرد را درگیر مشکل افزایش اشتها می‌کند.

 

فعالیت بیش از حد:

ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیاد و شدید دارند معمولا برای افزایش انرژی، غذای بیشتری می‌خورند که گاهی باعث می‌شود فرد دچار افزایش اشتها و عدم کنترل بر آن شود.

 

شرایط روانی:

افسردگی و اضطراب می‌تواند شما را به سمت پرخوری عصبی ببرد. پرخوری و عدم درمان ریشه اصلی افسردگی باعث افزایش اشتها و وزن خواهد شد.

 

بیماری‌ها و مشکلات پزشکی:

افرادی که درگیر بیماری‌های خاص مانند دیابت، آنمی یا تیروئید هستند گاهی کنترلی بر اشتهای خود ندارند و برای درمان آن به استفاده از مکمل کاهش وزن روی می‌آورند.

 

داروها:

برخی از داروها، به خصوص داروهای ضد افسردگی افزایش اشتها را به دنبال دارند. در این شرایط بهتر است حتما ابتدا با روانپزشک یا مشاور خود صحبت کرده و سپس از مکمل کاهش وزن استفاده کنید.

 

هورمون‌ها:

تغییرات هورمونی به خصوص تغییر در هورمون گرلین که مرتبط با اشتها است می‌تواند شما را به سمت پرخوری برساند که نتیجه خوبی ندارد.

 

مکمل کاهش اشتها چیست؟

مکمل کاهش اشتها، داروهایی به شکل قرص، شربت یا پودر هستند که باعث می‌شوند کمتر احساس گرسنگی کرده و زودتر لاغر شوید. در واقع این مکمل‌ها به نوعی مغز را فریب می‌دهند تا فرد احساس گرسنگی نداشته باشد. داروهای کاهش اشتها بر انتقال‌دهنده‌های عصبی و شیمیایی عصب مرکزی اثر گذاشته و به این ترتیب باعث کاهش اشتها و میزان گرسنگی فرد برای کمتر غذا خوردن می‌شوند. به همین دلیل مکمل کاهش اشتها برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

مکمل کاهش اشتها چطور باعث لاغری می‌شوند؟

یک مکمل خوب کاهش اشتها وقتی با مشورت پزشک و متخصص تغذیه یا حتی مشاوران آنلاین سایت‌های معتبر‌ خرید اینترنتی دارو مصرف شوند باعث لاغری خواهند شد. این مکمل‌ها هر کدام به طریقی باعث کاهش اشتها می‌شوند؛ یکی باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید و دیگری کاری می‌کند که زودتر سیر شده و دیگر چندان میلی به غذا خوردن زیاد نداشته باشید. برخی دیگر نیز جذب چربی‌های غذایی را کاهش می‌دهند و با افزایش تعریق و حتی ادرار بیشتر باعث لاغری می‌شوند.

a woman wondering if appetite suppressants are effective or not

آیا مکمل کاهش اشتها واقعا موثر است؟

یکی از معضلات زندگی امروزه چاقی و اضافه وزن است که عمده دلیل آن به سبک زندگی افراد باز می‌گردد. هر فردی به دلایل شخصی ممکن است درگیر اضافه وزن شود و به سراغ استفاده از مکمل کاهش اشتها برای لاغری برود. اما در میان بازار هزار رنگ این داروها، مکمل‌هایی هستند که عوارض جبران ناپذیر دارند و مصرف خودسرانه آن می‌تواند برای شما حسابی مشکل ساز شود. بنابراین حتما از استاندارد بودن آن باید اطمینان حاصل کنید. برای حصول اطمینان از استاندارد بودن مکمل کاهش اشتها نکات زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

 

به ترکیبات مکمل توجه کنید

در وهله اول بدانید که هر مکمل کاهش اشتها موثر نیست. بسیاری از فروشندگان با جایگزین کردن محصولات ارزان و بی کیفیت با داروهای خوب و معتبر، دست به فروش مکمل کاهش اشتها برای افرادی می‌زنند که به دنبال لاغری سریع هستند. پیش از هر چیز بدانید که یک مکمل خوب باید چه ترکیباتی داشته باشد. لیست مواد تشکیل دهنده و برچسب آن را به دقت بخوانید و از داروخانه آنلاین معتبر یا مراکز قانونی این مکمل‌ها را تهیه کنید. داروهای بدون مجوز رسمی مشخص نیست دقیقا چه ترکیباتی دارند بنابراین می‌توانند عوارض بی‌شماری مانند ریزش مو، افسردگی، پرخاشگری و بسیاری موارد دیگر را به دنبال داشته باشند. پس به عنوان نکته اول همیشه مشخصات دارو را بخوانید و مکمل کاهش اشتهای شناخته‌شده را از مراکز معتبر تهیه کنید.

 

توجه به کیفیت مکمل کاهش اشتها

مصرف مکمل کاهش اشتهای تقلبی عوارض جبران ناپذیری دارد. وقتی یک محصول مجوز دارد به معنای آن است که مراحل کنترل کیفی را رد کرده و با بسته بندی معتبر، مجوز‌ها و استانداردهای بین‌المللی عرضه می‌شود. اما در مورد مکمل کاهش اشتهای تقلبی باید بدانید که این مکمل‌ها اغلب به روش غیر بهداشتی و با مواد نامطمئن و گاهی حتی مخدرهایی مانند شیشه و متامفتامین ساخته می‌شوند. در مورد مکمل‌ها همیشه در نظر داشته باشد که حتی بسیاری از داروهای معتبر هم اگر کمی غلظت مواد شیمیایی و ترکیبات آن تغییر کند یا با مکمل قبلی شما فرق داشته باشد می‌تواند سلامتی فرد را جدا به خطر بیندازد.

 

تاثیرات مکمل تقلبی بر سلامت

مکمل کاهش اشتهای تقلبی که با ترکیبات جعلی درست شده باشد عوارضی دارد که با حالت تهوع و میگرن‌های شدید شروع می‌شود و به افسردگی و حمله قلبی می‌رسد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود اگر قصد خرید قرص کاهش اشتها را دارید حتما از مراکز معتبر خرید اینترنتی دارو یا داروخانه‌های معتبر آن را تهیه کنید زیرا مصرف این مکمل‌های تقلبی در برخی موارد حتی منجر به مرگ افراد شده‌اند.

 

چه مکمل‌هایی بر کاهش اشتها تاثیر می‌گذارند؟

حالا که دیگر با مکمل کاهش اشتها آشنا شدید بهتر است بدانید که دقیقا باید چه ترکیباتی داشته باشند تا برای رسیدن به هدفتان به شما کمک کنند. در مورد استفاده از مکمل اشتها پیش از هر چیز در نظر داشته باشید مصرف مکمل با داروهای دیگری که مصرف می‌کنید تداخل نداشته و دقیقا مناسب شرایط جسمی و سبک زندگی شما باشد. این مکمل‌ها زمانی بهترین جواب را می‌دهند که همراه با ورزش و یک رژیم غذایی خوب و سرشار از ویتامین‌ها و سبزیجات تازه باشند.

موارد زیر از جمله ترکیباتی هستند که یک مکمل خوب معمولا دارد:

 

a plate with capsules and tablets in it

روغن‌های گیاهی:

روغن نعناع، لیمو، زنجبیل و غیره در ترکیبات یک مکمل کاهش اشتها می‌توانند واقعا تاثیر شگفت‌انگیزی داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان استفاده از مکمل‌های گیاهی را توصیه می‌کنند.

 

ویتامین‌ها:

ویتامین B12 از جمله ویتامین‌های مؤثر بر کاهش اشتها است. بنابراین شاید متخصص شما برای رفع مشکل، کار را با استفاده از ویتامین‌ها یا مکمل‌هایی که شامل این ویتامین هستند شروع کند.

 

زینک:

مکمل کاهش اشتها که حاوی زینک باشد می‌تواند بر میل شما برای غذا خوردن تاثیر شگفت‌انگیزی بگذارد و حتی به عدم ریزش موها و داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند.

 

آهن:

آهن به کاهش اشتها کمک می‌کند. بنابراین همواره برچسب روی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید از مواد عالی و تضمین شده‌ای که به لاغری و کمتر غذا خوردن کمک می‌کنند تهیه شده باشد. مصرف مکمل کاهش اشتها که حاوی آهن باشد توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شود.

 

کلام آخر

در نهایت این شما هستید که کنترل همه چیز، حتی اشتهای‌تان را در دست دارید. می‌توانید ابتدا کار را با ورزش در خانه یا یک رژیم غذایی سالم شروع کنید و در صورت نتیجه نگرفتن و کاهش وزن یک مکمل کاهش اشتهای خوب را به صورت خرید اینترنتی دارو از داروخانه‌های آنلاین تهیه کنید یا برای خرید قرص کاهش اشتها ابتدا با پزشک مشورت کرده تا بهترین مکمل را متناسب با نیازهایتان به شما معرفی کند. در کنار این اگر می‌خواهید بهترین نتیجه از مصرف مکمل کاهش اشتها را داشته باشید، ورزش و تغییر سبک زندگی را فراموش نکنید.

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا