داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
اسپری ضد آفتاب | دوست‌داشتنی و جذاب

اسپری ضد آفتاب | دوست‌داشتنی و جذاب

اهمیت استفاده از ضد آفتاب بر کسی پوشیده نیست. در واقع هر کسی که به سلامت پوستش فکر می‌کند و می‌خواهد روند پیر شدن آن را به تأخیر بیندازد، حتماً این محصول را در صدر روتین پوستی‌اش قرار می‌دهد.

دنیای ضدآفتاب‌ها بسیار متنوع است و قطعاً برای شما هم این سؤال پیش آمده است که آیا اسپری ضد آفتاب به‌اندازه انواع دیگر مثل کرم، فلوئید و... مؤثر است یا خیر؟

باید بگوییم انواع دیگر ضدآفتاب، کارایی خودشان را ثابت کرده‌اند؛ اما افراد زیادی هستند که دلشان می‌خواهد از فرمولاسیون‌های جدیدتر مثل اسپری ضد آفتاب استفاده کنند. دلیل اصلی تمایل آن‌ها هم جلوگیری از کثیف شدن لباس‌ها، احساس سنگینی و چربی روی پوست و... است؛ اما به نظر شما واقعاً اسپری‌های ضد آفتاب می‌توانند جایگزین کرم‌ها شوند؟

اگر مشتاقید تا جواب این سؤال را بدانید، در بخش‌های بعدی این مقاله از زیوش همراه ما باشید.

مهم‌ترین عوامل مؤثر در خرید ضد آفتاب مناسب چیست؟

قبل از این‌که سراغ مقایسه اسپری ضدآفتاب با انواع دیگر برویم، باید بررسی کنیم که یک ضدآفتاب مناسب و مؤثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین فاکتور در خرید ضد آفتاب، انتخاب محصولی است که بتواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب یعنی UVA و UVB محافظت کند.

  • اشعه UVA به‌طور مستقیم باعث ایجاد چین‌وچروک و سایر علائم پیری پوست می‌شود.
  • اشعه UVB هم دلیل اصلی آفتاب‌سوختگی‌های دردناک و آزاردهنده است.

با توجه به همین دلایل، آکادمی پوست آمریکا و همه متخصصین پوست توصیه می‌کنند که قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از ضدآفتابی مناسب که حداقل SPF آن 30 است، استفاده کنید.

اسپری ضد آفتاب چیست؟

اسپری ضدآفتاب یکی از انواع محبوب ضدآفتاب‌ها است که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید مراقبت می‌کند. معمولاً این مدل ضدآفتاب‌ها در بطری پلاستیکی یا قوطی‌های آلومینیومی عرضه می‌شوند و حاوی ترکیباتی مانند اکسید روی، اکسید تیتانیوم و... هستند.

وقتی‌که این ترکیبات روی پوست اسپری می‌شوند با ذرات هوا مخلوط می‌شوند، لایه اولی پوست را می‌پوشانند و یک سد دفاعی در برابر اشعه خورشید به وجود می‌آورند. همین فرایند مانع نفوذ اشعه ماورا بنفش به لایه‌های عمقی پوست می‌شود.

تاریخچه اسپری ضد آفتاب

چندین دهه است که استفاده از اسپری‌های ضدآفتاب بین مردم محبوب شده است. با این حال، این نوع از ضدآفتاب‌ها اولین بار در سال 1940 تولید شدند و به مرور زمان فرایند تولید آن‌ها و میزان محافظتشان در برابر آفتاب، بهبود پیدا کرد.

از سال 1970 به بعد، استفاده از این نوع ضدآفتاب رایج‌تر شد و انواع مختلف آن با SPF های متفاوت تولید شدند؛ طوری که در حال حاضر می‌توانید مدل‌های متنوع آن را خریداری کنید.

انواع اسپری ضد آفتاب

اسپری‌های ضدآفتاب راهی مناسب برای مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. این محصولات به‌خوبی روی پوست پخش می‌شوند و برای پوست صورت و بدن مناسب هستند.

یکی از محبوب‌ترین انواع اسپری‌های ضد آفتاب، نوع فیزیکی یا مینرال آن است که بدون نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، از آن در برابر اشعه UVA و UVB حفاظت می‌کنند.

مزایای اسپری ضد آفتاب

عامل اصلی و ترغیب‌کننده برای خرید این محصول، استفاده آسان از آن است؛ اما باید بگوییم مزایای این محصول بیشتر است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده راحت و سریع: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از اسپری‌های ضدآفتاب، صرفه‌جویی در زمان است. این دسته از محصولات، به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود و نیازی نیست برای پخش کردن یکنواخت آن روی صورت و بدن، زمان زیادی بگذارید.
  • حس خوب بعد از استفاده: اکثر اسپری‌های ضد آفتاب، آبرسان هم هستند؛ به همین خاطر بعد از استفاده از آن‌ها، احساس می‌کنید که پوستتان خنک شده و طراوت خود را به دست آورده است.
  • محافظت از بدن: طبق تحقیقات انجام‌شده، استفاده صحیح و مناسب از اسپری‌های ضد آفتاب به‌اندازه انواع دیگر آن مؤثر است و از پوست در مقابل اشعه‌های آسیب‌رسان خورشید محافظت می‌کند. حتی اگر به‌اندازه کافی اسپری نکنید، باز هم مدل‌های با SPF 70 و بالاتر، می‌توانند تا حد زیادی این کمبود استفاده را جبران کنند.
  • عدم ایجاد احساس سنگینی روی پوست: این مدل ضدآفتاب، به خاطر پخش یکنواخت و سبک روی پوست، انتخابی مناسب برای کسانی است که از احساس سنگینی روی پوست (به‌خصوص پوست بدن) اذیت می‌شوند.
  • مناسب برای کسانی که نسبت به آفتاب بسیار حساس هستند: اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌محض قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید، پوستتان تحریک می‌شود و علائم آفتاب‌سوختگی نشان می‌دهد، پس نیاز دارید به‌جز پوست صورت، برای سایر قسمت‌های بدن مثل ساعد، روی دست و... هم از ضدآفتاب استفاده کنید. این محصول به خاطر پخش یکنواخت و بافت سبکی که دارد، برای این نواحی از بدن بسیار مناسب است؛ چون به‌هیچ‌وجه احساس چربی آزاردهنده به وجود نمی‌آورد و لباس‌هایتان را کثیف نمی‌کند.
  • مناسب برای کودکان: معمولاً کودکان در برابر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مقاومت می‌کنند. یکی از مزیت‌های این محصول این است که می‌توانید از آن برای کودکان بالای 6 ماه (اگر حساسیت پوستی خاصی ندارند)، استفاده کنید.

معایب استفاده از اسپری ضد آفتاب

بهتر است با توجه به شرایط زندگی و نیازتان، با معایب این مدل ضد آفتاب هم آشنا باشید:

مشکل بودن استفاده صحیح از آن

یکی از مهم‌ترین معایب اسپری‌های ضد آفتاب، استفاده نادرست از آن است؛ یعنی به‌جای این‌که مقدار کافی از آن را روی پوست بزنید، در هوا پخش کنید. همین موضوع باعث می‌شود که اسپری ضد آفتاب نتواند به‌طور مؤثر عمل کند و دچار مشکلاتی مانند آفتاب‌سوختگی و... شوید.

قابل اشتعال بودن

همه محصولاتی که به شکل اسپری تولید می‌شوند، قابل اشتعال هستند؛ این مدل در مورد اسپری‌های ضدآفتاب هم صدق می‌کند؛ برای مثال به‌هیچ‌وجه نباید آن‌ها را برای مدت طولانی در یک جای گرم (داخل خودرو) نگهداری کنید.

مشکلات استنشاقی

برای بعضی افراد، استنشاق اسپری‌ها مضر است. با این‌که هنوز تحقیقات و مدارک کافی در مورد ضرر استفاده از اسپری ضدآفتاب گزارش نشده است؛ اما توصیه می‌کنیم اگر مشکلات تنفسی و ریوی دارید، در استفاده از این محصول، بسیار مراقب باشید.

نحوه استفاده از اسپری ضد آفتاب

  • 15 تا 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، از این محصول روی پوست تمیز و خشک استفاده کنید.
  • برای این‌که مشکلات ریوی به وجود نیاید، مقداری از آن را روی کف دست اسپری کنید و بعد به صورت بزنید.
  • اگر می‌خواهید از این محصول برای کل بدن استفاده کنید، حواستان باشد که با فاصله حداقل 15 سانتی‌متری و با چشم و دهان بسته اسپری کنید.
  • بعد از هر بار اسپری کردن، بین 5 تا 10 دقیقه پوستتان را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.
  • از آنجایی که این محصول به‌صورت عمقی در پوست نفوذ نمی‌کند، حتماً برای این‌که به پوشانندگی کامل برسید، چندین مرتبه مراحل بالا را تکرار کنید.
  • اگر در فضای باز هستید، به‌هیچ‌وجه موقع وزش باد از اسپری ضدآفتاب استفاده نکنید.
  • هر دو ساعت یک‌بار یا بعد از تعریق و شنا، ضد آفتاب را شارژ کنید.

معرفی 3 تا از بهترین اسپری‌های ضد آفتاب

در ادامه 3 نمونه از بهترین اسپری‌های حال حاضر بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

اسپری ضد آفتاب دخترانه بیبی فرست

این محصول توسط لابراتوار دکتر اخوی تولید می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای کودکان بالای 6 ماه است. البته همیشه توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هر محصولی برای کودکان، حتماً با پزشک مشورت کنید.

مزایای خرید اسپری ضد آفتاب کودکان دخترانه بیبی فرست شامل موارد زیر است:

  • SPF آن 50 است و تا 98 درصد از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند؛
  • برای بزرگسالان و کسانی که پوست حساسی دارند مناسب است؛
  • فاقد پارابن، الکل، عطر و اسانس است؛
  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و ترکیبات نرم‌کننده پوست است.

اسپری ضد آفتاب پسرانه بیبی فرست

این اسپری یکی دیگر از محصولات لابراتوار دکتر اخوی برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب است. با خرید اسپری ضد آفتاب پسرانه بیبی فرست و استفاده صحیح از آن، از پوست فرزند دلبندتان در مقابل نور خورشید محافظت خواهید کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • برای پوست صورت و بدن قابل استفاده است؛
  • بزرگسالان و افرادی با پوست حساس هم می‌توانند از آن استفاده کنند؛
  • SPF 50 دارد؛
  • حاوی ویتامین E و ترکیبات نرم‌کننده پوست است؛
  • بافت سبکی دارد و به‌سرعت جذب پوست می‌شود.

اسپری ضد آفتاب کودک سان سیف

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب، خرید اسپری ضد آفتاب کودک سان سیف است. این محصول برای بزرگسالان و افرادی با پوست حساس و آسیب‌دیده هم مناسب است.

مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول شامل موارد زیر می‌شود:

  • SPF آن 30 است و قابلیت محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB را دارد؛
  • از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی و آسیب‌های ناشی از آن محافظت می‌کند؛
  • فاقد چربی و پارابن است؛
  • فرمولاسیونی سبک با جذب سریع دارد؛
  • در برابر تعریق و شست‌وشو مقاوم است.

سخن آخر

در این مطلب به‌طور تخصصی به بررسی اسپری ضد آفتاب پرداختیم؛ شکلی از ضدآفتاب‌ها که برای همه افراد و به‌خصوص کودکان و کسانی که پوست حساسی دارند، بسیار مناسب است. همچنین در مورد نحوه صحیح استفاده و مهم‌ترین نکات برای تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها صحبت کردیم.

باز هم تأکید می‌کنیم، استفاده صحیح و مناسب از ضد آفتاب، یعنی سرمایه گذاری برای داشتن پوستی سالم و شاداب در میانسالی و پیری.

 

 

 

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا