داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
معرفی بهترین ضد آفتاب های فیزیکی | خانم‌های باردار بخوانند

معرفی بهترین ضد آفتاب های فیزیکی | خانم‌های باردار بخوانند

در هر سنی که باشید، باید مهم‌ترین قسمت از روتین پوستی روزانه شما، استفاده از ضد آفتاب باشد. در ضمن هر نوع پوستی به مدل خاصی از این محصول نیاز دارد و به همین خاطر تنوع ضدآفتاب‌ها در بازار بسیار زیاد است. یکی از مدل‌های مخصوص این محصول، ضد آفتاب فیزیکی است که به احتمال زیاد خانم‌های باردار نام آن را زیاد شنیده‌اند.

باید بگوییم ضدآفتاب‌های فیزیکی فقط مناسب دوران بارداری نیست و افرادی که پوست حساسی دارند، کودکان و... هم می‌توانند از این محصول استفاده کنند. اگر می‌خواهید بدانید ویژگی‌های این ضد آفتاب چیست، بخش‌های بعدی را با دقت بخوانید.

ضد آفتاب فیزیکی چیست|ضد آفتاب مینرال چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی محصولی است که مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن، ترکیبات معدنی و مینرال هستند. به همین خاطر به این مدل ضد آفتاب، ضد آفتاب معدنی یا ضد آفتاب مینرال هم می‌گویند. مهم‌ترین مواد معدنی برای ساخت این محصول، اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم است.

فرمولاسیون اغلب ضدآفتاب‌های مینرال ترکیبی از دو ماده بالاست؛ هرچند امکان دارد محصولی را پیدا کنید که در ساخت آن فقط از اکسید روی استفاده شده باشد.

اکسید روی می‌تواند از پوست در برابر طیف گسترده‌ای از امواج نور خورشید به‌خصوص UVA و UVB محافظت کند. ترکیب این ماده با دی‌اکسید تیتانیوم، اثرگذاری آن را دوچندان می‌کند.

ضدآفتاب‌های مینرال با ایجاد یک سد محافظتی روی پوست، مانع آسیب رسیدن به آن توسط اشعه آفتاب می‌شوند. در واقع ضد آفتاب معدنی، با انعکاس اشعه ماورا بنفش از پوست مراقبت می‌کند. این مدل ضدآفتاب‌ها، حتی اشعه ماورا بنفش را که از طریق پنجره و... وارد خانه یا محیط کار می‌شود، مسدود می‌کنند.

فرمولاسیون و نوع عملکرد این ضدآفتاب‌ها به نحوی است که بیشتر برای پوست‌های حساس، مستعد به آکنه، کودکان و افراد باردار مناسب است.

مزایای استفاده از ضدآفتاب‌های مینرال چیست؟

مهم‌ترین مزیت این مدل از ضدآفتاب‌ها این است که در لایه‌های عمقی پوست نفوذ نمی‌کنند؛ بنابراین اگر دچار مشکلات پوستی خاصی مثل رزاسه، اگزما و... هستید یا به مواد شیمیایی حساسیت دارید، بهتر است از ضدآفتاب‌های مینرال استفاده کنید.

معایب استفاده از ضد آفتاب معدنی چیست؟

یکی از بارزترین نکات منفی در این دسته از ضدآفتاب‌ها، به‌جا گذاشتن رد سفیدی روی پوست و مقاومت کم در برابر تعریق و آب است. البته باید بگوییم با پیشرفت تکنولوژی، برندهای مختلف انواع جدیدتری از این محصول را تولید کرده‌اند که رد گچی کمتری به‌جا می‌گذارد.

در دوره بارداری چه نوع ضد آفتابی مناسب است؟

درست است که با افزایش سن، ظاهر پوست تغییر می‌کند و استفاده از ضد آفتاب می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند؛ اما بیشترین سرعت تغییر پوست در زمان بارداری یا شیردهی است؛ زمانی که بدن دچار تغییرات هورمونی می‌شود و نشانه‌های آن روی پوست هم ظاهر می‌شوند.

اگر در حال حاضر باردار هستید، توصیه می‌کنیم حتماً برای خرید ضد آفتاب با پزشکتان مشورت کنید. با این حال اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند که ضدآفتاب‌های فیزیکی، ضد آفتاب مناسب بارداری هستند؛ چرا که جذب پوست نمی‌شوند. در ضمن پیشنهاد می‌کنند که ضد آفتاب مینرال مخصوص بارداری، با هیالورونیک اسید فرموله شده باشد؛ چون به حفظ رطوبت پوست و کاهش خشکی آن کمک می‌کند.

معرفی بهترین ضد آفتاب های فیزیکی

حالا که با مهم‌ترین نکات در مورد این دسته از ضدآفتاب‌ها آشنا شدیم، نوبت به معرفی بهترین ضد آفتاب های مینرال رسیده است.

کرم ضد آفتاب فیزیکی پیکسل

اگر قصد خرید ضد آفتاب حاوی زینک اکساید را دارید، پیشنهاد ما خرید کرم ضد آفتاب فیزیکی پیکسل است. مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول عبارت‌اند از:

  • حاوی ترکیبات مغذی و آبرسان مانند انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین E، پرو ویتامین B5، هیالورونیک اسید و کافئین است؛
  • برای انواع پوست از معمولی گرفته تا چرب، خشک، حساس و آسیب‌دیده قابل استفاده است؛
  • می‌توانید از آن برای دور چشم و محافظت از پوست نازک این ناحیه هم استفاده کنید؛
  • پوشانندگی یکنواختی دارد و در دو نوع بی‌رنگ و رنگی (بژ روشن و بژ طبیعی) تولید می‌شود؛
  • به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می‌کند؛
  • از خشکی پوست جلوگیری و سنتز کلاژن در بدن را تقویت می‌کند.

کرم ضد آفتاب فیزیکی پیکسل

ضد آفتاب مینرال سان سلوشن مای

برای کسانی که پوست حساسی دارند یا دنبال ضد آفتابی مناسب برای کودکان می‌گردند، خرید کرم ضد آفتاب مینرال بی رنگ سان سلوشن مای، انتخاب صحیحی است. برند مای، سال‌هاست که انواع محصولات مراقبت از پوست و مو را تولید می‌کند و توانسته است رضایت اکثر مشتریانش را جلب کند.

خصوصیات اصلی این کرم شامل موارد زیر می‌شود:

  • SPF 50 دارد و از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند؛
  • جذب ویتامین D توسط پوست را افزایش می‌دهد؛
  • بافت سبکی دارد و به‌خوبی روی پوست پخش می‌شود؛
  • حاوی گلیسیرین، سرامید و نیاسین آمید است؛
  • استفاده منظم از آن به کاهش علائم پیری و التهاب ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند؛
  • رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

کرم ضد آفتاب رنگی سان وست پرودرما

خرید کرم ضد آفتاب رنگی سان وست پرودرما، مناسب کسانی است که می‌خواهند علاوه بر محافظت از پوستشان در برابر آفتاب، آرایشی ملایم و سبک هم داشته باشند. این محصول در دو رنگ بژ روشن و طبیعی تولید می‌شود و مهم‌ترین مزایای آن عبارت‌اند از:

  • SPF 40 و +++PA دارد که از پوست در برابر UVA، UVB و IR محافظت می‌کند؛
  • برای پوست‌های حساس و آسیب‌دیده و خانم‌های باردار مناسب است؛
  • فاقد فیلترهای شیمیایی است و با تیتانیوم دی اکساید فرموله شده است؛
  • حاوی عصاره پوست بابونه و برگ چای سبز است که به تسکین پوست و کاهش التهاب و خارش کمک می‌کند؛
  • استفاده منظم از آن، سیستم دفاعی پوست را تقویت می‌کند؛
  • رنگدانه‌های آن معدنی هستند؛
  • خاصیت آنتی باکتریال دارد؛
  • به خاطر اکتین به کار رفته در فرمولاسیون آن، به کاهش خطوط ریز و چروک‌های سطحی کمک می‌کند؛

کرم ضد آفتاب فیزیکال مای

یک انتخاب مناسب دیگر برای ضد آفتاب مینرال مخصوص بارداری، خرید کرم ضد آفتاب فیزیکال پوست خشک و حساس مای است. این محصول برای پوست‌های حساس، کودکان و خانم‌های باردار قابل استفاده است. SPF آن 30 است و تا 97 درصد از پوست در برابر تابش فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. در ضمن از آنجایی که بدون رنگ است، آقایانی که پوست حساسی دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب فیزیکال مای

سخن پایانی

انواع ضد آفتاب فیزیکی جزو محصولات مناسب ضد پیری به حساب می‌آیند و بهترین انتخاب برای خانم‌های باردار هستند. ما بارها در مورد اهمیت و تأثیر چشم‌گیر این محصول در کاهش روند پیری و علائم آن مثل چین‌وچروک، تیرگی و... صحبت کردیم. در انتها این نکته را اضافه کنیم که شما می‌توانید با خیال راحت برای خرید انواع محصولات مراقبت از پوست و مو و مکمل‌ها به سایت داروخانه آنلاین زیوش مراجعه کنید.

سؤالات متداول

  • ضد آفتاب مینرال چیست؟

ضد آفتابی که فاقد فیلترهای شیمیایی است و مواد مؤثر آن، ترکیبات معدنی مانند اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم است.

  • تفاوت ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی چیست؟

ضد آفتاب مینرال جذب پوست نمی‌شود و با انعکاس اشعه ماورا بنفش از پوست محافظت می‌کند؛ اما ضد آفتاب شیمیایی با نفوذ در لایه‌های عمقی‌تر پوست، مانع آسیب دیدن آن می‌شود.

  • ضد آفتاب مناسب بارداری چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی یا ضد آفتاب مینرال مخصوص بارداری است. با این حال، حتماً قبل از خرید با پزشک مشورت کنید.

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا