داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
چگونه ضد آفتاب انتخاب کنیم | راهنمای خرید ضد آفتاب

چگونه ضد آفتاب انتخاب کنیم | راهنمای خرید ضد آفتاب

فرقی نمی‌کند فصل تابستان باشد یا زمستان، کرم ضد آفتاب همیشه در بالای لیست محصولات مراقبت از پوست قرار دارد. اشعه ماورا بنفش، یکی از دلایل اصلی پیری زودرس، لک و تیرگی و انواع سرطان پوست است؛ به همین خاطر ما در زیوش هرگز از تأکید برای استفاده از ضد آفتاب خسته نخواهیم شد.

با این‌ که درک اهمیت استفاده از ضد آفتاب آسان است؛ اما انتخاب محصول مناسب، کمی دشوار است؛ برای مثال هرگز همه اعضای یک خانواده، نمی‌توانند از یک نوع کرم ضد آفتاب استفاده کنند و هرکس باید با توجه به نیازهای پوست و شرایط آن، از محصول خاصی استفاده کند.

این مطلب، یک راهنمای انتخاب ضد آفتاب جامع و کامل است که با خواندن آن، می‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید.

 

موقع انتخاب ضد آفتاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید ضد آفتاب شامل موارد زیر می‌شود:

توجه به SPF و میزان محافظت از پوست

اولین نکته در فهرست راهنمای خرید ضد آفتاب، توجه به SPF یعنی فاکتور محافظت از پوست در برابر اشعه UVB است. این نکته را هم اضافه کنیم که بالاتر بودن عدد SPF به معنای محافظت بیشتر آن از پوست نیست؛ یعنی خرید ضدآفتاب با SPF 100، تفاوت زیادی با خرید محصولی با SPF 50 یا کمتر ندارد.

SPF 15 تا 93 درصد، SPF 30 تا 97 درصد و SPF 50 تا 98 درصد از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند.

نکته دیگر توجه به قابلیت ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر اشعه UVA است. این موضوع با عباراتی مانند High protection UVA & UVB، +++PA و ... روی بسته‌بندی محصول درج می‌شود.

فرمولاسیون ضد آفتاب

برای خرید ضد آفتاب مناسب، باید به فرمولاسیون آن هم توجه کنید. در سال‌های اخیر، این محصول در اشکال مختلفی مانند کرم، فلوئید، ژل، ژل-کرم، لوسیون، اسپری و... تولید می‌شود. انتخاب یک فرمول خاص، به نوع پوست شما بستگی دارد.

در بخش‌های بعدی، فرمولاسیون مناسب برای هر نوع پوست را معرفی می‌کنیم.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای پوست چرب

همیشه افرادی که پوست چربی دارند، از استفاده از کرم‌ها و محصولات روغنی بیزارند؛ چون این نوع فرمولاسیون باعث احساس سنگینی و ماسیدگی روی پوست می‌شود. همچنین محصولات کرمی به افزایش جوش و آکنه هم منجر می‌شود. به همین خاطر، روی همه ضدآفتاب‌های پوست چرب عبارت فاقد چربی، oil-free یا چربی کنترل‌شده را خواهید دید.

با توجه به موارد بالا، بهترین فرمولاسیون برای خرید ضد آفتاب پوست چرب، فلوئید، ژل و ژل-کرم است. البته این نکته را هم باید بگوییم که بعضی از محصولات مناسب پوست چرب، ساختار کرمی دارند، اما ترکیبات آن‌ها به شکلی است که حاوی مواد ضد جوش هستند یا به کاهش ترشح غدد چربی کمک می‌کنند.

سه تا از پرطرفدارترین ضدآفتاب‌های مناسب پوست چرب شامل موارد زیر است:

فلوئید ضد آفتاب اسکین وان

فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی اسکین وان، یکی از انتخاب‌های مناسب برای پوست‌های چرب به حساب می‌آید. SPF این محصول 50 است که می‌توان گفت بهترین میزان مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب محسوب می‌شود. در ضمن بی‌رنگ است و می‌توانید با خیال راحت، روی آن آرایش کنید.

فلوئید ضد آفتاب لایت مداکنیل

یکی دیگر از ضدآفتاب‌های مناسب برای پوست چرب و جوش‌دار، فلوئید ضد آفتاب لایت مداکنیل است. ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • فاقد چربی است؛
  • به جمع شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند؛
  • بافت سبکی دارد؛
  • سریع جذب می‌شود؛

فلوئید ضد آفتاب لایت مداکنیل

کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست، برند ام کیو است. در لاین ضدآفتاب‌های این برند، کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو طرفداران زیادی دارد. این محصول در انواع رنگی (بژ روشن و بژ طبیعی) و بی‌رنگ تولید می‌شود.

این کرم ضدآفتاب به‌خوبی روی پوست پخش می‌شود و بافت سبک و ملایمی دارد. پوشانندگی نوع رنگی آن هم برای آرایش‌های ملایم و روزانه بسیار مناسب است.

راهنمای خرید ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید از محصولاتی بر پایه روغن و چربی استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که خرید ضد آفتاب پوست خشک، یعنی استفاده از محصولی چرب و سنگین.

در ترکیبات این دسته از ضدآفتاب‌ها از محصولات نرم‌کننده و آبرسان استفاده شده است که مشکلات رایج پوست‌های خشک مانند پوسته‌پوسته شدن، قرمزی، احساس کشیدگی و... را برطرف می‌کند. بهترین فرمول ضدآفتاب برای پوست خشک، کرم‌ها و لوسیون‌ها هستند.

سه نمونه از محبوب‌ترین انواع ضد آفتاب پوست خشک عبارت‌اند از:

کرم ضد آفتاب درماتیپیک

در سال‌های اخیر، برند درماتیپیک توانسته است نظر مثبت کاربران و پزشکان متخصص پوست را جلب کند. کرم ضد آفتاب پوست خشک درماتیپیک، SPF 50 دارد که می‌تواند مانند یک سد قوی، از پوست در برابر اشعه UVB محافظت کند. این محصول در دو نوع رنگی و بی‌رنگ تولید می‌شود و استفاده مرتب از آن در کاهش چین‌وچروک و افزایش لطافت و نرمی پوست، تأثیر زیادی دارد.

کرم ضد آفتاب اریکه

برند فرانسوی اریکه سال‌هاست که در بازار محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد و همین موضوع، گواهی بر کیفیت بالای تولیدات این برند است. کرم ضد آفتاب پوست خشک اریکه، یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای افرادی است که از مشکلات ناشی از خشکی پوست رنج می‌برند. مهم‌ترین مزایای استفاده از این کرم عبارت‌اند از:

  • جذب سریع؛
  • عدم ایجاد احساس سنگینی روی پوست؛
  • آبرسان قوی؛
  • محافظت از پوست در برابر UVA & UVB.

ضد آفتاب پوست خشک ژیناژن

برند ژیناژن یکی از برندهای باکیفیت ایرانی در تولید انواع محصولات تخصصی مراقبت از پوست و مو است. ضد آفتاب پوست خشک ژیناژن، محصولی است که می‌تواند تمام نیازهای پوست خشک را برای محافظت در برابر آفتاب تأمین کند.

این محصول SPF 50 دارد و به شکل بطری پلاستیکی تولید می‌شود. استفاده منظم از این کرم، به کاهش لک و تیرگی‌های ناشی از قرار گرفتن در آفتاب کمک می‌کند.

 

ضد آفتاب پوست خشک ژیناژن

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای پوست معمولی

افرادی با پوست معمولی، بسیار خوش‌شانس هستند. این نوع پوست مشکلات رایج مانند آکنه و کم‌آبی را ندارد و به همین خاطر برای کسانی که پوستشان معمولی است، خرید ضد آفتاب پوست معمولی، کار چندان سختی نیست. کافی است با توجه به مدت‌زمانی که در طول آفتاب هستند و سلیقه شخصی‌شان، فرمولاسیون مناسب را انتخاب کنند.

برای مثال اگر از احساس سنگینی روی پوست بدشان می‌آید، بهتر سراغ محصولاتی بر پایه آب مانند فلوئید و ژل بروند. همین افراد در زمستان و با سرد شدن هوا می‌توانند از انواع کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی هم استفاده کنند.

در ادامه برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست معمولی، سه محصول محبوب را معرفی کرده‌ایم:

فلوئید ضد آفتاب آکوا فیوژن

یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست معمولی، فلوئید ضد آفتاب آکوا فیوژن است. این محصول بافتی بسیار سبک و ملایم دارد که به‌سرعت جذب پوست می‌شود؛ فاقد چربی و اسانس است و در ترکیبات آن از آبرسان‌های قوی استفاده شده است. این محصول مکملی مناسب برای مراقبت از پوست در برابر خشکی و تیرگی هم به حساب می‌آید.

 

فلوئید ضد آفتاب آکوا فیوژن

کرم ضد آفتاب نرمال ام کیو

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، برند ام کیو انواع محصولات مراقبت از پوست را تولید می‌کند. کرم ضد آفتاب نرمال ام کیو یکی از محصولات پرطرفدار در انواع ضدآفتاب‌های این برند است که در دو نوع رنگی و بی‌رنگ تولید می‌شود. ویژگی‌های این کرم عبارت‌اند از:

  • به‌سرعت جذب پوست می‌شود؛
  • احساس سنگینی و ماسیدگی به وجود نمی‌آورد؛
  • در برابر تعریق مقاوم است؛
  • حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده است.

کرم ضد آفتاب رنگی سینره

اگر دوست دارید از ضدآفتابی رنگی استفاده کنید و روند آرایش‌های روزانه را سریع‌تر طی کنید، کرم ضد آفتاب رنگی سینره انتخاب مناسبی است. این محصول برای پوست‌های معمولی است و دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی تولید می‌شود.

رنگدانه‌های این کرم به‌خوبی روی پوست پخش می‌شوند و ظاهری یکدست و منسجم به آن می‌دهند. در ضمن فاقد چربی است و به همین خاطر روی پوست سنگینی نخواهد کرد.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس

پوست‌های حساس باید در انتخاب محصول مناسب به‌شدت مراقب باشند و وسواس بیشتری به خرج دهند. این مدل پوست با هر نوع ترکیبی سازگار نیست و ممکن است بعد از حتی یک‌بار استفاده از یک محصول آن هم به مقدار کم، علائمی مانند راش پوستی، التهاب و... نشان دهد.

در ضمن اکثر کسانی که پوست حساسی دارند، معمولاً درگیر مشکلاتی مانند رزاسه و اگزما هستند. توصیه ما برای این دسته افراد این است که قبل از استفاده از هر محصولی، مقدار کمی از آن را به پوست پشت بازویشان بزنند و 24 ساعت صبر کنند. اگر شاهد واکنش پوستی خاصی نبودند، می‌توانند از آن برای پوست صورت هم استفاده کنند.

در خرید ضد آفتاب پوست حساس کنار شما هستیم و برای این‌که انتخاب راحت‌تری داشته باشید، سه محصول زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

کرم ضد آفتاب بی رنگ سینره

برند سینره یکی از برندهای نام‌آشنا و پرطرفدار در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است. کرم ضد آفتاب بی رنگ پوست حساس و نازک سینره، یکی از محصولات باکیفیت این برند است. این کرم SPF 30 دارد و همان‌طور که گفتیم تا 97 درصد از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند؛ رنگدانه ندارد و فاقد پارابن است. دو تا از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این کرم ویتامین E و ترکیبات گیاهی ضدالتهاب هستند.

کرم ضد آفتاب مینرال سان سلوشن

کرم ضد آفتاب مینرال پوست حساس سان سلوشن، زیرمجموعه‌ای از برند نام‌آشنای مای است که برای پوست‌های حساس گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. مزیت‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • SPF 50 دارد؛
  • برای آقایان، بانوان و حتی کودکان قابل استفاده است؛
  • به کاهش التهاب ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند؛
  • حاوی ترکیبات جوان‌کننده و آبرسان است.

کرم ضد آفتاب مینرال سان سلوشن

لوسیون ضد آفتاب اسکین کد

برند سوئیسی اسکین کد، یکی از برندهای محبوب میان کسانی است که به سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند. لوسیون ضد آفتاب اسکین کد، گزینه بسیار مناسبی برای مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب است. این محصول SPF 50 دارد و برای بزرگسالان تولید شده است.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای پوست مختلط

در راهنمای خرید ضد آفتاب، به آخرین مرحله یعنی خرید ضد آفتاب پوست مختلط می‌رسیم. پوست‌های مختلط هم مانند پوست‌های حساس، باید در انتخاب ضد آفتاب  هوشیار باشند و از خریدهای هیجانی دوری کنند.

به طور معمول افرادی با این نوع پوست، پیشانی، روی بینی و چانه چربی دارند و گونه‌های آن‌ها خشک است. در گذشته که تنوع ضدآفتاب‌ها زیاد نبودند، این افراد مجبور بودند از یک ضدآفتاب کرمی برای روی گونه‌ها و یک ضدآفتاب فاقد چربی برای قسمت‌های دیگر استفاده کنند. اگر هم بودجه آن‌ها نمی‌رسید، یک محصول مناسب پوست چرب می‌خریدند و زیر آن از یک مرطوب‌کننده استفاده می‌کردند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، انواع محصولات مناسب پوست مختلط هم تولید شده است که در ادامه با سه تا از پرفروش‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید:

کرم-ژل آکنه سلوشن مای

ژل-کرم یکی از بهترین فرمول‌ها برای پوست مختلط است. اگر شما هم چنین پوستی دارید و در ضمن دنبال خرید محصولی هستید که به درمان جوش و آکنه هم کمک کند، پیشنهاد ما کرم-ژل ضد آفتاب فاقد چربی آکنه سلوشن مای است.

  • SPF این محصول 50 است؛
  • بی‌رنگ است؛
  • به کنترل ترشح غدد چربی کمک می‌کند؛
  • بافت سبک و جذب سریعی دارد.

کرم ضد آفتاب سان سلوشن مای

اگر پوست مختلطی دارید، کرم ضد آفتاب سان سلوشن مای می‌تواند یکی دیگر از انتخاب‌های شما باشد. این محصول فاقد چربی است، SPF 50 دارد و حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. استفاده منظم از این محصول به کاهش چین‌وچروک و التهاب‌های پوستی کمک می‌کند.

کرم ضد آفتاب پریم

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم، یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای افرادی با پوست مختلط است. این محصول یک کرم با 2 کاربرد است که هم از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند و هم حاوی ترکیباتی برای بهبود لک و تیرگی‌های سطحی است.

 

سخن پایانی

این مطلب یک راهنمای خرید ضد آفتاب بود که در آن به مهم‌ترین نکات برای انتخاب ضد آفتاب مناسب اشاره کردیم. همچنین محصولات پرطرفدار برای انواع پوست را معرفی کردیم تا بتوانید در کمترین زمان و با خیالی آسوده، بهترین محصول را تهیه کنید.

در انتها به یاد داشته باشید ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست است و خرید نوع مناسب آن، می‌تواند به کاهش چین‌وچروک و داشتن پوستی جوان و سالم، بسیار کمک کند.

 

 

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا