داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
معرفی کامل انواع ضد آفتاب در بازار | اصلی‌ترین محافظان پوست

معرفی کامل انواع ضد آفتاب در بازار | اصلی‌ترین محافظان پوست

سلامت پوست بسیار مهم‌تر از زیبایی آن است. شاید خیلی از ما، مفهوم این جمله را با افزایش سن و ظاهر شدن چین‌وچروک و تیرگی‌ها بیشتر احساس کنیم.

اشعه آفتاب یکی از دشمنان سرسخت و جدی پوست ماست؛ دشمنی که فقط در ظاهر پوست، شادابی و طراوت آن تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه می‌تواند در عمق جان ما هم نفوذ کند و به سرطان پوست منجر شود.

اگر تصمیم گرفته‌اید برای داشتن پوستی سالم و زیبا، استفاده از ضد آفتاب را به پای ثابت روتین پوستی‌تان تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب از مجله زیوش، تصمیم گرفتیم انواع ضد آفتاب موجود در بازار را به طور کامل و جامع بررسی کنیم؛ طوری که در انتها خودتان بتوانید به‌راحتی، با توجه به شرایط زندگی و نوع پوستتان، بهترین محصول را انتخاب کنید.

 

انواع ضد آفتاب

انواع ضد آفتاب بر اساس میزان محافظت در برابر UV

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید ضد آفتاب، بررسی میزان محافظت آن از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مانند UVA و UVB است. این عامل به‌جز میزان SPF یعنی (30، 45، 50 و...)، به نحوه عملکرد و ساختار ضدآفتاب هم بستگی دارد.

ضد آفتاب شیمیایی

این ضدآفتاب‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، در ترکیباتشان از مواد شیمیایی مانند دی اکسی بنزن، اکتوکریلن و... استفاده شده است. این مدل از ضدآفتاب‌ها جذب پوست می‌شوند و به این ترتیب، مانع آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش می‌شوند.

ضد آفتاب فیزیکی (مینرال یا معدنی)

ترکیبات مؤثر این دسته از ضدآفتاب‌ها، شامل انواع مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و... است. ضدآفتاب‌های فیزیکی یا مینرال، جذب پوست نمی‌شوند و مانند یک عایق یا لایه‌ی محافظتی، از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.

در مطلب مربوط به معرفی بهترین ضد آفتاب های فیزیکی، درباره این دسته از ضد آفتاب‌ها و بهترین نمونه‌های آن سخن گفته‌ایم. 

ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی؛ کدام یک بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای ضد آفتاب مینرال این است که جذب پوست نمی‌شود و به همین خاطر انتخاب مناسبی برای خانم‌های باردار و کسانی است که بیماری‌های پوستی مانند رزاسه، اگزما و... دارند. البته همین موضوع یک نکته منفی در پی دارد و آن احساس سنگینی روی پوست است.

در مقابل، ضدآفتاب شیمیایی تا حدودی جذب پوست می‌شود و به همین خاطر، بافت سبکی دارد. معمولاً کسانی که پوست معمولی، مختلط یا چرب دارند، این مدل را می‌پسندند. 

انواع ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

به‌جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید ضدآفتاب، انتخاب محصولی مناسب با نوع پوست است؛ چراکه علاوه بر تأثیرگذاری بیشتر، ظاهر پوست را هم زیبا نشان می‌دهد و اثری از رد سفید، ماسیدگی، براق شدن و... به‌جا نمی‌گذارد.

ضد آفتاب برای پوست چرب

به ‌طور کلی ضدآفتاب‌های مناسب برای پوست چرب ویژگی‌های زیر را دارند:

  • حاوی ترکیباتی برای کاهش ترشح غدد چربی هستند؛
  • فاقد چربی هستند؛
  • بافت سبکی دارند که به‌سرعت جذب پوست می‌شود؛
  • مات‌کننده پوست هستند؛
  • پایه اصلی آن‌ها آب است؛

یکی از بهترین گزینه‌ها در بین ضدآفتاب‌های مناسب برای این نوع پوست، فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی اسکین وان است.

ضد آفتاب برای پوست خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، معمولاً از پوسته‌پوسته شدن و احساس کشیدگی روی پوست شاکی‌اند؛ به همین خاطر رایج‌ترین خصوصیات ضدآفتاب‌های مناسب برای پوست خشک عبارت‌اند از:

  • بر پایه روغن هستند؛
  • رطوبت ازدست‌رفته پوست را تأمین می‌کنند؛
  • ترکیبات نرم‌کننده دارند؛

اگر پوست خشکی دارید، پیشنهاد ما خرید کرم ضد آفتاب و رطوبت رسان آتوپیا است.

ضد آفتاب پوست خشک

ضد آفتاب برای پوست معمولی

 به طور کلی کسانی که پوست معمولی دارند (نه چرب و نه خشک)، باید به شرایط پوستی‌شان توجه کنند؛ یعنی این‌که اگر پوست آن‌ها معمولی و متمایل به خشک است، بهتر است سراغ انواع ضد آفتاب پوست معمولی و خشک بروند. در مقابل اگر پوستشان کمی چرب است یا دوست دارند از گزینه‌های سبک‌تر و با جذب سریع استفاده کنند، خرید کرم ضد آفتاب نرمال ام کیو به طور مثال، انتخاب مناسبی است.

ضد آفتاب برای پوست مختلط

پوست مختلط پوستی است که ناحیه T (روی پیشانی، بینی و چانه)، چرب و بقیه قسمت‌ها خشک است. بهتر است افرادی با این مدل پوست، از محصولاتی با چربی کنترل‌شده استفاده کنند. پیشنهاد ما خرید فلوئید ضد آفتاب پوست چرب و مختلط درماتیپیک است.

ضد آفتاب برای پوست حساس

افراد دارای پوست‌ حساس باید در انتخاب ضدآفتاب بسیار مراقب باشند؛ چرا که امکان دارد پوست آن‌ها به ترکیبات مختلف، واکنش‌هایی مانند قرمزی، التهاب، خارش و... نشان دهند. در ضمن افرادی با این نوع پوست معمولاً دچار مشکلاتی مانند رزاسه و... هستند.

اگر شما هم پوستی حساس دارید، خرید کرم ضد آفتاب پوست قرمز و حساس درماتیپیک، انتخاب درستی است.

انواع ضد آفتاب با توجه به قابلیت

در سال‌های اخیر، دنیای ضدآفتاب‌ها بسیار متنوع شده است و مدل‌های مختلف با خصوصیات دیگر هم تولید شده‌اند؛ محصولاتی که مکمل درمان‌های دیگر مانند لک، تیرگی، جوش، خشکی و التهاب هستند.

ضد آفتاب ضد جوش

این دسته از ضدآفتاب‌ها، علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب، مکملی مناسب برای درمان جوش هم هستند. ترکیبات مؤثر در این محصولات، به کنترل ترشح سبوم کمک می‌کند و می‌توانید در کنار سایر محصولات ضد جوش، از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال خرید فلوئید ضد آفتاب و ضد جوش اریکه، انتخابی ایده‌آل است.

ضد آفتاب ضد چروک

ضدآفتاب‌های ضد چروک، حاوی آبرسان‌های قوی مانند هیالورونیک اسید هستند که به کاهش چین‌وچروک هم کمک می‌کنند.

 خرید کرم ضد آفتاب و ضد چروک سبیکتا، به خاطر داشتن همین ترکیبات، می‌تواند نیاز شما به یک محصول جوان‌کننده را هم برطرف کند.

ضد آفتاب روشن کننده و سفید کننده

این دسته از ضدآفتاب‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، حاوی ترکیباتی برای روشن کردن و افزایش شادابی و طراوت پوست هستند. در ترکیبات اکثر این مدل‌ها، نام ویتامین C را خواهید دید.

انواع ضد آفتاب بر اساس قابلیت

ضد آفتاب ضد لک

اگر در حال درمان پوست با انواع محصولات ضد لک هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ضدآفتاب ضد لک استفاده کنید تا روند بهبود و رفع تیرگی‌ها، تسریع پیدا کند.

خرید کرم ضد آفتاب مناسب لک ورونیک، می‌تواند در طول فرآیند درمان، به شما کمک کند.

ضد آفتاب آبرسان

این دسته از ضدآفتاب‌ها، مناسب کسانی است که پوست آن‌ها به دلیل کم‌آبی، دهیدراته شده و طراوت و شادابی خود را از دست داده است.

ضد آفتاب ضد قرمزی

این مدل مناسب کسانی است که پوست آن‌ها به خاطر مشکلاتی مانند رزاسه، اگزما، التهاب و... دچار قرمزی شده است. در ترکیبات این محصولات از موادی استفاده شده است که به کاهش این علائم کمک می‌کنند و در عین حال بافتی سبک دارند.

انواع ضد آفتاب بر اساس شکل متریال 

این نوع ضدآفتاب‌ها با توجه به موادی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • لوسیون ضد آفتاب: ساختاری نرم با درصد بالایی از آب دارند.
  • کرم ضد آفتاب: پایه‌ای روغنی و نسبتاً چرب دارند.
  • فلوئید ضد آفتاب: محصولاتی رقیق و بر پایه آب هستند.
  • ژل ضد آفتاب: این محصولات از کرم سبک‌تر و از فلوئید غلیظ‌تر هستند.
  • اسپری ضد آفتاب: این دسته از ضدآفتاب‌ها بیشتر برای پوست چرب و حساس و پوست بدن مناسب‌اند.
  • ضد آفتاب پودری: ساختار این مدل ضد آفتاب مشابه پنکک است.

انواع ضد آفتاب بر اساس رنگدانه

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌ها در خرید ضد آفتاب، به‌خصوص برای خانم‌ها، انتخاب بین مدل‌های بی‌رنگ و رنگی است که شامل دسته‌بندی زیر است:

ضد آفتاب رنگی

این دسته حاوی رنگدانه هستند و برندهای مختلف، رنگ‌های متنوع آن را بر هر نوع پوست تولید می‌کنند. این مدل ضدآفتاب‌ها، پوشانندگی ملایمی دارند و برای آرایش‌های روزانه و سبک مناسب هستند.

اگر پوست چربی دارید، خرید کرم ضد آفتاب رنگی پوست چرب پریم، با سه رنگ بژ روشن، بژ طبیعی و برنزه را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم پوست معمولی یا خشکی دارید، کرم ضد آفتاب رنگی وچه انتخاب خوبی است.

ضد آفتاب کرم پودری

این مدل‌ها، رنگدانه‌های قوی و کاور بالایی دارند و می‌توانند جایگزین کرم پودر شوند؛ برای مثال خرید ضد آفتاب رنگی کرم پودری پرایمری سان سیف، انتخابی جذاب برای کسانی است که در کنار زیبایی به سلامت پوستشان هم اهمیت می‌دهند.

ضد آفتاب بی رنگ

یکی از پرطرفدارترین انواع ضدآفتاب‌ها، مدل‌های بی رنگ آن است؛ چرا که هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است. در ضمن اگر می‌خواهید آرایش کنید، می‌توانید روی آن‌ها کرم پودر موردعلاقه‌تان را بزنید.

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

انتخاب ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ، به سلیقه و شرایط زندگی شما بستگی دارد؛ با این حال باید بگوییم از نظر علمی، ضدآفتاب‌های رنگی می‌توانند به‌اندازه انواع بی رنگ، از پوست شما در برابر آفتاب مراقبت کنند.

اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید و باید هر 2 تا 4 ساعت یک بار، ضدآفتابتان را تمدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های بی رنگ استفاده کنید.

ضد آفتاب رنگی

انواع ضد آفتاب برای گروه‌های مختلف

ضدآفتاب‌های مختلف بر اساس جنسیت به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

بانوان

اکثر ضدآفتاب‌های موجود در بازار، هم برای بانوان و هم آقایان قابل استفاده است؛ کافی است با توجه به نوع پوستتان، گزینه مناسب را انتخاب کنید. با این حال، بانوان به خرید ضد آفتاب رنگی تمایل بیشتری دارند.

آقایان

معمولاً آقایان از اینکه روی پوستشان احساس سنگینی و چربی کنند، خوششان نمی‌آید؛ به همین خاطر، ویژگی اصلی ضدآفتاب‌های مخصوص آقایان، بافت بسیار سبک و ملایم آن‌هاست. در ضمن اکثر این دسته از محصولات، فاقد رنگ و عطر هستند. اگر دنبال تهیه ضد آفتابی مناسب هستید، خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ من پرو سی گل انتخاب خوبی است.

کودکان

مراقبت از پوست کودکان در برابر آفتاب، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین خاطر برندهای معتبر، لاین جدایی از محصولات ضد آفتاب دارند که مخصوص کودکان است و ویژگی‌های زیر را دارد:

  • SPF آن‌ها بین 30 تا 50 است؛
  • از مواد غیر شیمیایی درست شدند؛
  • فاقد مواد حساسیت‌زا و رنگ‌دانه هستند؛
  • عطر و اسانس ندارند.

پیشنهاد ما برای انتخاب محصولی با تمام فاکتورهای بالا، کرم ضد آفتاب مینرال بی رنگ کودکان مای یا لوسیون ضد آفتاب کودک ماتیلدا است.

سخن پایانی

در این مقاله انواع ضد آفتاب موجود در بازار را با توجه به دسته‌بندی‌های مختلف، بررسی کردیم. در انتها باید بگوییم مهم‌ترین نکته در انتخاب ضد آفتاب مناسب، توجه به نیازهای پوست (چروک، کم‌آبی، خشکی، لک و...) و نوع آن است.

خرید هوشمندانه و صحیح این محصول، یعنی محافظت از پوستتان در برابر دشمنی سرسخت یعنی آفتاب.

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا