داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
مصرف کافئین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد!

مصرف کافئین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد!

1403/6/25

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

مطالعه‌ای که در کنفرانس ACC Asia ۲۰۲۴ در دهلی نو ارائه شد، بر روی ۹۲ نفر از افراد بین ۱۸ تا ۴۵ سال انجام شده و نشان می‌دهد که مصرف کافئین می‌تواند ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد، که این امر به نوبه خود بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تأثیرگذار است. 

متخصصان تأکید دارند که با وجود اینکه مصرف کنترل شده‌ی کافئین می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما اکثریت افراد باید به مقدار مصرف روزانه خود توجه بیشتری داشته باشند. در این مطالعه، افرادی که بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مصرف می‌کردند، به‌ویژه آنهایی که بیش از ۶۰۰ میلی‌گرم مصرف داشتند، با مشکلاتی در تنظیم فشار خون و افزایش ضربان قلب مواجه شدند.

به‌طور کلی، این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد کافئین می‌تواند به‌عنوان یک عامل خطر برای فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی در نظر گرفته شود. بنابراین، آگاهی از میزان کافئین مصرفی و اتخاذ شیوه‌های سالم زندگی می‌تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند.

 

منبع خبری:

healthline.com

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا