داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
برای سلامت دستگاه گوارش چه مکملی بخوریم؟

برای سلامت دستگاه گوارش چه مکملی بخوریم؟

دستگاه گوارش نقش حیاتی در جذب مواد مغذی، دفع مواد زائد و عملکرد سیستم ایمنی دارد. برهم‌خوردن تعادل سیستم گوارشی ممکن است منجر به انواع مختلفی از مسائل ناراحت‌کننده و جدی شود. خوشبختانه مکمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. در این مطلب، برخی از مکمل‌های برتر توصیه‌شده برای بهبود کارکرد سیستم گوارشی را بررسی خواهیم کرد که به راحتی می‌توانید با خرید آنلاین دارو به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

سلامت دستگاه گوارش

پروبیوتیکها و تأثیر آنها بر سلامت سیستم گوارشی

شاید شناخته‌شده‌ترین مکمل‌های دستگاه گوارش، پروبیوتیک‌ها باشند. پروبیوتیک‌ها، باکتری‌ها و مخمرهای زنده‌ای هستند که برای دستگاه گوارش مفید هستند. این مواد به بازگرداندن تعادل طبیعی فلور روده کمک می‌کنند، که ممکن است به دلیل عواملی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، آنتی بیوتیک‌ها و بیماری مختل شده باشد. روده حاوی تریلیون‌ها میکروارگانیسم مفید و مضر است. پروبیوتیک‌ها برای هضم مناسب، جذب مواد مغذی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری هستند. برخی از سویه‌های پروبیوتیکی که کارایی‌شان برای سلامت روده تأیید شده است عبارت‌اند از لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و ساکارومایسس بولاردی. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های پروبیوتیک می‌توانند به کاهش انواع مشکلات گوارشی کمک کنند، از جمله:

  • سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)
  • بیماری‌های التهابی روده مانند کرون و کولیت اولسراتیو
  • اسهال مرتبط با آنتی‌بیوتیک
  • اسهال مسافرتی
  • یبوست

همچنین مشخص شده است که پروبیوتیک‌ها، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، سلامت پوست را بهبود می‌بخشند و حتی به سلامت روان کمک می‌کنند. برای تقویت عملکرد دستگاه گوارش، مصرف یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت بالا که حاوی گونه‌های متنوعی است، توصیه می‌شود.

 

آنزیم‌های گوارشی و تأثیر آن‌ها در سیستم گوارشی

دسته دیگری از مکمل‌های دستگاه گوارش که برای سلامت اندام‌های گوارشی توصیه می‌شوند، آنزیم‌های گوارشی هستند. آنزیم‌های گوارشی موادی هستند که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند تا غذاهایی را که می‌خوریم به مواد مغذی کوچکتر و قابل جذب‌تر تجزیه کنند. با افزایش سن، تولید آنزیم‌های گوارشی در بدن رو به کاستی می‌گذارد. این امر ممکن است منجر به هضم ناقص و انواع مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ، یبوست و سوء جذب مواد مغذی شود. خرید مکمل با آنزیم‌های گوارشی نظیر قرص جویدنی دایجستیو اید نچرال ورلد می‌تواند به پر کردن این شکاف و بهبود هضم کمک کند.

برخی از آنزیم‌های گوارشی کلیدی عبارتند از:

آمیلاز - کربوهیدرات‌ها را تجزیه می‌کند.

لیپاز - چربی‌ها را تجزیه می‌کند.

پروتئاز - پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند.

لاکتاز - لاکتوز را تجزیه می‌کند.

مکمل‌های آنزیمی گوارشی می‌توانند برای افراد مبتلا به شرایطی مانند عدم تحمل لاکتوز، بیماری سلیاک، بیماری کرون و پانکراتیت مفید باشند. این مکمل‌ها همچنین می‌توانند برای کسانی که از رژیم‌های غذایی محدود پیروی می‌کنند یا با کاهش آنزیم مرتبط با افزایش سن مواجه هستند، مفید باشند.

هنگام خرید مکمل‌های آنزیم گوارشی، به دنبال فرمول‌هایی باشید که حاوی مجموعه متنوعی از آنزیم‌ها هستند تا از تجزیه طیف گسترده‌ای از اجزای غذا پشتیبانی کنند.

 

مکمل دستگاه گوارش حاوی آنزیم

مکمل فیبر و تاثیر آن در سیستم گوارشی

فیبر غذایی جزء ضروری یک سیستم گوارشی سالم است. فیبر به تنظیم حرکات روده، تقویت احساس سیری، تغذیه باکتری‌های خوب و حفظ سلامت روده کمک می‌کند. متأسفانه بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود فیبر کافی دریافت نمی‌کنند. این می‌تواند به مشکلاتی مانند یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک کند. برخی از مکمل‌های دستگاه گوارش حاوی فیبر برای سلامت روده عبارت‌اند از:

  • پوسته پسیلیوم: فیبر محلول است که می‌تواند به عادی‌سازی حرکات روده و رفع یبوست کمک کند.
  • متیل سلولز: فیبر حجیم که حجم و نرمی مدفوع را افزایش می‌دهد.
  • اینولین: فیبر پری بیوتیک که باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کند.
  • گلوکومانان: یک فیبر محلول است که می‌تواند به تقویت احساس سیری و منظم بودن کمک کند. ساشه گلوکومانان یوروویتال یکی از بهترین مکمل‌های دربردارنده‌ی این فیبر و همچنین اینولین است.

هنگام مصرف مکمل‌های فیبر، مهم است که با دوزهای کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید تا از گاز، نفخ و سایر ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب نیز بسیار مهم است، زیرا فیبر برای عملکرد موثر به مایع نیاز دارد.

 

گلوتامین و تأثیر آن در سیستم گوارشی

گلوتامین یک آمینواسید است که در بدن به طور طبیعی ساخته می‌شود و نقش حیاتی در سلامت گوارش دارد. این منبع سوخت اولیه برای سلول‌هایی است که مجرای روده را پوشش می‌دهند که به انتروسیت معروف است. گلوتامین به حفظ یکپارچگی سد روده کمک می‌کند و از "نشت" ذرات غذا و سموم هضم نشده به جریان خون جلوگیری می کند. همچنین به رشد و ترمیم پوشش روده کمک می‌کند، که در شرایطی مانند بیماری التهابی روده ممکن است آسیب ببیند. تحقیقات نشان داده است که مکمل گلوتامین می‌تواند به کاهش علائم بیماری‌هایی مانند بیماری کرون، کولیت زخمی، سندرم روده نشت‌کننده کمک کند.

گلوتامین همچنین ممکن است برای تقویت عملکرد روده در طول و بعد از مصرف آنتی بیوتیک مفید باشد، زیرا آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند تعادل ظریف فلور روده را مختل کنند.

 

زنجبیل و تأثیر آن در سیستم گوارشی

زنجبیل یک ریشه دارویی قوی است که قرن‌هاست برای درمان انواع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام جینجرول است که دارای خواص ضد التهابی و ضد نفخ قوی (تسکین دهنده گاز) است.

مکمل‌ دستگاه گوارش حاوی زنجبیل از قبیل قرص روکش دار زنجبیل ومیگان دینه برای کاهش علائمی همچون تهوع و استفراغ، سوء هاضمه و دل درد، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و بیماری‌های التهابی روده مفید است. زنجبیل با افزایش تخلیه معده و تحرک روده، کاهش اسپاسم و گرفتگی روده، افزایش ترشح آنزیم گوارشی و اعمال اثرات ضد التهابی بر روی پوشش روده، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

زنجبیل به طور کلی عملکرد عالی برای دستگاه گوارش دارد؛ اما دوزهای بالا ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند سوزش سر دل یا اسهال ایجاد کند. بهتر است با دوز کمتر شروع کنید و در صورت نیاز افزایش دهید.

 

مکمل دستگاه گوارش حاوی زنجبیل

آلوئه ورا و تأثیر آن در سیستم گوارشی

آلوئه ورا، یک گیاه آبدار با سابقه طولانی در طب سنتی برای سلامت روده است. ژل موجود در داخل برگ‌های گیاه آلوئه‌ ورا حاوی ترکیبات مختلفی است که می‌تواند برای سیستم گوارش مفید باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و بهبود زخم است. این باعث می‌شود که به طور بالقوه برای تسکین شرایطی مانند بیماری التهابی روده، زخم معده و سندرم روده تحریک‌پذیر مفید باشد.

مصرف آلوئه ورا از چند جهت برای سلامت دستگاه گوارش سودمند است، از جمله:

  • کاهش التهاب در دستگاه گوارش
  • مهار رشد باکتری‌های مضر روده
  • بهبود بافت آسیب‌دیده روده
  • تنظیم عملکرد روده و کاهش احتمال یبوست

مکمل‌های دستگاه گوارش حاوی آلوئه ورا در دوزهای زیاد ممکن است باعث اسهال یا عدم تعادل الکترولیت شود. بهتر است با دوز کم شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج افزایش دهید.

 

نارون لغزنده و تاثیر آن در سیستم گوارشی

نارون اسلیپریز، یک مکمل گیاهی است که از پوست داخلی درخت نارون لغزنده به دست می‌آید و از دیرباز در طب سنتی برای تسکین و به عنوان داروی تقویت دستگاه گوارش استفاده می‌شده است. نارون لغزنده حاوی موسیلاژ است؛ ماده‌ای که با مخلوط‌شدن با آب غلیظ و نرم می‌شود. این موسیلاژ فضای داخلی مری، معده و روده را پوشش می‌دهد و از آن محافظت می‌کند و مانعی در برابر تحریک و التهاب ایجاد می‌کند.

مکمل دستگاه گوارش حاوی نارون لغزنده ممکن است برای کاهش علائم زیر مفید باشد:

  • رفلاکس اسید و سوزش سر دل
  • زخم معده
  • بیماری‌های التهابی روده
  • اسهال و یبوست

نارون لغزنده علاوه بر خواص تسکین‌دهنده و محافظتی، حاوی آنتی اکسیدان‌هاست و ممکن است اثرات پربیوتیکی داشته باشد که باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کند.

این ماده ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. قبل از استفاده از نارون لغزنده، به ویژه برای مشکلات گوارشی مزمن یا شدید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

 

کلام آخر

همانطور که گفته شد حفظ یک سیستم گوارشی سالم برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. خوشبختانه، تعدادی مکمل دستگاه گوارش با کیفیت بالا وجود دارد که می‌تواند موجب بهبود سلامت اندام‌های گوارشی شود. از پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌های گوارشی گرفته تا فیبر، گلوتامین، زنجبیل، آلوئه ورا و نارون لغزنده، این مکمل‌ها می‌توانند به رفع انواع نگرانی‌های گوارشی کمک کنند. با گنجاندن مکمل‌های مناسب در برنامه روزانه خود، می‌توانید جذب بهتر مواد مغذی، منظم بودن و عملکرد سیستم ایمنی بدن خود را ارتقا دهید. مانند هر مکمل دیگری، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر یک وضعیت پزشکی خاص نیز دارید و همچنین برای خرید آنلاین دارو، حتماً در نظر داشته باشید که به داروخانه‌های آنلاین معتبر رجوع کنید. با دوزهای کم شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج افزایش دهید. با رژیم مکمل گوارشی مناسب، می‌توانید نقش مهمی در حفظ دستگاه گوارش شاد و سالم داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در کنار استفاده از این مکمل ها برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی خود، رژیم غذایی سالم و ورزش را نیز اضافه کنید تا بتوانید به صورت کلی بدنی سالم داشته باشید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا