داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
برای تپش قلب چی بخوریم؟

برای تپش قلب چی بخوریم؟

1403/4/14

زندگی هرروزه‌ی ما نوسان بسیاری دارد. این نوسان‌ها باعث می‌شود تا عملکرد بدنمان دچار چالش شود. از دستگاه گوارشی گرفته تا مغز و اعصاب و قلب و عروق، همگی می‌توانند در معرض آسیب‌ها و بیماری‌های گوناگون باشند. قلب، به‌عنوان مهم‌ترین عضو حیاتی بدن، به‌دلیل افزایش استرس و تنش می‌تواند دچار بیماری تپش قلب شود. «برای تپش قلب چی بخوریم؟» سوالی است که بسیاری از افراد در سنین مختلف در جستجوی پاسخ آن هستند؛ چراکه تپش قلب، فقط بیماری پیرمردها و پیرزن‌ها نیست و جوانان نیز در معرض این عارضه‌ی شایع قرار دارند. در این مقاله شما را با مکمل‌های قلب و عروق مناسب برای بهبود عملکرد قلب و بهترین قرص تپش قلب آشنا می‌کنیم.

مکمل قلب و عروق

قلب همچون یک عضله عمل می‌کند. وقتی می‌خواهید عضله‌های بدن را قوی کنید، ورزش می‌کنید و به باشگاه می‌روید و در کنار آن، از مکمل‌های تقویتی برای عضله‌سازی استفاده می‌کنید. برای قلب هم وضعیت یکسان است. برای داشتن قلبی که سال‌های سال برای شما وظیفه خون‌رسانی را به‌خوبی انجام دهد. باید علاوه‌بر داشتن زندگی سالم و پرهیزهای غذایی، از مکمل تقویتی نیز استفاده کنید. داروخانه آنلاین زیوش با داشتن سبد محصولات متنوعی از انواع مکمل‌های قلب و عروق، به وضعیت سلامت قلب شما کمک می‌کند. شما می‌توانید برای خرید مکمل قلب و عروق، زیوش را انتخاب کنید. با استفاده از این مکمل‌ها به تقویت سیستم قلب و عروق و کاهش تپش قلب خود کمک کنید. در ادامه با انواع این مکمل‌ها، بهترین قرص تپش قلب و ویتامین برای تپش قلب آشنا می‌شوید.

کپسول عصاره میوه کرنبری

میوه کرنبری یا همان توت خرس خواص پزشکی بسیاری دارد. این میوه به‌صورت خام یا کپسول استفاده می‌شود. کپسول گیاهی آن از عصاره این میوه گرفته شده که در بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است. همچنین باتوجه به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن برای عفونت‌های ادراری نیز توصیه می‌شود.

میوه کرنبری

کپسول امگا3

نام امگا3 همنشین ماهی‌های دریاست. این کپسول توسط برخی پزشکان به‌عنوان ویتامین برای تپش قلب برای مراجعان تجویز می‌شود. امگا3 از روغن ماهی گرفته شده است و تأثیر زیادی بر کاهش تری‌گلیسرید و فشار خون دارد. مصرف اسید چرب امگا3 به کاهش عارضه تپش قلب کمک کرده و می‌تواند بهترین قرص تپش قلب باشد.

کپسول کوآنزیم Q10

در تحقیقات پزشکی، نام کوآنزیم Q10 همنشین بهبود بیماری‌های قلبی است. این ماده به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد اما برای جلوگیری از انواع سرطان و بیماری‌هایی نظیر تپش قلب، به‌عنوان مکمل قلبی و عروقی توصیه می‌شود. این ماده در گوشت گاو و کلم بروکلی یافت می‌شود. همچنین در داروسازی، ترکیبی از کپسول امگا3 و کوآنزیم Q10 نیز ساخته شده است که دو آنتی‌اکسیدان مهم برای سلامت انسان بوده و با کمک به سیستم قلبی و عروقی بدن، بتواند بهترین قرص تپش قلب باشد.

کپسول لیکوپن

لیکوپن ترکیبی شیمیایی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین نقش مهمی در عملکرد قلب داشته و بر تنظیم فشار خون انسان موثر است. لیکوپن خاصیت پیشگیری از تجمع لخته در عروق را دارد و در نتیجه برای بیماری‌های قلبی مفید است.  این ماده شیمیایی در قالب کپسول به‌عنوان مکمل غذایی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

محلول دیومگ

ترکیبی از ویتامین D3، ویتامین A، ویتامین E و امگا 3 در محلول دیومگ وجود دارد. این محلول اگر تنها یک گزینه پیش روی شما گذاشته باشد، آن گزینه سلامتی است. کاهش التهاب بدن و حفظ سلامت قلب و عروق دو کارکردی است که برای این محلول خوراکی دیومگ ذکر می‌کنند. این محلول را همراه با وعده‌ی غذایی میل می‌کنند و به‌عنوان مکمل ویتامین برای تپش قلب قابل استفاده است. همچنین مصرف این محلول برای کاهش کلسترول طبق دستور پزشک مناسب است.

مکمل های مناسب برای تپش قلب

قرص ال‌کارنتین

نام مکمل ال‌کارنتین را بیشتر برای بدنسازی شنیده‌اید. از این مکمل برای تأمین انرژی لازم برای ورزش استفاده می‌شود. ال‌کارنتین یکی از زیرشاخه‌های آمینواسیدهاست که وظیفه بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن و سیستم قلبی و عروقی را برعهده دارند. کارکرد ال‌کارنتین به‌مانند ویتامین است و نقش عمده‌ی آن تولید انرژی است. البته این ماده به کاهش فشار خون و در نتیجه تپش قلب کمک می‌کند و باعث کاهش خطر ابتلا به اختلالات قلبی و عروقی می‌شود. به‌همین دلیل این مکمل شبه‌ویتامین، بهترین قرص تپش قلب است که به‌عنوان ویتامین برای تپش قلب نیز از آن استفاده می‌شود.

قرص ال‌آرژینین

یکی دیگر از اسیدآمینه‌های مهم برای بدن انسان، آرژینین است. این آمینواسید  به ساخت پروتئین در بدن کمک می‌کند و برای عضله‌سازی مفید است. کاربرد اصلی ال‌آرژنین برای سیستم قلب و عروق بدن، به‌راه‌انداختن جریان خون در رگ‌ها از طریق گشادسازی این عروق است. بنابراین کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی از جمله فواید مصرف مکمل ال‌آرژینین است.

قرص کیتوزان

به‌طورکلی، یکی از دلایل عمده‌ی عارضه‌های قلبی، بالابودن سطح کلسترول و تری‌گلیسرید است. کیتوزان مانند ال‌کارنتین، به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند. از جمله تأثیراتی که این قرص بر بدن انسان دارد، می‌توان به بهبود عملکرد و سلامت قلب و عروق، مغز و کاهش وزن اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود اگر کسی آن را به‌عنوان بهترین قرص تپش قلب به شما معرفی کرد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید، چرا که کیتوزان برای کسانی که به بتاهیدروکسی(یک نوع ترکیب شیمیایی) حساسیت دارند، مناسب نیست.

قرص چای سبز

وقتی نام چای سبز را می‌شنوید، ناخودآگاه واژه سلامتی به ذهنتان خطور می‌کند. چای سبز یکی از انواع چای است که پیش از اکسیده‌شدن برگ چای از آن استفاده می‌شود. چای سبز خواص فراوانی دارد که از جمله می‌توان به ضدالتهاب‌بودن آن اشاره کرد. قرص چای سبز که از عصاره این چای گرفته شده است، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید می‌شود. در نتیجه، استفاده از این مکمل قلب و عروق، می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند که کاهش تپش قلب یکی از آن‌هاست.

قرص چای سبز

قرص استئوکینون

یکی از مکمل‌های مهم کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان، قرص استئوکینون است. اما این قرص علاوه‌بر کلسیم، حاوی ویتامین D و ویتامین K بوده و باتوجه به تأثیر ویتامین K در جلوگیری از جمع‌شدن رسوبات در عروق قلبی از یک‌سو و تأثیر ویتامین D بر سلامت قلب از سوی دیگر، می‌توان به اثرگذاری این مکمل در کاهش فشار خون پی برد. این قرص به‌عنوان ویتامین برای تپش قلب قابل استفاده بوده هرچند بهترین قرص تپش قلب که کارکرد اصلی آن کاهش تپش قلب باشد، نیست.

ویتامین‌های مناسب برای کاهش تپش قلب

عملکرد نامنظم قلب روی فعالیت روزانه تأثیر منفی می‌گذارد. ویتامین‌ها روی عملکرد قلب شما تأثیرگذار است. ویتامین‌ها برای اعمال حیاتی بدن انسان و سلامتی آن ضروری است. کمبود یا نبود ویتامین در بدن، دلیل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی است. در ادامه با انواع ویتامین برای تپش قلب آشنا می‌شوید که برای عملکرد قلب مفید است.

ویتامین B12

یکی از علل ضربان قلب نامنظم، کمبود این ویتامین در بدن است. ویتامین B12 یکی از عوامل تولید گلبول قرمز در بدن است. نبود آن باعث نارسایی در رسیدن اکسیژن به عضله‌ی قلب شده و در نهایت آسیب به قلب و افزایش تپش قلب می‌شود. اغلب قرص‌هایی که دارای این ویتامین هستند، به‌عنوان بهترین قرص تپش قلب معرفی می‌شوند؛ اگرچه نظر پزشک در این مورد برای هرکس ملاک است.

ویتامین B3

یکی دیگر از علل بیماری‌های قلبی، کمبود این ویتامین در بدن است. ویتامین B3 به حرکت خون به سمت قلب کمک می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. ویتامین B3 یک ویتامین برای تپش قلب بوده که در مواد غذایی مانند ماهی سالمون، کره بادام‌زمینی، باقلا، قهوه و ... یافت می‌شود.

ویتامین E

تأثیر این ویتامین برای افزایش عملکرد صحیح قلب مهم است. اگر به‌دنبال بهترین قرص تپش قلب هستید، به احتمال زیاد در مکمل‌هایی که پیدا می‌کنید، نام ویتامین E در آن‌ها یافت می‌شود. کمبود این ویتامین در بدن باعث تپش قلب می‌شود. پس توصیه می‌شود اگر قصد مصرف مکمل حاوی این ویتامین را دارید، با مشورت پزشک میزان معینی از آن را مصرف کنید.

ویتامین های لازم برای تپش قلب

ویتامین D

کمترکسی است که نام این ویتامین را نشنیده باشد. ویتامین D بیشتر از طریق نورآفتاب، زرده‌ی تخم‌مرغ و جگر گاو جذب بدن می‌شود. از آنجایی که اکثر افراد دچار کمبود این ویتامین حیاتی در بدن هستند، از قرص‌هایی که حاوی آن است، استفاده می‌کنند. یکی از دلایل تپش قلب، عدم جذب کلسیم است، ویتامین D به جذب این ماده کمک کرده و در نتیجه به کاهش تپش قلب کمک می‌کند. این ویژگی در ویتامین D، آن را به انتخاب مناسب ویتامین برای تپش قلب تبدیل کرده است.

ویتامین C

پرتقال، کیوی، سبزیجات، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و انواع مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. اگر این ویتامین را در رژیم غذایی خود دارید و مراعات غذایی می‌کنید، باید به شما یگوییم که از نارسایی‌های قلبی بسیار فاصله دارید، چراکه ویتامین C یک ویتامین برای تپش قلب و مبارزه با آن است و در نتیجه توصیه می‌شود از مکمل‌های غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید.

دیگر برای تپش قلب چه بخوریم؟

آب سرد پیش از ورزش، موز، عسل و لیمو نیز به کاهش تپش قلب کمک می‌کند. نوشیدن آب سرد قبل از ورزش باعث می‌شود به قلب فشار وارد شده و ریتم آن به حالت طبیعی خود برگردد. موز هم به‌عنوان منبعی غنی از پتاسیم به بهبود عملکرد قلب کمک کرده و به‌عنوان بهترین قرص تپش قلب عمل می‌کند؛ هرچند باید برای مصرف آن در این مورد با پزشک مشورت کرد. از سوی دیگر، ترکیب آب، عسل و لیمو نیز به درمان تپش قلب مخصوصاً در حالت ناشتا کمک بسزایی می‌کند.

جمع‌بندی

توجه به سلامتی برای هرکس اهمیت زیادی دارد. این که چه‌چیزی را بخوریم و چه‌چیزی را نخوریم برای هرکسی دغدغه است. در این مقاله تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که «برای تپش قلب چی بخوریم؟» و به این موضوع بپردازیم که بهترین قرص تپش قلب چیست. ما در گروه تولید محتوای زیوش، در این مقاله به بررسی انواع ویتامین برای تپش قلب پرداختیم تا بتوانید آشنایی نسبتاً خوبی با آن‌ها داشته باشید. توصیه می‌شود برای مصرف هریک از انواع مکمل قلب و عروق، حتماً از راهنمایی و مشورت پزشک‌های متخصص بهره بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا