داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
14 نکته روزمره مهم بهداشتی برای آقایان |‌ هر چیزی که باید از بهداشت مردان بدانید.

14 نکته روزمره مهم بهداشتی برای آقایان |‌ هر چیزی که باید از بهداشت مردان بدانید.

1403/3/12

مهمترین نکات بهداشتی برای آقایان، یک مجموعه ارزشمند از راهکارها و راهنمایی‌هایی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا به بهترین نحو سلامت خود را حفظ کنند.

در دنیای پرتلاش و پر تنش کنونی، مراقبت از سلامت و بهداشت فرصتی برای بازیابی انرژی و تعادل در زندگی است. آقایان، با همه فشارها و مسئولیت‌هایی که بر دوش خود می‌کشند، مستحق یک سلامتی بی‌نقص هستند. از تغذیه خوب و ورزش منظم گرفته تا مدیریت استرس و اهمیت خواب کافی، همه این جنبه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در بهترین شرایط، حال و روحیه خود را حفظ کنند.

در واقع بهداشت آقایان، کلیدی برای بهبود کیفیت زندگی و رسیدن به بالاترین سطح انرژی و خوشبختی است. در این مطلب ما قصد داریم به بررسی مهمترین نکات بهداشتی برای آقایان بپردازیم تا با انجام اقدامات کوچک روزانه، به بهبود سلامت و کیفیت زندگی خود کمک کنند.

مهمترین نکات بهداشتی آقایان

آقایان برای حفظ بهداشت و سلامت خود باید نکات مختلفی را در نظر بگیرند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

حفظ نظافت پوست

حفظ نظافت پوست یکی از مهمترین نکات بهداشتی آقایان محسوب می‌شود. هرچند که مردان در مقایسه با زنان پوست ضخیم‌تری دارند، اما نباید نسبت به بهداشت فردی خود بی‌تفاوت باشند. پوست بزرگترین عضو بدن به شمار می‌رود و عدم توجه به سلامت آن شرایطی مستعدی را برای رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها فراهم می‌کند.

به این ترتیب با ایجاد کوچکترین خراش و بریدگی آلودگی‌ها به داخل پوست راه پیدا می‌کنند و منجر به بروز حساسیت‌های پوستی، خارش، درد و… می‌شوند‌. حتی در صورت ایجاد برش‌های عمیق روی سطح پوست، این آلودگی‌ها به داخل خون راه پیدا می‌کنند و در نهایت جان انسان را به خطر می‌اندازند. 

از این‌رو باید گفت که خرید محصولات مراقبت پوست آقایان و استفاده صحیح از آن‌ها، نقش بسیار موثری در حفظ سلامت پوست و بدن دارد.  

 

 

شست و شوی مرتب پاها

در روتین بهداشتی آقایان شستشوی پاها اهمیت زیادی دارد، اما متاسفانه ۲۹ درصد آقایان مخصوصاً ورزشکاران به دلیل عدم توجه به بهداشت پاهای خود به قارچ پا مبتلا می‌شوند. آقایان باید هر روز یک بار به ویژه پس از باشگاه، پاهای خود را با صابون بشویند و خشک کنند. عدم توجه به درمان قارچ پا موجب متورم شدن ناخن‌ها و ترک خوردن پا می‌شود‌.

 

شست و شوی دست‌ها

تنها ۷۸ درصد آقایان به صورت مرتب و پس از آلوده‌شدن دست‌های خود را می‌شویند. متأسفانه همین دلیل باعث می‌شود که مردان در مقایسه با خانم‌ها بیشتر در معرض بیماری‌های گوارشی و تنفسی قرار دارند. از این‌رو یکی از نکات بهداشتی آقایان، شست و شوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه پس تماس با آلودگی‌ها است.

مایعی که از غدد عرق ترشح می‌شود، روغنی است و به دلیل تماس با باکتری‌ها و دیگر آلودگی‌های محیطی، بوی بدی ایجاد می‌کند. بدون شک این بوی بد علاوه بر فرد، اطرافیان را هم آزار خواهد داد. آقایان باید جهت رفع بوی بد ناشی از عرق زیر بغل، به صورت مرتب دوش بگیرند و بدن خود را با آب و صابون مناسب شست و شو دهند.

 

شست و شو و خشک کردن آلت تناسلی

شست و شو و خشک‌کردن آلت تناسلی یکی از مهمترین نکات بهداشتی آقایان است که با بهداشت جنسی آن‌ها ارتباط نزدیکی دارد. در واقع مردان برای حفظ بهداشت فردی و جنسی خود بایستی حداقل روزی یک بار آلت تناسلی خود را بشویند و خشک کنند.

همچین آقایان باید پس از عرق کردن آلت تناسلی خود، آن را کاملاً خشک کنند، در غیر این صورت دستگاه تناسلی آن‌ها در معرض عفونت قرار خواهد گرفت. همچنین قبل از برقراری رابطه جنسی برای حفظ سلامت شریک زندگی خود، باید آلت تناسلی خود را بشویند و سپس آن را خشک کنند.

 

توجه به بهداشت لباس زیر

یکی دیگر از مهم‌‌ترین نکته‌های بهداشت آقایان، استفاده از لباس زیر تمیز و بهداشتی است. مردان نیز همانند زنان جهت حفظ بهداشت فردی و همچنین سلامت خود باید هر روزه لباس زیر خود را عوض کنند. 

آقایان با انجام این کار کمتر در معرض بروز حساسیت، عفونت و بوی بد قرار خواهند گرفت. همچنین باید پس از ورزش و فعالیت بدنی شدید و قرار گرفتن در معرض تعریق، لباس زیر خود را عوض کنند. ناگفته نماند که بهترین جنس لباس زیر برای مردان کتان است.

 

توجه به بهداشت زیر بغ

عرق زیر بغل موجب ایجاد خارش، بوی بد و ایجاد لک روی لباس می‌شود‌. بدن انسان به طور معمول ۲ الی ۴ میلیون غدد عرق دارد و بسیاری از این غدد نیز در زیر بغل قرار دارند؛ بنابراین آقایان برای حفظ بهداشت زیر بغل خود باید، نکات مختلفی را در نظر بگیرند.

به عنوان مثال آقایان باید به صورت مرتب موهای زیر بغل خود را کوتاه کنند و پس از انجام فعالیت‌هایی بدنی دوش بگیرند. پس از حمام نیز باید زیر بغل خود را کامل خشک کنند. در فصول گرم سال زیر بغل بیشتر در معرض تعریق قرار دارد و آقایان باید بیشتر به نظافت زیر بغل خود اهمیت بدهند. 

 

توجه به سلامت جنسی 

دیگر نکته مهم در روتین بهداشتی آقایان توجه به سلامت جنسی است. برای این منظور آقایان باید هرچند وقت یک‌بار آلت تناسلی خود را چک کنند و در صورت مشاهده هرگونه حالت نامتعادل نظیر زگیل، زخم، قرمزی، التهاب، درد و… به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

 

انجام معاینه‌های دوره‌ای

یکی دیگر از مهمترین نکات بهداشتی آقایان، مراجعه به پزشک متخصص برای انجام معاینه‌های دوره‌ای است. همه آقایان باید حداقل سالی یک بار برای بررسی سلامت خود به پزشک مراجعه کند. همچنین آقایان متاهل یا آقایانی که رابطه  جنسی دارند، برای حفظ بهداشت فردی و جنسی خود باید سالی یک بار تست‌های STD را انجام دهند.

 

پوشیدن لباس‌های گشاد

در ادامه معرفی مهم‌ترین نکات بهداشتی آقایان به یک نکته بسیار مهم می‌رسیم. استفاده از لباس‌های راحت و گشاد روشی بسیار عالی برای جلوگیری از ایجاد عفونت است. استفاده از لباس‌های تنگ و گرم علاوه‌بر افزایش احتمال عفونت، بر باروری آقایان نیز تاثیر می‌گذارد.

 

مراقبت از پوست در برابر نور خورشید

آقایانی که می‌خواهند همیشه ظاهری مرتب، جذاب و آراسته داشته باشند، باید به حفظ سلامت پوست و موی خود نیز اهمیت دهند. به عنوان مثال خرید کرم روز و استفاده مرتب از آن، علاوه‌بر حفظ جوانی، روی زیبایی و جذابیت چهره آقایان تاثیر زیادی دارد.

مردانی که به دلیل شرایط کاری مجبور هستند در طول روز ساعات زیادی در مجاورت نور خورشید باشند، باید برای حفظ سلامت و زیبای چهره خود خرید ضد آفتاب بی رنگ را هم در برنامه خود قرار دهند. کرم ضد آفتاب به عنوان یک لایه حفاظتی، نقش بسیار موثری در مراقبت از پوست در برابر  اشعه ماوراء بنفش خورشید دارد.

 

بهداشت مو

برخی از آقایان هر روز موهای خود را با شامپو می‌شویند و احساس می‌کنند که کار درستی را انجام می‌دهند. با اینکه محافظت از مو کار بسیار خوبی است، اما باید گفت که شست و شوی مداوم موها کار اشتباهی است و موجب از بین رفتن چربی‌های ضروری مو و درنتیجه خشکی آن می‌شود‌.

افراد عادی باید با شامپوی مناسب هر هفته ۳ بار موهای خود را بشویند. ناگفته نماند که هنگام خرید محصولات بهداشتی نظیر شامپو و صابون، حتما بایستی محصولات سازگار با پوست و موی خود را انتخاب کنید. 

 

توجه به بهداشت دهان، دندان و لثه

توجه به بهداشت دهان و دندان از دیگر نکات بهداشتی آقایان به شمار می‌رود. مردان برای حفظ بهداشت دهان و دندان خود باید پس از هر وعده غذایی مسواک زده و نخ دندان بکشند، زیرا باقی مانده مواد غذایی در بین دندان‌ها منجر به تولید اسید و آسیب رسیدن به لثه و دندان می‌شود.  طبیعتا آسیب رسیدن به لثه و دندان عفونت‌های مختلف را به همراه دارد. 

عفونت دهان و دندان علاوه‌ بر بدبو کردن دهان، منجر به بروز بیماری‌های خطرناک دیگر نیز می‌شود‌. در ضمن مردانی که دچار عفونت دهان و دندان هستند، ۳ برابر بیشتر از دیگر مردان در معرض اختلالات نعوظ قرار دارند.  آقایان با خرید محصولات بهداشت دهان و دندان می‌توانند از انواع عفونت‌ها جلوگیری کنند.

 

بهداشت گوش‌ها

متأسفانه برخی از آقایان عادت دارند بعد از استحمام گوش‌های‌شان را با گوش پاک‌کن پاک کنند. باید گفت که در روتین بهداشتی آقایان این کار اشتباه است و نباید انجام شود. 

فرو بردن گوش‌پاک‌کن به داخل گوش ممکن است موجب سوراخ‌شدن پرده گوش شود‌. به‌جای گوش پاک کن بهتر است داخل گوش‌ها را با حوله به آرامی خشک کنید.

 

بهداشت کمر

متاسفانه بسیاری از آقایان نسبت به بهداشت کمر خود بی تفاوت هستند. برای حفظ بهداشت کمر و از بین بردن چربی‌های اضافی و سلول‌های مرده این قسمت، باید در هر بار استحمام، این قسمت از بدن را با استفاده از یک لیف بلند بطور کامل شستشو دهید.

 

بهترین راه برای خرید لوازم بهداشتی آقایان

در این مطلب نکات بهداشتی آقایان مطرح شد و اقداماتی که در روتین بهداشتی آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند، عنوان شدند. در صورتی که می‌خواهید برای رعایت روتین بهداشتی از بهترین لوازم آرایشی استفاده کنید، مراجعه به داروخانه اینترنتی یک گزینه آسان به شمار می‌آید. 

داروخانه آنلاین زیوش یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین داروخانه‌های آنلاین است که بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات بهداشتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای خرید لوازم بهداشتی اورجینال کافی است به به سایت zeevash.ir بروید و در آنجا محصولات موردنظرتان را سفارش دهید. 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا