داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده را بشناسید

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده را بشناسید

کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده نقش مهمی را در حفظ سلامت و زیبایی پوست ایفا می‌کنند، اما دارای تفاوت‌هایی قابل توجهی در هدف استفاده و نحوه عملکرد هستند. شناخت تفاوت آبرسان و مرطوب‌کننده و درک درست آن‌ها برای انتخاب یک محصول مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. کرم‌های آبرسان به حفظ و بهبود میزان آب در سلول‌ها کمک کرده و از خشکی و کاهش رطوبت پوست جلوگیری می‌کنند. در مقابل کرم‌های مرطوب‌کننده با تامین رطوبت بیشتر در لایه‌های خارجی پوست به نرمی و انعطاف پوست کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب، تفاوت‌ کرم آبرسان و مرطوب‌کننده را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با درک تفاوت آنها بتوانید محصول متناسب با نیاز پوست خود را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

کرم آبرسان چیست‎؟

کرم آبرسان یک محصول مراقبت از پوست است که به منظور تأمین و حفظ رطوبت موردنیاز پوست استفاده می‌شود و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. خشکی پوست با علائمی همچون پوسته‌پوسته شدن، خشن شدن بافت، خارش یا سوزش همراه است که ظاهر پوست به خصوص پوست صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کرم‌ آبرسان حاوی مواد مرطوب‌کننده است که تونایی پوست در جذب و حفظ رطوبت را افزایش می‌دهد. هیدراتاسیون (عمل جذب رطوبت از هوا) تاثیر به‌سزایی بر حفظ آب موجود در سلول‌ها دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا پوست شما توانمندی بالاتری در جذب رطوبت و حفظ آن را داشته باشد. این فرآیند، آب را به سلول‌ها منتقل کرده و بر لایه‌های عمیق پوست تاثیر می‌گذارد و در نتیجه، پوست شما هیدراته، نرم‌تر و روشن‌تر خواهد شد. استفاده از کرم آبرسان همچنین از بروز زودهنگام علائم پیری نیز جلوگیری می‌کند. هیالورونیک اسید، ماده اصلی موجود در ترکیبات کرم‌ آبرسان است که آن را به محصولی مفید برای پوست‌های خشک و دهیدراته تبدیل کرده است. بنابراین اگر از خشکی پوست خود رنج می‌برید، حتما از کرم آبرسان استفاده کنید.

مزایای کرم آبرسان

استفاده از کرم آبرسان یکی از مراحل اصلی در روتین مراقبت از پوست است. کرم‌های آبرسان دارای فواید و مزایای بسیاری هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل:

  • تأمین و حفظ رطوبت پوست: کرم آبرسان با افزایش رطوبت پوست به بهبود علائم خشکی و جلوگیری از بروز آنها کمک می‌کند.
  • افزایش نرمی و انعطاف پوست: کرم آبرسان با تامین رطوبت موردنیاز پوست، به افزایش نرمی و انعطاف‌پذیری آن کمک می‌کند. استفاده از این محصول موجب جلوگیری از بروز علائم پیری زودرس همچون چین و چروک شده و به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می‌کند.
  • پیشگیری از تحریکات خارجی: مصرف کرم آبرسان از بروز آسیب‌های مرتبط با تحریکات خارجی مانند باد، سرما یا گرما محافظت کرده و پوست را در برابر عوامل محیطی مختلف مقاوم می‌سازد.
  • مناسب برای پوست‌های خشک: کرم آبرسان برای افراد دارای پوست‌های خشک و کم‌آب، گزینه بسیار مناسبی است که به بهبود وضعیت پوست آنان کمک بسیاری می‌کند.
  • قابل استفاده به عنوان پایه زیر آرایش: کرم‌های آبرسان می‌توانند به عنوان پایه مناسب برای زیر آرایش عمل کنند و موجب افزایش ماندگاری مواد آرایشی همچون کرم و پنکیک شوند.
  • کاهش التهاب: استفاده از کرم‌های آبرسان موجب تسکین پوست‌های حساس شده و از بروز علائمی همچون قرمزی، خارش و جوش جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده چیست؟

کرم مرطوب‌کننده یک محصول مراقبت از پوست است که با هدف افزایش میزان رطوبت به پوست و حفظ نرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرم‌های مرطوب‌کننده به عنوان یک لایه محافظ برای پوست عمل می‌کنند و کارکرد اصلی آن‌ها جلوگیری از تبخیر آب موجود در بافت‌های پوست است. این کرم‌ها معمولاً حاوی موادی مانند گلیسرین و روغن‌های مرطوب‌کننده مانند روغن آووکادو یا روغن جوجوبا هستند. مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده به پیشگیری از خشکی پوست، افزایش نرمی و حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند. این محصولات برای استفاده روزانه یا در شرایطی که پوست به رطوبت اضافی نیاز دارد، بسیار مفید هستند. کرم مرطوب‌کننده علاوه بر افزایش رطوبت پوست همچنین می‌تواند مواد مغذی و سایر نرم‌کننده‌های موردنیاز پوست را نیز فراهم کند.

مزایای کرم مرطوب‌کننده

کرم‌های مرطوب کننده با افزایش سطح رطوبت پوست به تقویت بخش‌های مختلف پوست و افزایش نرمی آن کمک می‌کنند. این کرم‌ها حاوی مواد مغذی و نرم‌کننده‌های مفید همچون روغن‌ها هستند که هریک از آنها دارای فواید بسیاری برای پوست هستند. اما به‌طور کلی مزایای استفاده از کرم مرطوب‌کننده عبارتند از:

  • افزایش رطوبت پوست: کرم مرطوب کننده با افزایش میزان رطوبت پوست باعث حفظ رطوبت طبیعی و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد.
  • نرمی و انعطاف پوست: مصرف کرم‌های مرطوب کننده به دلیل دارا بودن روغن‌های طبیعی باعث افزایش نرمی و انعطاف پوست می‌شود و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.
  • کاهش خشکی و ترک‌ها: این کرم‌ها به خصوص برای پوست‌های خشک، ترک‌ها و خشکی پوست را کاهش می‌دهند و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کنند.
  • حاوی مواد مغذی: بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی مواد مغذی همچون ویتامین‌ها و روغن‌های مفید برای پوست هستند که به سلامت و زیبایی آن کمک می‌کنند.
  • مناسب برای استفاده روزانه: این کرم‌ها به عنوان یک بخش اساسی از روتین مراقبت از پوست به خصوص برای استفاده روزانه و پس از شست‌وشوهای روزانه مناسب هستند.

تفاوت آبرسان و مرطوب‌کننده چیست؟

مراقبت صحیح و اصولی از پوست نقش مهمی را در حفظ سلامت پوستی ایفا می‌کند. با این حال، محصولات مراقبت از پوست عملکردهای متفاوتی دارند که باید متناسب با نیاز پوست انتخاب شوند. کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده‌ پوست دو محصول مهم مراقبت از پوست هستند که اغلب به‌جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت آبرسان و مرطوب‌کننده در ساختار و هدف اصلی آن‌ها است. کرم‌های مرطوب‌کننده با تامین و افزایش مقدار روغن‌های طبیعی که در پوست وجود دارد، پوست را نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. از سوی دیگر کرم‌های آبرسان با استفاده از اسید هیالورونیک، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و اثرات چشمگیر و سریعی بر روشنایی و شادابی پوست ایجاد می‌کند. کرم آبرسان برای ترمیم پوست در سطح سلولی طراحی شده و در عین حال بر طیف وسیعی از عوامل مرتبط با سلامت پوست نیز تاثیر می‌گذارد. از دیگر تفاوت‌های آبرسان و مرطوب‌کننده می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میزان جذب: کرم‌های آبرسان معمولا بر پایه آب یا روغن سبک هستند و به سرعت جذب پوست می‌شوند. بافت سبک این کرم‌ها اجازه می‌دهد تا مواد فعال آن به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند. اما مرطوب‌کننده‌ها دارای مولکول‌های بزرگ‌تری هستند، بنابراین به اپیدرم یا لایه سطحی پوست نفوذ نمی‌‎کنند. مزیت اصلی کرم مرطوب کننده این است که سطح پوست را پوشش می‌دهد و مانع از بین رفتن رطوبت و مواد مغذی آن می‌شوند.
  • کاربرد: کرم‌های مرطوب‌کننده‌ به منظور حفظ میزان رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. درحالی که کرم آبرسان با هدف آبرسانی عمیق به سلول‌های پوستی و حفظ طراوت و هیدراته کردن پوست استفاده می‌شوند.
  • قوام: کرم‌های آبرسان به طور کلی قوام نازکی دارند و می‌توانند با سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شوند. اما مرطوب‌کننده‌ها عموما قوام ضخیم‌تری دارند و روی سطح پوست به عنوان آخرین لایه روتین پوستی اعمال می‌شوند.
  • نحوه استفاده: کرم مرطوب‌کننده یکی از محصولات اساسی مراقبت از پوست است و باید به منظور افزایش نرمی و لطافت پوست مورد استفاده قرار گیرد. اما کرم آبرسان دارای خاصیت آبرسانی قوی است که برای پوست‌های خشک و دهیتراته مناسب است و پوست شما را عمیقا مرطوب خواهد کرد.

جمع بندی

برای محافظت از پوست و حفظ سلامت آن محصولات متعددی همچون ماسک‌های صورت، تونرها، روغن‌ها وجود دارند که دارای عملکرد مختلفی هستند و درک تفاوت میان آنها نیز کمی دشوار است. با این حال، ضروریات روتین مراقبت از پوست هرگز تغییر نمی‌کند. کرم‌های مرطوب‌کننده و کرم‌های آبرسان از جمله محصولات مراقبت از پوست هستند که استفاده از آنها برای هر فردی ضروری است. کرم آبرسان به منظور تأمین رطوبت پوست و بهبود حالت هیدراته آن استفاده می‌شود. در حالی که کرم مرطوب‌کننده علاوه بر افزایش رطوبت، می‌تواند مواد مغذی موردنیاز پوست را تامین کرده و باعث افزایش نرمی و لطافت آن شود. در کل، هر دو محصول به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند، اما تفاوت‌ آبرسان و مرطوب‌کننده در ترکیبات و اهداف کاربردی آن‌هاست. به یاد داشته باشید که نیاز هر پوست متفاوت است، بنابراین داشتن یک روتین صحیح مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. اگر به دنبال خرید کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده با کیفیت هستید، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌های آنلاین اقدام کنید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا