داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
اوزمپیک و رفع نگرانی درباره ابتلا به زوال عقل

اوزمپیک و رفع نگرانی درباره ابتلا به زوال عقل

1403/4/24

طبق مطالعه‌ای که در مجله‌ی eClinicalMedicine منتشر شده است، داروی اوزمپیک یا سماگلوتاید نه تنها خطر بیماری‌های اعصاب و روان مانند اضطراب و افسردگی و زوال عقل را بالا نمی‌برد، بلکه مصرف آن خطر ابتلا به زوال عقل و همچنین وابستگی به نیکوتین را کاهش می‌دهد.


اوزمپیک یا سماگلوتاید ابتدا برای درمان دیابت نوع 2 طراحی شد، اما بعد از مدتی، با نام تجاری Wegovy برای کاهش وزن نیز تأییدیه گرفت. این دارو به عنوان تنظیم‌کننده‌ی انسولین عمل می‌کند؛ یعنی کمک می‌کند زمانی که سطح قند خون بدن بالاست، پانکراس مقدار مناسبی انسولین آزاد کند. بیش‌تر مزیت‌های اوزمپیک مربوط به اثر کاهش وزن آن است. این دارو برای قلب، کلیه‌ها و مفاصل ورم‌کرده بسیار مفید است.
اهمیت این مطالعه اینجاست که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با خطر ابتلا به زوال عقل مواجه هستند و این مطالعه نگرانی‌‎ها درباره‌‎ی مصرف داروی سماگلوتاید را برطرف می‌کند. البته لازم است که این مشاهدات، پیرو مطالعه‌های همه‌جانبه‌ی بیش‌تری تأیید شود.


هم‌چنین پژوهش مذکور نشان می‌دهد که اوزمپیک برای اعتیاد هم مفید است. دانشمندان در حال جستجوی این هستند که آیا اوزمپیک می‌تواند اعتیاد به الکل را از طریق کاهش اشتیاق کم کند یا خیر.

برای کسب اطلاعات جامع‌تر درباره کاربرد و اثرهای اوزمپیک و دیگر دانستنی‌ها درباره‌ی این داروی پرآوازه‌ی این روزها، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب ویکتوزا یا اوزمپیک؟ را از نظر بگذرانید.



داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا