داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
کشمکش‌ها در مورد فروش آنلاین دارو به کجا رسید؟!

کشمکش‌ها در مورد فروش آنلاین دارو به کجا رسید؟!

1402/6/14

سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) که در سالن کنفرانس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو برگزار شد از ابطال مصوبه فروش دارو از طریق پلتفرم ها خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، پیش از این هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار خبر از صدور مجوز عرضه دارو در پلتفرم‌های توزیع دارو داده بود. بر اساس این مصوبه، فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو قانونی اعلام شده بود و سکوهای فعال در این حوزه امکان ارسال دارو از مبدا داروخانه به مقصد مصرف‌کننده نهایی را پیدا کرده بودند.

در ادامه این خبر رئیس سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: با دستور معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه ابطال شد و باید فروش آنلاین دارو از مسیر و کانال خودش انجام شود.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو، از ابتدا نیز مخالف فروش اینترنتی دارو بود و معتقد است که عرضه دارو از این مسیر، کاملاً نادرست است.

محمدی افزود: ما مخالف عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها نیستیم، اما باید از مسیری باشد که برای آن تعریف می‌کنیم.

۱۴۰۲/۰۶/۲۶

فروش آنلاین دارو در پلتفرم‌های اینترنتی قانونی شد

مجوز عرضه دارو در پلتفرم‌های توزیع دارو با مصوبه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و‌کار صادر شد. بر اساس این مصوبه، فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو قانونی بوده و سکوهای فعال در این حوزه می‌توانند ارسال دارو را از مبدا داروخانه به مقصد مصرف‌کننده نهایی انجام دهند.  

به نقل از دیجیاتو، پلتفرم‌های آنلاین فعال در زمینه فروش اینترنتی محصولات دارویی غیر نسخه‌ای، آرایشی و بهداشتی که داروخانه‌های دارای مجوز معتبر داشته باشند و مجوز کسب‌وکار اینترنتی از مراجع صدور مجوز داشته باشند، نیازی به دریافت مجوز جدیدی ندارند و از این پس داروخانه‌ها می‌توانند با همکاری پلتفرم‌ها تمامی انواع دارو را به صورت آنلاین به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

هیات مقررات‌زدایی همچنین سازمان غذا و دارو را مکلف کرده تا دستورالعمل نظارت بر فرایند فعالیت و همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند. این همکاری در راستای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف‌کننده نهایی خواهد بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مکلف شده، مجوز فروش آنلاین دارو توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به داروخانه‌ها و نیز دستورالعمل به‌کارگیری خدمات پلتفرم‌ها توسط شرکت‌های توزیع‌کننده را در مدت چهار ماه ابلاغ کند.

پیش از این امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، اعلام کرده بود که سازمان غذا و دارو دیگر مسئولیت پیگیری شکایات از پلتفرم‌های فروش دارو را بر عهده نخواهد گرفت و پیرو آن پلتفرم‌های توزیع دارو از هیات مقررات زدایی درخواست قانونمند شدن فرایند کسب‌وکارشان را خواستار شدند.

از این رو با درخواست هیات مقررات‌زدایی از سازمان غذا و دارو مبنی بر تعیین مقررات و حد و حدود فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو، این سازمان پذیرفت که توزیع دارو به سمت پلتفرم‌های آنلاین می‌رود و در آینده‌ای نه چندان دور، داروخانه‌ها بیشتر در کارهای تخصصی توزیع دارو و نه رساندن آن به بیمار، فعالیت خواهند کرد. 

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری فعالیت پلتفرم‌های سلامت‌محور را در تیر ماه گذشته مجاز اعلام کرده بود و از وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دخیل در این موضوع خواسته بود هرچه سریع‌تر مقدمات فعالیت آنها را تعیین کنند. اما این دستور معاونت حقوقی چندان از سوی سازمان غذا و دارو مورد توجه قرار نگرفت و در جلسات مختلف همچنان بر نظرات مخالف خود بر توزیع دارو به صورت آنلاین تاکید می‌کرد.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا