داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
آیا بدون تجویز دکتر می‌توانیم از مکمل کمک درمانی استفاده کنیم؟

آیا بدون تجویز دکتر می‌توانیم از مکمل کمک درمانی استفاده کنیم؟

مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر، از آن دسته مسائل مهم و بسیار حساس است که اهمیت آن در جامعه ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در دنیای امروز دسترسی افراد به منابع مختلف و افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به داروها و بیماری‌های مختلف باعث شده است که خرید مکمل را در دستور کار خود قرار دهند.

مکمل‌های درمانی تأثیر بسیار زیادی در سلامتی افراد جامعه دارند، اما سؤال اینجاست که آیا مصرف آن‌ها بدون دستور پزشک درست است؟ آیا مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز پزشک بی‌خطر است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این سؤالات را به طور کامل پاسخ دهیم و اطلاعات دقیقی درباره مصرف مکمل دارویی ارائه کنیم. در نهایت به شما خواهیم گفت که در صورت نیاز، مکمل کمک درمانی را از کدام داروخانه معتبر خریداری کنید.

مصرف مکمل کمک درمانی

مکمل کمک درمانی چیست؟

با اینکه مصرف مکمل کمک درمانی روزبه‌روز در حال افزایش است، اما هنوز بسیاری از افراد اطلاعات کاملی درباره آن ندارند. به‌ طور کلی، مکمل کمک درمانی یا همان مکمل دارویی به دسته خاصی از فرآورده‌ها گفته می‌شود که در کنار داروهای اصلی، به عنوان تکمیل‌کننده روند درمان از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولاً این دسته از فرآورده‌ها بدون نسخه پزشک هم ارائه می‌شوند و افراد می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را تهیه کنند.

در حالت کلی مکمل‌ها به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. در ادامه چند دسته از مهم‌ترین مکمل‌های کمک درمانی را معرفی می‌کنیم:

  • مکمل مغز و اعصاب برای تقویت حافظه و سلامت سیستم اعصاب و روان
  • مکمل‌های حاوی ملاتونین برای بهبود کیفیت خواب
  • مکمل‌ قلب و عروق برای تقویت قلب و جلوگیری از انواع بیماری‌های قلبی
  • مکمل‌های حاوی گلوکزامین برای تقویت مفاصل و استخوان‌های بدن، درمان آرتروز، کاهش التهاب و درد مفاصل

 

تفاوت مکمل دارویی با مکمل غذایی

قبل از اینکه مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر را بررسی کنیم، باید بدانید که مکمل‌های کمک درمانی با مکمل‌های غذایی تفاوت دارند. معمولاً بیشتر افراد فرق خاصی میان این نوع از داروها نمی‌بینند، به همین دلیل در مصرف آن‌ها مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. مکمل دارویی و غذایی از چند جنبه مهم با هم تفاوت دارند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • مکمل دارویی به بهبود سلامتی بدن کمک می‌کند، اما مکمل غذایی پاره‌ای از نیازهای بدن را تأمین می‌کند.
  • مکمل کمک درمانی دارای مواد دارویی است، اما مکمل غذایی فقط مواد مغذی دارد.
  • دوز مصرفی مکمل کمک درمانی به نسبت مکمل غذایی بیشتر است.

تفاوت مکمل دارویی با مکمل غذایی

مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر

بسیاری از افراد، مکمل غذایی را بدون دستور پزشک مصرف می‌کنند و اعتقاد دارند که این کار ضرری ندارد. از آنجایی‌ که مکمل غذایی تنها حاوی مواد مغذی است، مصرف آن‌ها مفید است. البته اگر در مصرف آن‌ها زیاده‌روی شود، ممکن است مصرف این فرآورده‌ها با عوارضی همراه شود.

اما مکمل‌های کمک درمانی حاوی مواد دارویی هستند و دوز مصرفی آن‌ها به نسبت مکمل غذایی بالاتر است. با توجه‌ به خصوصیات این نوع از مکمل‌ها، مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر ممکن است شما دچار عوارضی کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مصرف مکمل کمک درمانی صرفاً با مشورت پزشک امکان‌پذیر است. در واقع اگر شما هنگام خرید مکمل کمک درمانی با پزشک خود مشورت کنید و ایشان نوع دارو، دوز مصرفی و زمان مصرف را برای‌تان تعیین کنند، می‌توانید از طریق داروخانه‌های معتبر، مکمل مورد نظرتان را بدون داشتن نسخه خریداری کنید.

 

مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین مکمل کمک درمانی

در مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در هنگام خرید مکمل دارویی به آن‌ها توجه کنید:

  • در مرحله اول باید هدف شما از مصرف مکمل دارویی مشخص شود. هرکدام از مکمل‌های دارویی کاربرد خاص خود را دارند. ابتدا باید مشکل خود را به طور کامل برای پزشک توضیح دهید تا بر اساس وضعیت شما مکمل مناسب را معرفی کند.
  • مصرف مکمل دارویی باید تا زمان معینی صورت بگیرد، در غیر این صورت با عوارض آن مواجه می‌شوید.
  • باید کیفیت محصول را بررسی کنید، یعنی هنگام خرید از اصالت دارو و محل خرید آن مطمئن شوید.
  • دارو باید بر اساس سن و سال شما تجویز شود.
  • راهنمای استفاده از مکمل کمک درمانی بدون نسخه را تهیه کنید یا تمام نکات لازم را از پزشک و داروساز بگیرید.

 بهترین مکمل کمک درمانی

خرید بهترین مکمل کمک دارویی از داروخانه معتبر

مصرف مکمل کمک درمانی بدون تجویز دکتر، بایستی در کنار مشاوره، آزمایش یا معاینه صورت بگیرد. همان‌طور که گفتیم، برای خرید مکمل درمانی باید از اصالت دارو و کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.

 در حال حاضر داروخانه‌های مختلفی این مکمل‌ها را ارائه می‌کنند که داروخانه آنلاین زیوش یکی از بهترین و معتبرترین آن‌ها به شمار می‌آید. از زمانی که داروخانه آنلاین زیوش فعالیت خود را تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرد، کیفیت و اصالت داروها را هدف اصلی خود قرار داد.

داروخانه زیوش پشتیبانی 24 ساعته را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا تمام سوالات خود را مطرح کنند. برای تهیه مکمل کمک درمانی در بالاترین کیفیت، کافی است به zeevash.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا