داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
نحوه عملکرد و اثر گذاری مکمل‌های پیش از تمرین

نحوه عملکرد و اثر گذاری مکمل‌های پیش از تمرین

مکمل‌های پیش از تمرین، ترکیباتی از مواد مغذی هستند که برای افزایش انرژی، قدرت و استقامت در حین ورزش طراحی شده‌اند. نحوه عملکرد و اثرگذاری مکمل‌های پیش از تمرین به ترکیبات خاص موجود در آن‌ها بستگی دارد. به طور کلی، این مکمل‌ها می‌توانند با افزایش سطح انرژی، قدرت و استقامت شما به شما کمک کنند تا در حین ورزش عملکرد بهتری داشته باشید. اگر قصد خرید مکمل قبل از تمرین را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

 

انواع مکمل پیش از تمرین

مکمل‌های پیش از تمرین، ترکیباتی از مواد مغذی هستند که برای افزایش انرژی، قدرت و استقامت در حین ورزش طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از مکمل‌های پیش از تمرین وجود دارد که هر کدام حاوی ترکیبات متفاوتی هستند. شما بهترین مکمل برای افزایش قدرت و استقامت را باید با کمک مربی خود و با توجه به نیاز بدن و نوع ورزش مشخص کنید. در ادامه انواع مکمل قبل از تمرین ورزشی را معرفی خواهیم کرد.

به صورت خلاصه مزایای مصرف این مکمل‌ها شامل افزایش انرژی، بهبود عملکرد ورزشی، کاهش خستگی و افزایش چربی‌سوزی است که باید به دقت انتخاب شود و حتما برای خرید مکمل پیش از تمرین باید از طریق داروخانه آنلاین یا حضوری اقدام شود که از اصالت و مرغوب بودن آن اطمینان داشته باشید.

 

کافئین؛ انرژی‌بخش همیشه مؤمن!

کافئین یک محرک است که می‌تواند به افزایش هوشیاری، تمرکز و سطح انرژی شما کمک کند. مکمل قبل از تمرین حاوی کافئین می‌تواند عملکرد ورزشی را در طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از جمله وزنه‌برداری، دویدن و دوچرخه‌سواری، بهبود بخشد. این امر به دلیل افزایش آزادسازی آدرنالین و سایر هورمون‌های افزایش‌دهنده عملکرد و همچنین بهبود کارایی عضلات است.

 

 

کراتین؛ بکوب ورزش کن!

کراتین به افزایش ذخایر انرژی عضلات شما کمک می‌کند و می‌تواند به شما در تمرین سخت تر و طولانی تر کمک کند. مکمل قبل از تمرین حاوی کراتین، با ترکیبات جانبی مانند کراتین، کافئین، بتا آلانین و BCAAs، به افزایش قدرت، استقامت، ریکاوری و حجم عضلات کمک می‌کنند.

مصرف این مکمل‌های قبل از تمرین، با افزایش تولید ATP، به عضلات شما در بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر یا دویدن مسافت‌های طولانی‌تر یاری می‌رساند و کمک می‌کند بهتر ورزش کنید.

 

بتا آلانین؛ پیش‌گیرنده از خستگی عضلات

بتا آلانین یک اسید آمینه غیر ضروری است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و همچنین می‌توان آن را از طریق مکمل‌های غذایی و مکمل قبل از تمرین دریافت کرد. این ماده در عضلات با اسید آمینه دیگری به نام هیستیدین ترکیب می‌شود و کارنوزین را تشکیل می‌دهد. کارنوزین به بافر اسید لاکتیک کمک می‌کند، محصول جانبی که در طول ورزش با شدت بالا ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به خستگی عضلانی شود.

مکمل‌های بتا آلانین برای افزایش سطح کارنوزین در عضلات طراحی شده اند که می‌تواند مزایای متعددی برای عملکرد ورزشی داشته باشند. بتا آلانین به کاهش خستگی عضلانی در حین تمرینات با شدت بالا کمک می‌کند.

 

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA)

 BCAA‌ها به عضلات شما در طول تمرین سوخت رسانی می‌کنند و می‌توانند به کاهش درد عضلات بعد از تمرین کمک کنند.

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAAs) سه اسید آمینه ضروری هستند که بدن نمی تواند آن‌ها را به تنهایی تولید کند و باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها دریافت شوند. این سه اسید آمینه عبارت‌اند از:

  • لوسین: این اسید آمینه نقش مهمی در رشد و ترمیم عضلات ایفا می‌کند.
  • ایزولوسین: این اسید آمینه به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند.
  • والین: این اسید آمینه به کاهش خستگی و بهبود ریکاوری عضلات کمک می‌کند.

مکمل‌های BCAA به طور کلی برای افزایش سطح این اسیدهای آمینه در خون طراحی شده اند که می‌تواند مزایای متعددی برای ورزشکاران و افراد فعال داشته باشد.

 

نیتریک اکسید NO

مکمل‌های نیتریک اکسید (NO) ترکیباتی هستند که برای افزایش سطح مولکول نیتریک اکسید در بدن طراحی شده‌اند. نیتریک اکسید یک مولکول سیگنال‌دهنده مهم است که در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله گشاد شدن عروق، جریان خون، عملکرد عضلات و انتقال پیام عصبی نقش دارد.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مکمل‌های NO می‌توانند عملکرد ورزشی را در فعالیت‌هایی مانند وزنه‌برداری، دویدن و دوچرخه‌سواری افزایش دهند. این امر به دلیل افزایش جریان خون و اکسیژن به عضلات است. نیتریک اکسید همچنین به شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون را به عضلات افزایش می‌دهد که می‌تواند به نوبه خود به رشد عضلات کمک کند.

 

مزایای مصرف مکمل قبل از تمرین

  • افزایش انرژی و تمرکز: کافئین موجود در این مکمل‌ها می‌تواند به افزایش هوشیاری، تمرکز و سطح انرژی شما کمک کند.
  • بهبود عملکرد ورزشی: کراتین و سایر مواد موجود در این مکمل‌ها می‌توانند به شما در تمرین سخت تر و طولانی تر کمک کنند.
  • کاهش خستگی عضلانی: بتا آلانین و BCAA‌ها می‌توانند به کاهش خستگی عضلانی در حین و بعد از تمرین کمک کنند.
  • افزایش رشد عضلات: BCAA‌ها می‌توانند به عضلات شما در طول تمرین سوخت رسانی کنند و به رشد عضلات کمک کنند.

عوارض مکمل قبل از تمرین

  • بی خوابی: کافئین موجود در این مکمل‌ها می‌تواند باعث بی خوابی و اضطراب شود.
  • مشکلات گوارشی: برخی از افراد ممکن است پس از مصرف مکمل‌های پیش از تمرین دچار مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع و اسهال شوند.
  • افزایش فشار خون: کافئین موجود در این مکمل‌ها می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.
  • سوء مصرف مواد: برخی از مواد موجود در مکمل‌های پیش از تمرین اعتیاد آور هستند، به همین دلیل باید به اندازه و زیر نظر یک فرد با تجربه مصرف شوند.

 

نکاتی درباره مصرف مکمل قبل از تمرین

قبل از مصرف هرگونه مکمل پیش از تمرین، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. پزشک و مربی شما می‌تواند به شما در تعیین اینکه آیا این مکمل‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر و همچنین در انتخاب یک مکمل با کیفیت و ایمن کمک کند.

همچنین باید از دستورالعمل‌های روی برچسب پیروی و بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. بهتر است اگر باردار هستید، شیرده هستید یا هر گونه شرایط پزشکی دارید، قبل از مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا