داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
کشف علت بروز بیماری لوپوس در مطالعات اخیر: شروع مسیر تازه‌‌ای برای درمان!

کشف علت بروز بیماری لوپوس در مطالعات اخیر: شروع مسیر تازه‌‌ای برای درمان!

1403/4/31

لوپوس یک بیماری خودایمنی است که در آن سلول‌های سیستم ایمنی به اشتباه به اندام‌ها و بافت‌های خودی حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برند. محققین در گذشته گمان می‌کردند ژنتیک افراد یا هورمون‌ها ممکن است در ابتلا به بیماری لوپوس تاثیر بگذارد و عوامل محیطی مثل عفونت‌های ویروسی یا برخی مواد شیمیایی موجب تحریک آن شود.

لوپوس

تحقیقات جدید نشان می‌دهد از دلایل مهم پیشرفت این بیماری عدم تعادل انواع T cellها (نوعی سلول ایمنی) در سیستم ایمنی است. در بیماران مبتلا به لوپوس تعداد T cell های مرتبط با آسیب سلولی افزایش می‌یابد و تعداد کمی از T cellهای مرتبط با ترمیم در سلول‌های سالم باقی می‌ماند.

در اثر این عدم تعادل، پروتئین اینترفرون در افراد مبتلا افزایش می‌یابد که اثرات منفی زیادی به دنبال دارد. افزایش اینترفرون‌ ممکن است باعث ایجاد التهاب در فرد شود. مطالعات جدید نشان می‌دهند مصرف داروی َAnifrolumab در بیماران مبتلا به لوپوس با مهار اینترفرون از عدم تعادل T cells جلوگیری می‌کند و در بهبود بیماری موثر است.

همچنین محققین اثر افزودن مولکول‌های کوچکی که گیرنده آریل هیدروکربن را فعال می‌کنند، بررسی کردند و متوجه شدند این مولکول‌ها تجمع T cellهای محرک بیماری را محدود می‌کنند. اما دانشمندان معتقدند حتی در صورت تولید این داروها به صورت گسترده، ممکن است این درمان‌ها روی همه افراد مبتلا به لوپوس اثر نداشته باشد و فقط برای برخی بیماران مفید واقع شود.

 

 

 

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا