داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
😷 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ام پاکس «کووید جدید» نیست!

😷 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ام پاکس «کووید جدید» نیست!

1403/7/27

همین چند سال پیش بود که همه‌گیری ویروس کرونا، زندگی مردم سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داد. شاید به همین دلیل باشد که با افزایش اخبار و نگرانی‌ها درباره ویروس آبله میمون، بسیاری از افراد نگران بازگشت شرایط زندگی به دوران پاندمی باشند. با این حال، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت اخیراً تأکید کرده است که امپاکس، کووید جدید نیست. ویروس امپاکس بومی مناطقی از قاره آفریقا است. این ویروس اولین بار در سال ۱۹۵۸، بین میمون‌هایی که در کشور کنگو زندگی می‌کردند، کشف شد. اولین مورد ابتلای انسان نیز به سال ۱۹۷۰ برمی‌گردد. در دهه گذشته، چندین مورد از شیوع گسترده امپاکس در غرب و مرکز آفریقا رخ داده است؛ جایی که ویروس به‌عنوان یک بیماری «بومی» (که در سطح پایین در حال گردش است) شناخته می‌شود.

حدود دو سال پیش نیز شاهد گسترش امپاکس در چند کشور بودیم که با واکسن JYNNEOS (واکسن آبله سابق که علیه امپاکس نیز مؤثر است) به پایان رسید. اما با ظهور نوع جدیدی از این ویروس، سازمان جهانی بهداشت با اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، این مسئله را یک نگرانی بین‌المللی معرفی کرد. مشابه شیوع قبلی امپاکس در سال ۲۰۲۲ (گونه II)، نوع جدید، گونه ۱ب، بسیار قابل انتقال است و از طریق تماس جنسی و تماس نزدیک روزمره منتقل می‌شود. البته نباید امپاکس را با عفونت‌های مقاربتی (STI) اشتباه گرفت.

تفاوت نوع فعلی امپاکس با شیوع‌های قبلی چیست؟

در مناطق بومی، عفونت عموماً از طریق جوندگانی مانند موش‌ها، موش‌های صحرایی و سنجاب‌ها به انسان‌ها منتقل می‌شود. قبل از شیوع جهانی ۲۰۲۲، بروز عفونت معمولاً تنها در میان مسافران بازگشته از این مناطق شناسایی می‌شد. با این حال، به‌نظر می‌رسد که گونه ۱ب قدرت انتقال بیشتری دارد و باعث ایجاد علائم شدیدتری می‌شود. همچنین، گونه ۱ب نرخ مرگ‌ومیر بالاتری نسبت به گونه II دارد. یکی از مسئولین وزارت بهداشت در مصاحبه‌ای اذعان داشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که از دو سال گذشته تا کنون، تنها یک مورد بیماری آبله میمون در کشور شناسایی شده است.» با این‌که گفته می‌شود در حال حاضر کشور ما درگیر سویه جدید و شیوع آبله میمونی نشده است.

منبع: HealthLine

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، ونک، خیابان شهید محمد صانعی، پ۳۳، ساختمان صدف، داروخانه تکفارم

شماره تلفن : +98-2191007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش که نسخه برخط از داروخانه تکفارم است؛ از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا